Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: ομόφωνη απόφαση λύσης, στην εκτός σχεδίου δόμησης
ΑυτοδιοίκησηΕιδήσειςΚτηματαγοράΟικιστικάΟικονομίαΠεριβάλλονΠολεοδομίαΧωροταξία 4 Ιουλίου 2023 Αργύρης
Του Αργύρη Δεμερτζή/
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με ομόφωνη απόφαση της καλεί το υπουργείο Περιβάλλοντος να αποσοβήσει την κατάργηση της νόμιμης αρτιότητας και οικοδομησιμότητας χιλιάδων στρεμμάτων, τεκμηριώνοντας ότι προκαλείται από «ερμηνεία» της ακυρωτικής απόφασης του ΣτΕ για οικοδομική άδεια στην Πάτμο, και ότι καμία από τις επίμαχες πολεοδομικές διατάξεις, που επιτρέπουν την εκτός σχεδίου δόμηση σε ακίνητα άνω των τεσσάρων στρεμμάτων, υφιστάμενα προ του 2003 δεν έχει κριθεί αντισυνταγματική.
Η ομόφωνη απόφαση, που προβλέπει συνέχιση δόμησης, με αυθεντική ερμηνεία της νομοθεσίας και υποχρέωση φύτευσης, ελήφθη σε συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου στη Ρόδο, παρουσία του Περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου.
Μοναδικός όρος τα τέσσερα στρέμματα
Προς το σώμα του Περιφερειακού συμβουλίου έγινε εισήγηση από την εντεταλμένη σύμβουλο Περιβάλλοντος Έλλη Χωριανοπούλου, η οποία αναφερόμενη στην πρόσφατη απόφαση 176/2023 της ολομελείας του ΣτΕ, η οποία ακύρωσε οικοδομική άδεια κατοικίας 185 τμ σε ακίνητο 8 στρεμμάτων στην Πάτμο, 17 ολόκληρα χρόνια μετά την έκδοσή της, παρουσίασε τεκμηρίωση σύμφωνα με την οποία:
-Μοναδικός όρος για την εκτός σχεδίου δόμηση (για τα γήπεδα που δεν έχουν πρόσωπο στις ανωτέρω οδούς δηλαδή σε Διεθνείς, Εθνικές Επαρχιακές, κλπ), είναι το ελάχιστο εμβαδό των 4.000 τμ, υπό την προϋπόθεση να υφίστανται ως έχουν την 31.12.2003, ημεροχρονολογία έναρξης ισχύος του ν.3212/2003, ΦΕΚ 308Α
Κατά την εισήγηση της η εντεταλμένη σύμβουλος Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου επισήμανε ιδιαίτερα ότι:
-«Την 31η-12-2003, δημοσιεύτηκε ο Νόμος 3212. Στο άρθρο 10 αυτού, για πρώτη φορά, ορίζεται πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο. Φυσικά, δεν υπάρχει καμία αναφορά, ούτε καν υπαινιγμός, ότι δήθεν ο νομοθέτης «υπονοούσε» την απαίτηση του προσώπου σε δρόμο. Αυτή η άποψη ενισχύεται από το άρθρο 23 του ιδίου Νόμου. Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου αυτού, προβλέπεται ρητά ότι, η προϋπόθεση αρτιότητας, του προσώπου των 25 μ., σε κοινόχρηστο δρόμο, δεν ισχύει για γήπεδα που υφίστανται κατά την έναρξη ισχύος του εν λόγω Νόμου. Δηλαδή, τα γήπεδα που υφίστανται κατά την 31η-12-2003 και έχουν εμβαδόν τουλάχιστον 4.000 τμ., εξακολουθούν να είναι άρτια και χωρίς πρόσωπο σε δρόμο». Υπογραμμίζοντας παράλληλα πως:
-«Με την Απόφαση 176/2023 του ΣτΕ, δεν κρίθηκε αντισυνταγματική η ως άνω ρητή διάταξη του ν.3212/2003».
