ecopress
Ημερίδα για το λιμάνι του Πειραιά, για το πώς αυτό μπορεί να αναπτυχθεί στα πρότυπα άλλων λιμανιών ανά τον κόσμο, αλλά και για την... Περιβαλλοντικοί κανόνες για το λιμάνι του Πειραιά

Ημερίδα για το λιμάνι του Πειραιά, για το πώς αυτό μπορεί να αναπτυχθεί στα πρότυπα άλλων λιμανιών ανά τον κόσμο, αλλά και για την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος, πραγματοποίησε η Περιφέρεια Αττικής στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ).

Η συζήτηση στην οποία συμμετείχαν πανεπιστημιακοί, ερευνητές και άλλοι φορείς είχε θέμα: «Λιμάνι. Περιβάλλον και Ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά».

 

Αναγκαία τόνισε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) ότι είναι μία περιβαλλοντική μελέτη, η οποία θα αφορά τις νέες επενδύσεις της ΟΛΠ ΑΕ, στο πλαίσιο της ανάπτυξής του και της όποιας περιβαλλοντικής επιβάρυνσης μπορεί αυτή να επιφέρει. Για παράδειγμα, θα πρέπει να προσδιοριστεί πώς θα αντιμετωπιστεί η αυξημένη ατμοσφαιρική ρύπανση εξαιτίας, τόσο των νέων δραστηριοτήτων όσο και της επέκτασης των υφισταμένων χρήσεων, καθώς επίσης και η ηχορύπανση, λόγω και της λειτουργίας βαρέων μηχανημάτων.

Σύμφωνα με ΑΠΕ-ΜΠΕ ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι εισηγήσεις πανεπιστημιακών για τις εμπειρίες και πρακτικές από μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης, αλλά και τα πρώτα συμπεράσματα από ερευνητικά προγράμματα του «Δημόκριτου», του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΚΕΘΕ) και του Αστεροσκοπείου Αθηνών, που υλοποιούνται σε συνεργασία με την Περιφέρεια.

Κατά τον χαιρετισμό του στην έναρξη της ημερίδας, ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης τόνισε πως «για να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα χρειαζόμαστε ένα άλλο αναπτυξιακό μοντέλο, έναν διαφορετικό προσανατολισμό και μια άλλη κουλτούρα διαλόγου. Απαιτείται να θέσουμε ερωτήματα και να αναζητήσουμε απαντήσεις και συναινέσεις», είπε μεταξύ άλλων ο αντιπεριφερειάρχης.

Για τον κ. Γαβρίλη η αυτοδιοίκηση έχει να αντιμετωπίσει μια σοβαρή πρόκληση, να αναλάβει να εκπροσωπήσει την πόλη, τα συλλογικά συμφέροντα και τις προσδοκίες της, να διασφαλίσει μια πόλη περιβαλλοντικά βιώσιμη και λειτουργική, που να διεκδικεί ένα διαφορετικό παραγωγικό μοντέλο και προσανατολισμό. «Η αυτοδιοίκηση δεν καλείται απλά να διαχειριστεί τις συνέπειες και την καθημερινότητα. Καλείται να σχεδιάσει και να οργανώσει, να παρέμβει και να κατευθύνει στη βάση ενός συλλογικού σχεδίου. Γι’ αυτό, αναζητήσαμε τη συμβολή εξειδικευμένων επιστημονικών εργαστηρίων εγνωσμένου κύρους και αναθέσαμε τη διεξαγωγή συστηματικών μετρήσεων για την ποιότητα του αέρα και των θαλάσσιων υδάτων» ανέφερε χαρακτηριστικά ο αντιπεριφερειάρχης.

Ανάμεσα στους εισηγητές, ήταν ο δρ. Βόλκερ Ματίας από το Αμβούργο, επικεφαλής του τμήματος Μοντελοποίησης Μεταφορών του Ινστιτούτου Παράκτιας Έρευνας Helmholtz- Zentrum Geesthacht GmbH, ο Φρανσέσκο Μούσκο, αναπληρωτής καθηγητής, αναπληρωτής πρύτανης για την Έρευνα, διευθυντής του προγράμματος Erasmus Mundus για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό του Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής στη Βενετία, καθώς και ο Χάρι Γκίρλινγκς, καθηγητής Διαχείρισης της Βιώσιμης Κινητικότητας στη Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Erasmus του Ρότερνταμ.

Η έναρξη της ημερίδας έγινε από την περιφερειάρχη Αττικής Ρένα Δούρου και ακολούθησαν χαιρετισμοί από τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτη Φάμελλο, τον γενικό γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας, Χρήστο Λαμπρίδη και τους δημάρχους Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστο Βρεττάκο και Περάματος Γιάννη Λαγουδάκη.

Κατά το δεύτερο μέρος με συντονίστρια την δρ. Αργυρώ Παρασκευοπούλου, γενική διευθύντρια Βιώσιμης Ανάπτυξης και Κλιματικής Αλλαγής της Περιφέρειας, έγινε ενημέρωση για τα χρηματοδοτούμενα από την Περιφέρεια προγράμματα από τον δρ. Ευάγγελο Γερασόπουλο από το Αστεροσκοπείο, τον δρ, Θωμά Μάγγο από το ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος και την δρ. Σουλτάνα Ζερβουδάκη, από το ΕΛΚΕΘΕ και από την ΟΛΠ ΑΕ, ο Νεκτάριος Δεμενόπουλος.

Περιβαλλοντική μελέτη ενόψει των νέων επενδύσεων  

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης ζήτησε να γίνει μία περιβαλλοντική μελέτη, η οποία θα αφορά τις νέες επενδύσεις της ΟΛΠ ΑΕ

Όπως σημείωσε ο κ. Κορκίδης, δεδομένου ότι το λιμάνι του Πειραιά, λόγω του ηγετικού ρόλου του στην περιοχή της Μεσογείου αλλά και της κομβικής θέσης του στον ευρωπαϊκό χώρο, βρίσκεται διαρκώς σε μία διαδικασία ανάπτυξης, «έχουμε διατυπώσει την άποψη για τη δημιουργία μίας γέφυρας συνεργασίας, με στόχο τη ζεύξη του Σχεδίου Ανάπτυξης Λιμένος (ΣΑΛ), ως υποσυνόλου και αναπόσπαστου μέρους του “Masterplan” και της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ.) του Δήμου Πειραιά, ώστε να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά».

Άλλωστε, συμπλήρωσε ο ίδιος, ο στόχος όλων των επιχειρηματικών φορέων της περιοχής, θα πρέπει να είναι να αποτελέσει το λιμάνι του Πειραιά κόμβο του παγκόσμιου συστήματος μεταφορών και να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στη μεταμνημονιακή εποχή.

«Το Επιμελητήριο, υποστηρίζοντας πρωτίστως τα συμφέροντα χιλιάδων πειραϊκών επιχειρήσεων, με σημαντική εμπορική, βιομηχανική, εισαγωγική, εξαγωγική, εφοδιαστική, μεταφορική, ναυπηγοεπισκευαστική και ναυτιλιακή δραστηριότητα, συμπράττει στην προσπάθεια της Περιφέρειας Πειραιά, προκειμένου, μέσω της αναζήτησης συνεργιών, να κερδηθεί τελικά το διπλό στοίχημα για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας: Εκείνο της περιβαλλοντικής προστασίας, η οποία εναρμονίζεται με την οικονομική ανάπτυξη προς όφελος όλων μας, επιχειρηματιών, κατοίκων και επισκεπτών» κατέληξε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ.

 

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας