Ξεκινά ποδηλατόδρομος 11,9 χλμ στο παραλιακό μέτωπο της Αθήνας
Αστικό περιβάλλονΑυτοδιοίκησηΕιδήσειςΈργαΜεταφορέςΟικονομίαΠεριβάλλονΠολεοδομίαΧωροταξία 16 Ιουλίου 2024 Αργύρης
Η κατασκευή τμήματος ποδηλατοδρόμου και πεζοδρόμου μήκους 11,9 χιλιομέτρων κατά μήκος έξι Δήμων, από το Μοσχάτο μέχρι τη Βουλιαγμένη στο παραλιακό μέτωπο της Αθήνας, που ξεκινά άμεσα και θα ολοκληρωθεί έως το φθινόπωρο του 2025 ανακοινώθηκε σε εκδήλωση στον Άλιμο από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Βάσει της σύμβασης, η Περιφέρεια Αττικής αναλαμβάνει την ανάπλαση των 11,9 χλμ. από τα συνολικά 18 χλμ. της διαδρομής από την «Εσπλανάδα» μέχρι και το Δημαρχείο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, καθώς το υπόλοιπο κομμάτι εντάσσεται σε επιμέρους αστικές αναπλάσεις ή ιδιωτικά και δημοτικά έργα, όπως στην Γλυφάδα, όπου ήδη έχει δρομολογηθεί τμήμα του ποδηλατόδρομου, μήκους 3,5 χιλιομέτρων.
Το έργο αποτελεί μέρος του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και αφορά στην κατασκευή ενοποιημένου ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου που θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα, από την «Εσπλανάδα» στο Μοσχάτο μέχρι το Δημαρχείο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης. Υλοποιείται από την Περιφέρεια Αττικής και η δημοπράτηση του θα γίνει από το ΤΑΙΠΕΔ.
Η διαδρομή του έργου
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 19,13 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και ανθεκτικότητας (ΕΣΣΑ) με τίτλο «SUB3. Αθηναϊκή Ριβιέρα». Ο νέος ποδηλατόδρομος –πεζόδρομος με τα συνοδευτικά έργα αναπλάσεων διέρχεται κατά μήκος:
-365 μέτρων στον Δήμο Καλλιθέας
-3.752 μέτρων στον Δήμο Παλαιού Φαλήρου
-1.563 μέτρων στον Δήμο Αλίμου
-2.817 μέτρων στον Δήμο Ελληνικού (σε δύο τμήματα από 1.048 μ. και 1.769 μ. έκαστο)
-821 μέτρων στον Δήμο Γλυφάδας (καθώς το υπόλοιπο κομμάτι στον Δήμο έχει ήδη ολοκληρωθεί) και
– 2.646 μέτρων στον Δήμο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης.
Κυρ. Μητσοτάκης: Αναπτυξιακό αποτύπωμα το οποίο δεν θα είναι σε βάρος των τοπικών κοινωνιών
«Το αναπτυξιακό αποτύπωμα αυτής της προσπάθειας είναι πολύ σημαντικό. Είναι, όμως, ένα αποτύπωμα το οποίο δεν θα είναι εις βάρος των τοπικών κοινωνιών και νομίζω ότι το μεγάλο μέλημα είναι πώς θα μπορέσουμε να συνδυάσουμε αυτή τη νέα ανάπτυξη η οποία δρομολογείται», ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση στον ‘Αλιμο για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα, Αστικός Περίπατος».
«Η δεύτερη παρατήρησή μου έχει να κάνει με αυτό το οποίο αποκαλούμε αστική βιώσιμη κινητικότητα. Με τις πόλεις μας, οι οποίες πια αλλάζουν μορφή, στις οποίες θα πρέπει να ενθαρρύνουμε το ποδήλατο, το περπάτημα, μορφές μετακίνησης οι οποίες δεν έχουν μπει στη ζωή μας», τόνισε ο πρωθυπουργός.
Ανέφερε επίσης ότι πρέπει να ενθαρρυνθούν οι δήμαρχοι «να είναι πιο τολμηροί στα δικά τους σχέδια αστικής βιώσιμης κινητικότητας. Ναι, χρειαζόμαστε περισσότερους ποδηλατοδρόμους, περισσότερους πεζόδρομους, χρειαζόμαστε πόλεις οι οποίες να είναι πιο φιλικές προς τους πεζούς και προς το ποδήλατο. Ενδεχομένως αυτό μπορεί να σημαίνει προσωρινά λιγότερο φιλικές προς το αυτοκίνητο αλλά αυτή είναι η κατεύθυνση στην οποία κινούνται πια όλες οι μεγάλες πόλεις. Σε συνδυασμό με την πολύ μεγάλη έμφαση την οποία δίνουμε στην αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς, με αιχμή τη σημαντική παρέμβαση την οποία κάνουμε για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων μας. Ήδη τα πρώτα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ειδικά για την Αττική, περιμένουμε ακόμα συνολικά 900 καινούργια λεωφορεία, τα οποία θα τεθούν σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος του 2025».
Υπογράμμισε δε πως στόχος δεν είναι μόνο η αντικατάσταση των παλιών λεωφορείων με καινούργια σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, φιλικά προς το περιβάλλον, προσβάσιμα στα άτομα με αναπηρία αλλά και η ενίσχυση της συχνότητας των δρομολογίων ώστε πράγματι τα μέσα μαζικής μεταφοράς να αποτελέσουν ένα ελκυστικό υποκατάστατο για το αυτοκίνητο.
Κλείνοντας επεσήμανε πως θα παρακολουθείται στενά η υλοποίηση του έργου και «δεσμευόμαστε να είμαστε εδώ στα εγκαίνια για να διατρέξουμε πια με το ποδήλατο -ως ποδηλάτης που είμαι, θα προτιμήσω το ποδήλατο από το τρέξιμο-, αυτόν τον νέο εμβληματικό ποδηλατόδρομο, ο οποίος πραγματικά νομίζω ότι θα προσδώσει μια τελείως διαφορετική εικόνα σε όλο το παράκτιο μέτωπο, αλλά πρώτα και πάνω απ’ όλα θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων».
Σχετικά Άρθρα
- Ενιαίος ποδηλατοδρόμος-πεζοδρόμος από την Καλλιθέα μέχρι τη Βούλα
- Παράκτιο μέτωπο: δύο ΚΥΑ για ποδηλατόδρομο 22 χιλιομέτρων
- Ανακατασκευάζεται το παραλιακό μέτωπο των Μεγάρων
- «Αθηνά» και «Νίκη» τα ονόματα των δύο ΤΒΜ της γραμμής 4
- ΕΡΓΟΣΕ: σηματοδότηση σε Λάρισα – Πλατύ και Κέντρο Ελέγχου Λάρισας
- TEE/TKM: στήριξη του σχεδιασμού για το Παραλιακό Μέτωπο