Αποφάσεις του ΣτΕ που διαμορφώνουν τη νομολογία
Επιπροσθέτως η εντεταλμένη σύμβουλος Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου αναφέρθηκε σε αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ, που κατά περίπτωση έκριναν ότι:
– Με την υπ.αριθμ. 2564/2022 Ολομέλεια του ΣτΕ: «Δύναται να συνενωθούν και να δομηθούν-εκμεταλλευθούν τουριστικά, δεκατρία όμορα ακίνητα εντός ΖΟΕ Μυκόνου, τα οποία εξυπηρετούνταν από – υφιστάμενη οδό – μη αναγνωρισμένη ως προϋφιστάμενη του έτους 1923». Και
Με την υπ. αριθμ. 2564/2022 της Ολομέλειας του ΣτΕ: «Δέχτηκε ότι στις Κυκλάδες, έχει συντελεστεί ο κατά άρθρο 24 του Συντάγματος, χωροταξικός σχεδιασμός, αφού υφίστανται θεσμοθετημένα τα Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια, καθώς και το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Νοτίου Αιγαίου, και συνεπώς η χωροθέτηση χρήσεων στην εκτός σχεδίου περιοχή, υλοποιείται με συντελεσμένο το χωροταξικό σχεδιασμό και δεν έγινε επίκληση περί του «προορισμού της εκτός σχεδίου περιοχής που καταρχήν δεν έχει προορισμό τη δόμηση». Υπογραμμίζοντας ότι:
-«Η απόφαση 2564/2022 της Ολομέλειας του ΣτΕ αποτελεί ορόσημο στη νομολογία του Δικαστηρίου. Υιοθέτηση, οτιδήποτε άλλου από τα διαλαμβανόμενα στην ως άνω απόφαση, θα τινάξει στον αέρα, όχι μόνο την μικροϊδιοκτησία, αλλά και τις Στρατηγικές Επενδύσεις».
Επιβάλλεται αυθεντική ερμηνεία των επίμαχων διατάξεων
Επίσης στην εισήγηση της εντεταλμένης συμβούλου Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου υπογραμμίστηκε ότι:
-«Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, επιβάλλεται μέχρι την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού στο σύνολο της επικράτειας, με την εκπόνηση τοπικών πολεοδομικών σχεδίων, μέσω του προγράμματος «Κωνσταντίνος Δοξιάδης» και με δεδομένο ότι έχει συντελεστεί ο κατ’ άρθρο 24 του Συντάγματος, χωροταξικός σχεδιασμός στο σύνολο της χώρας – υφίστανται δηλαδή τα ειδικά και περιφερειακά χωροταξικά πλαίσια, που ορίζουν τι και που δομείται και με τα οποία πλαίσια πρέπει να εναρμονιστούν τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια (§2, αρθ.7, ν.4447/2016, όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει με το ν.4759/2020), να δοθεί σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 77 του Συντάγματος η αυθεντική ερμηνεία των επίμαχων διατάξεων, με νόμο, στα πρότυπα της αυθεντικής ερμηνείας που δόθηκε με το αρθ.236 του Ν.5037/ΦΕΚ 78Α / 28.3.2023, στην §6 του άρθρου 33 του Ν.4759/2020» Υπογραμμίζοντας ότι:
-«Με αυτόν τον τρόπο και με δεδομένο ότι καμία από τις επίμαχες πολεοδομικές διατάξεις δεν έχει κριθεί αντισυνταγματική, θα εκλείψει εντελώς ο κίνδυνος ακύρωσης οικοδομικών αδειών έως και την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού, λόγω «ερμηνειών» των πολεοδομικών διατάξεων από συγκεκριμένες συνθέσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ».
Η απόφαση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
Επί του πρώτου θέματος της ημερήσιας διάταξης με τίτλο: «ανάγκη ενημέρωσης και λήψης απόφασης σχετικά με την υπ. αριθ. 176/2023 απόφαση της Ολομέλειας του ΣΤΕ, που καταργεί την αρτιότητα και την οικοδομησιμότητα χιλιάδων στρεμμάτων ακινήτων άνω των 4.000 τ.μ., υφιστάμενα προ του 2003» ακολούθησαν τοποθετήσεις και ερωτήσεις από τα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου και μετά από διαλογική συζήτηση το Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου ομόφωνα αποφάσισε τα εξής:
-«Είτε με τη μορφή νομοθετικής παρέμβασης με την μορφή της αυθεντικής ερμηνείας, είτε με εκ νέου νομοθέτηση :
Η παράγραφος 3 του άρθρου 23 του νόμου 3212/2003 (ΦΕΚ 308Α’) να αντικατασταθεί ως εξής:
1.Η περίπτωση α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του από 24/31-5-1985 (ΦΕΚ 270 Δ’) Προεδρικού Διατάγματος όπως αντικαθίσταται με την παράγραφο 1 του άρθρου 10 του Νόμου 3212/2003 δεν ισχύει για γήπεδα εκτός σχεδίου τα οποία στερούνται προσώπου σε κοινόχρηστο δρόμο εφόσον τα γήπεδα αυτά υφίστανται κατά την έναρξη ισχύος του νόμου 3212/2003, δηλαδή την 31η-12-2003.
Η διάταξη αυτή εφαρμόζεται ως ειδικότερη και σε γήπεδα τα οποία διέπονται από ειδικές πολεοδομικές διατάξεις (πχ τοπικά διατάγματα, ΖΟΕ κλπ).
2.Γήπεδα τα οποία πληρούν την προϋπόθεση της προηγούμενης παραγράφου δομούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος 24/31-05-1985, με την προϋπόθεση ότι:
Η άδεια δόμησης θα προβλέπει υποχρεωτική φύτευση με αειθαλή δένδρα της τοπικής βιοποικιλότητας τουλάχιστον στο15% της έκτασης του γηπέδου».
Πάτμος, θέση Λιγγίνου: η “τρύπα’ της εκσκαφής της υπο ανέγερση οικοδομής, που η οικοδομική άδεια κατοικίας 185 τμ σε ακίνητο 8 στρεμμάτων στην Πάτμο, 17 ολόκληρα χρόνια μετά την έκδοσή της ακυρώθηκε από το ΣτΕ.
Ολόκληρη η εισήγηση για την εκτός σχεδίου δόμηση
Ολόκληρη η εισήγηση, που ανέπτυξε η Έλλη Χωριανοπούλου η εντεταλμένη σύμβουλος Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, όπως προκύπτει από τα επίσημα πρακτικά της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου έχει ως εξής :
«Πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε η απόφαση 176/2023 της ολομελείας του ΣτΕ, η οποία ακύρωσε οικοδομική άδεια κατοικίας 185 τμ σε ακίνητο 8 στρεμμάτων στην Πάτμο – 17 ολόκληρα χρόνια μετά την έκδοσή της. H απόφαση ανατρέπει την μέχρι και σήμερα ισχύουσα βασική ρύθμιση της εκτός σχεδίου δόμησης, η οποία όριζε ότι μοναδική προϋπόθεση για αρτιότητα και οικοδομησιμότητα ενός ακινήτου είναι το ελάχιστο εμβαδόν (4.000μ2), αρκεί το ακίνητο αυτό να “υφίσταται” πριν από την 31η Δεκεμβρίου 2003. Όπως εύστοχα και ο ίδιος ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός, στο από 9 Απριλίου 2023, άρθρο του στην Καθημερινή της Κυριακής, χαρακτήρισε την ως άνω απόφαση – αντιεπιστημονική – αναδεικνύοντας κι ο ίδιος τους κινδύνους της υιοθέτησης από την Πολιτεία των διαλαμβανομένων στο διατακτικό της.
Τα τελευταία 95 έτη, τρία Π. Δ/γματα βασικά καθορίζουν την ελάχιστη επιφάνεια και τους περιορισμούς για τη δόμηση στις εκτός σχεδίου περιοχές.
1)Στο από 23-10-1928 Π.Δ. ΦΕΚ 231Α/4-11-1928, στο άρθρο 5 αναφέρεται:
”Η εκτός των ζωνών ανέγερσις οικοδομών επιτρέπεται μόνον επί οικοπέδων κεκτημένων ελάχιστην επιφάνειαν τεσσάρων χιλιάδων (4000) τετραγωνικών μέτρων..
- II) Στο από 6-10-1978 Π. Διάταγμα ΦΕΚ 538Δ/17-10-1978 στο άρθρο στο άρθρο 1 αναφέρεται:
” Γενικαί διατάξεις: Οι όροι και περιορισμοί δομήσεως των γηπέδων των κειμένων εκτός ρυμοτομικών σχεδίων των πόλεων, κωμών και οικισμών η εκτός των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών των στερούμενων ρυμοτομικού σχεδίου καθορίζονται ως ακολούθως:
1.Ελάχιστον εμβαδόν γηπέδου 4.000 μ2.
2.Κατά παρέκκλισιν…”
III) Στο από 24-05-1985 Π. Διατάγματα ΦΕΚ 270Δ/31-05-1985 στο άρθρο 1 αναφέρεται:
” Γενικαί διατάξεις: Οι όροι και περιορισμοί δόμησης των γηπέδων των κειμένων εκτός ρυμοτομικών σχεδίων των πόλεων, κωμών και οικισμών ή εκτός των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών των στερούμενων ρυμοτομικού σχεδίου, που καθορίστηκαν με το από 6-10-1978 Π.Δ. (ΦΕΚ 538Δ) ως ισχύει τροποποιούνται ως εξής:
1) α) ελάχιστον εμβαδόν γηπέδου 4000 μ2
β) Για γήπεδα “……………..
(Να διευκρινίσουμε ότι, με το Προεδρικό Διάταγμα του 1985, για πρώτη φορά γίνεται διαχωρισμός των γηπέδων που έχουν εμβαδό άνω των 4.000 τμ., σε εκείνα που στερούνταν προσώπου και σε εκείνα που είχαν πρόσωπο σε Διεθνείς, Εθνικές Επαρχιακές.
- IV) Το 2003 με το Ν 3212 ΦΕΚ 308Α/31-12-2003 και συγκεκριμένα στο άρθρο 10 αναφέρεται:
«Ρυθμίσεις για τη δόμηση σε γήπεδα σε γήπεδα εκτός σχεδίου.
1.Η περίπτωση της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του από 24/31-5-1985 Π. Δ/γματος ( ΦΕΚ 270Δ) αντικαθίσταται ως εξής:
α. Ελάχιστο εμβαδόν γηπέδου 4.000 τετραγωνικά μέτρα και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο είκοσι πέντε (25) μέτρα.»
Στο άρθρο 23 μεταβατικές διατάξεις στην παράγραφο 3 ορίζεται:
“3. Η περίπτωση α της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του από 24/31-5-1985 προεδρικού διατάγματος, όπως αντικαθίσταται με την παρ. 1 του άρθρου 10 του νόμου αυτού, δεν ισχύει για γήπεδα που υφίστανται κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού.”
Από όλα τα παραπάνω, γίνεται απόλυτα κατανοητό και από όλους, ακόμη και από πολίτες χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις επί του αντικειμένου ότι, ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ όρος για την εκτός σχεδίου δόμηση (για τα γήπεδα που δεν έχουν πρόσωπο στις ανωτέρω οδούς δηλαδή σε Διεθνείς, Εθνικές Επαρχιακές, κλπ), είναι το ελάχιστο εμβαδό των 4.000 τμ, υπό την προϋπόθεση να υφίστανται ως έχουν την 31.12.2003, ημεροχρονολογία έναρξης ισχύος του ν.3212/2003, ΦΕΚ 308Α
Την 31η-12-2003, δημοσιεύτηκε ο Νόμος 3212. Στο άρθρο 10 αυτού, για πρώτη φορά, ορίζεται πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο. Φυσικά, δεν υπάρχει καμία αναφορά, ούτε καν υπαινιγμός, ότι δήθεν ο νομοθέτης «υπονοούσε» την απαίτηση του προσώπου σε δρόμο. Αυτή η άποψη ενισχύεται από το άρθρο 23 του ιδίου Νόμου. Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου αυτού, προβλέπεται ρητά ότι, η προϋπόθεση αρτιότητας, του προσώπου των 25 μ., σε κοινόχρηστο δρόμο, δεν ισχύει για γήπεδα που υφίστανται κατά την έναρξη ισχύος του εν λόγω Νόμου. Δηλαδή, τα γήπεδα που υφίστανται κατά την 31η-12-2003 και έχουν εμβαδόν τουλάχιστον 4.000 τμ., εξακολουθούν να είναι άρτια και χωρίς πρόσωπο σε δρόμο.
Με την Απόφαση 176/2023 του ΣτΕ, δεν κρίθηκε αντισυνταγματική η ως άνω ρητή διάταξη του ν.3212/2003.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ με την υπ.αριθμ. 2564/2022 απόφασή της, επί αιτήσεως ακυρώσεως του από 10.6.2020, ΦΕΚ 304δ Προεδρικού Διατάγματος έγκρισης Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης που αφορούσε στρατηγική επένδυση στη Μύκονο και όριζε τη δόμηση, την κάλυψη και άλλα μεγέθη, – το οποίο όμως π.δ., δεν τροποποίησε τους όρους και τις προϋποθέσεις αρτιότητας και οικοδομησιμότητας της ΖΟΕ Μυκόνου – ορθά έκρινε ότι δύναται να συνενωθούν και να δομηθούν-εκμεταλλευθούν τουριστικά, δεκατρία όμορα ακίνητα εντός ΖΟΕ Μυκόνου, τα οποία εξυπηρετούνταν από – υφιστάμενη οδό – μη αναγνωρισμένη ως προϋφιστάμενη του έτους 1923, αφού δεν αναφέρεται απόφαση του συντονιστή της οικείας αποκεντρωμένης διοίκησης περί τούτου δημοσιευμένη σε ΦΕΚ η οποία να επισυνάπτεται στο ΠΔ έγκρισης του συγκεκριμένου ΕΣΧΑΣΕ και κυρίως, χωρίς πρόσωπο σε οδό της περ. β της παρ.1 του άρθρουί του π.δ. 24-31.5.1985 ΦΕΚ 270δ (όπως αντίθετα έκρινε στην περίπτωση της απόφασης 176/2023 της Πάτμου).
Περαιτέρω, η Ολομέλεια του ΣτΕ με την υπ. αριθμ. 2564/2022 απόφασή της δέχτηκε ότι στις Κυκλάδες, έχει συντελεστεί ο κατά άρθρο 24 του Συντάγματος, χωροταξικός σχεδιασμός, αφού υφίστανται θεσμοθετημένα τα Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια, καθώς και το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Νοτίου Αιγαίου, και συνεπώς η χωροθέτηση χρήσεων στην εκτός σχεδίου περιοχή, υλοποιείται με συντελεσμένο το χωροταξικό σχεδιασμό και δεν έγινε επίκληση περί του «προορισμού της εκτός σχεδίου περιοχής που καταρχήν δεν έχει προορισμό τη δόμηση».
Συνεπώς, με την απόφαση 2564/2022 της Ολ. του ΣτΕ, και με δεδομένο ότι για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας, έχει υλοποιηθεί ο χωροταξικός σχεδιασμός κατ’ άρθρο 24 του Συντάγματος, αφού για όλες τις περιφέρειες υφίστανται τα αντίστοιχα χωροταξικά πλαίσια δέχτηκε ότι:
α) Η χωροθέτηση χρήσεων στην εκτός σχεδίου περιοχή, υλοποιείται με συντελεσμένο το χωροταξικό σχεδιασμό και με γνώμονα τη συμβατότητα της χρήσης με το σχεδιασμό αυτό και μόνο.
β) Η αρτιότητα και η οικοδομησιμότητα εντός ΖΟΕ, δεν απαιτεί πρόσωπο σε διεθνή, εθνική, επαρχιακή, δημοτική οδό κλπ, κατά το ειδικότερον οριζόμενα στην περ. β της παρ.1 του άρθρου1 του π.δ. 24-31.5.1985 ΦΕΚ 270δ, ούτε καν σε δρόμο αναγνωρισμένο προ του 1923.
γ) Συνεπώς εντός ΖΟΕ, η Ολομέλεια του ΣτΕ με την απόφαση 2564/2022 έκρινε ότι δεν έχει εφαρμογή η περ. α της παρ.1 του άρθρου1 του π.δ. 24-31.5.1985 ΦΕΚ 270Δ, όπως αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει με το ν.3212/2003.
δ) Η Ολομέλεια του ΣτΕ με την υπ. αριθμ. 2564/2022 απόφασή της, έκρινε λοιπόν, ότι η αρτιότητα και η οικοδομησιμότητα, ορίζονται αποκλειστικά και μόνο, όπως αυτές αποδίδονται στους αντίστοιχους νόμους και προεδρικά διατάγματα, αφού έκρινε ότι δομείται το επίμαχο συνενούμενο ακίνητο στη Μύκονο, χωρίς να επικαλείται παλαιότερες αποφάσεις του ίδιου Δικαστηρίου περί του αντιθέτου.
Η απόφαση 2564/2022 της Ολομέλειας του ΣτΕ αποτελεί ορόσημο στη νομολογία του Δικαστηρίου. Υιοθέτηση, οτιδήποτε άλλου από τα διαλαμβανόμενα στην ως άνω απόφαση, θα τινάξει στον αέρα, όχι μόνο την μικροϊδιοκτησία, αλλά και τις Στρατηγικές Επενδύσεις. Εξάλλου, με την υπ. αριθμ. 124493/4174/22/25.11.2022 εγκύκλιο του ΥΠΕΝ, η οποία εκδόθηκε σε χρόνο που τελούσαν σε γνώση του Υπουργείου, οι αποφάσεις 3504/2010, 2606, 3848-9/2005 πανομοιότυπου περιεχομένου με την απόφαση 176/2023 του ΣτΕ, ρητά δόθηκαν οδηγίες ότι, εντός ΖΟΕ κατισχύουν οι όροι δόμησης που προβλέπουν τα οικεία προεδρικά διατάγματα, καθώς και ότι εξακολουθούν να δομούνται τα ακίνητα ελαχίστου εμβαδού 4000 τ.μ. χωρίς πρόσωπο, ήτοι τα προϋφιστάμενα του νόμου 3212/2003 στην εκτός σχεδίου περιοχή.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, επιβάλλεται μέχρι την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού στο σύνολο της επικράτειας, με την εκπόνηση τοπικών πολεοδομικών σχεδίων, μέσω του προγράμματος «Κωνσταντίνος Δοξιάδης» και με δεδομένο ότι έχει συντελεστεί ο κατ’ άρθρο 24 του Συντάγματος, χωροταξικός σχεδιασμός στο σύνολο της χώρας – υφίστανται δηλαδή τα ειδικά και περιφερειακά χωροταξικά πλαίσια, που ορίζουν τι και που δομείται και με τα οποία πλαίσια πρέπει να εναρμονιστούν τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια (§2, αρθ.7, ν.4447/2016, όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει με το ν.4759/2020), να δοθεί σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 77 του Συντάγματος η αυθεντική ερμηνεία των επίμαχων διατάξεων, με νόμο, στα πρότυπα της αυθεντικής ερμηνείας που δόθηκε με το αρθ.236 του Ν.5037/ΦΕΚ 78Α / 28.3.2023, στην §6 του άρθρου 33 του Ν.4759/2020.
Με αυτόν τον τρόπο και με δεδομένο ότι καμία από τις επίμαχες πολεοδομικές διατάξεις δεν έχει κριθεί αντισυνταγματική, θα εκλείψει εντελώς ο κίνδυνος ακύρωσης οικοδομικών αδειών έως και την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού, λόγω «ερμηνειών» των πολεοδομικών διατάξεων από συγκεκριμένες συνθέσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ».
Η σύνθεση της ομόφωνης απόφασης
Η ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου, σύμφωνα με το επίσημο πρακτικό της συνεδρίασης ελήφθη με την ακόλουθη σύνθεση:
ΠΑΡΟΝΤΕΣ:
Ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γεώργιος Χατζημάρκος
Τα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου:
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΔΡΟΥ
1.ΛΑΣΚΑΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΘΗΡΑΣ
2.ΔΑΡΖΕΝΤΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
3.ΜΑΪΝΑΣ ΗΛΙΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΛΥΜΝΟΥ
4.ΘΕΜΕΛΑΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – ΑΝΔΡΕΑΣ
5.ΜΟΥΣΕΛΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
6.ΣΤΑΥΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
7.ΓΑΜΠΙΕΡΑΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (ΣΟΥΛΑ)
8.ΑΤΤΙΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΕΑΣ-ΚΥΘΝΟΥ
9.ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΩ
10.ΚΑΜΠΑΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
11.ΧΑΛΚΙΔΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
12.ΚΑΝΤΑΡΖΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Αποχώρησε μετά την συζήτηση του 1ου Θέματος της Η.Δ. Αριθμ.Απόφ.104/2023
13.ΚΑΣΣΙΩΤΗ ΔΙΟΝΥΣΙΑ
14.ΝΑΚΗ ΕΥΡΙΔΙΚΗ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΗΛΟΥ
15.ΧΩΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ (ΕΛΛΗ)
16.ΓΕΡΟΝΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΝΑΞΟΥ
17.ΚΑΤΣΑΝΗ ΕΥΔΟΚΙΑ
18.ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΡΟΔΟΥ
19.ΓΙΑΣΙΡΑΝΗ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ (ΧΑΡΟΥΛΑ)
20.ΔΙΑΚΟΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΛΛΙΣΤΟΣ
21.ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ
22.ΖΑΝΝΕΤΙΔΗΣ ΦΙΛΗΜΩΝ
23.ΜΠΑΡΔΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Αποχώρησε μετά την συζήτηση του 15ου Θέματος της Η.Δ. Αριθμ Αποφ 105/2023
24.ΝΙΚΟΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
25.ΦΛΕΒΑΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
26.ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
27.ΓΕΡΟΝΙΚΟΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
28.ΓΛΥΝΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
29.ΚΟΥΝΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Αποχώρησε μετά την συζήτηση του 1ου Θέματος της Η.Δ. Αριθμ.Απόφ.104/2023
30.ΠΑΓΚΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ
31.ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΣΤΕΡΓΟΣ
32.ΣΑΡΙΚΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
33.ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
34.ΣΩΤΡΙΛΛΗΣ ΘΩΜΑΣ
35.ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΥΡΟΥ
36.ΔΑΔΑΟΣ ΜΑΡΚΟΣ
37.ΛΕΟΝΤΑΡΙΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
38.ΜΑΚΡΥΩΝΙΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΝΟΥ
39.ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ -ΑΣΠΡΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (ΝΑΤΑΣΑ)
ΑΠΟΝΤΕΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΘΗΡΑΣ
1.ΣΙΓΑΛΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ
2.ΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ (ΠΟΠΗ)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΩ
3.ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΥΚΟΝΟΥ
4.ΜΠΡΙΓΓΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
5.ΛΥΡΙΣΤΗΣ ΜΗΝΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΝΑΞΟΥ
6.ΓΚΟΥΦΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΑΡΟΥ
7.ΜΠΙΖΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
8.ΡΟΚΟΝΙΔΑ ΗΛΕΚΤΡΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΡΟΔΟΥ
9.ΛΟΓΓΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
10.ΚΑΒΑΔΑ ΕΙΡΗΝΗ
11.ΒΕΝΕΤΟΚΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΥΡΟΥ
12.ΠΑΠΙΤΣΗ ΧΡΗΣΤΙΑΝΝΑ
Σχετικά Άρθρα
- Η ΕΕΔΣΑ επεκτείνεται στις Περιφέρειες Κρήτης και Νότιου Αιγαίου
- Βουλή: παρέμβαση για νομοθετική ρύθμιση στην εκτός σχεδίου δόμηση
- Εκτός σχεδίου δόμηση: στη Βουλή η απαξίωση της μικροδιοκτησίας
- ΥπΑΑΤ: πως μοιράζονται 525,3 εκ. ευρώ στους νέους γεωργούς
- Εκτός σχεδίου: οι συνέπειες για νέες & τα ρίσκα για παλαιές οικοδομικές άδειες
- ΥΠΕΝ: ανακοίνωσε στη Βουλή νομοθετική λύση για την εκτός σχεδίου δόμηση