Η πλούσια σε πετρέλαιο Νορβηγία έχει φύγει πολύ μπροστά από την υπόλοιπη Ευρώπη στον αγώνα μετάβασης από τα βενζινοκίνητα στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Το Μάρτιο σημείωσε ρεκόρ 8.034 οχημάτων χωρίς εκπομπές ρύπων, τα οποία αντιπροσώπευαν το 55,8% όλων των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων του μήνα.
Η Φινλανδία, η οποία έχει ίσο πληθυσμό με τη Νορβηγία, ταξινόμησε 3.055 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλο το 2017.
Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι το μυστικό της κυβέρνησης του Όσλο είναι η πολιτική «καρότο και μαστιγίο» που εφαρμόζει το Όσλο. Παρέχει κίνητρα στην ηλεκτροκίνηση, ενώ έχει θεσμοθετήσει αυστηρά όρια ρύπανσης. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Νορβηγικής κυβέρνησης όλα τα καινούρια αυτοκίνητα πρέπει μέχρι το 2025 να είναι απαλλαγμένα από εκπομπές ρύπων.
“Το καρότο είναι οι επιδοτήσεις”, δήλωσε ο Yoann Le Petit, αξιωματούχος αρμόδιος για τα καθαρά οχήματα στις μεταφορές και το περιβάλλον.
“Όταν αγοράζετε ένα ηλεκτρικό όχημα στη Νορβηγία δεν πληρώνετε τον φόρο ταξινόμησης ή τον ΦΠΑ. Υπάρχουν επίσης οφέλη κατά τη χρήση. Στη Νορβηγία υπάρχουν πολλοί δρόμοι με διόδια από τα οποία απαλλάσσονται οι οδηγοί των ηλεκτρικών οχημάτων. Μπορείτε επίσης να έχετε δωρεάν χώρο στάθμευσης.
“Υπάρχει μια ολόκληρη σειρά κινήτρων που θα σας οδηγήσουν σε αυτή την εναλλακτική λύση. Είναι μια λογική επιλογή για τον καταναλωτή να αγοράζει ηλεκτρικό. ”
Το καθαρό αποτέλεσμα είναι ότι η Νορβηγία, χώρα της οποίας ο πλούτος βασίζεται στα ορυκτά καύσιμα, κατέστη παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι πωλήσεις των νορβηγικών αυτοκινήτων το 2017 ολοκληρώθηκαν από τα Volkswagen Golf, BMWi3, Toyota Rav4 και Tesla Model X (TSLA.O).
Το Tesla είναι καθαρό ηλεκτρικό ενώ άλλα έχουν ηλεκτρικές ή υβριδικές εκδόσεις.
Σε πολλές χώρες, οι υψηλές τιμές των αυτοκινήτων με μπαταρία, οι περιορισμένες διακυμάνσεις μεταξύ επαναφόρτισης και μεγάλων χρόνων χρέωσης αποθαρρύνουν τους αγοραστές. Οι κατασκευαστές δηλώνουν ότι τα νέα μοντέλα μειώνουν τα μειονεκτήματα με την πάροδο του χρόνου.
“Θεωρούμε τη Νορβηγία ως πρότυπο για το πώς μπορεί να προωθηθεί η ηλεκτρική κινητικότητα μέσω έξυπνων κινήτρων”, δήλωσε εκπρόσωπος στο κεντρικό κτίριο της BMW στο Μόναχο. “Η κατάσταση θα ήταν πιθανώς διαφορετική εάν τα κίνητρα αυτά δεν υπήρχαν”.
Οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων στη Νορβηγία μειώθηκαν το 2017 στο 23%, από το 31% το 2016. Ορισμένες περιφέρειες στη χώρα άρχισαν να χρεώνουν υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα οχήματα.
Τις πολιτικές της Νορβηγίας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι δύσκολο να τις μιμηθούν άλλες χώρες. Το Όσλο μπορεί να είναι γενναιόδωρο λόγω των υψηλών εσόδων του από την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Ο Le Petit δήλωσε ότι άλλες ευρωπαϊκές χώρες – όπως η Γερμανία – ήταν απρόθυμες να μεταβούν στην ηλεκτρική ενέργεια προσπαθώντας να προστατεύσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους. Αλλά, πρόσθεσε, δεν πρέπει να είμαστε αφελείς ως προς τα οφέλη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες.
“Η πρόκληση είναι να διασφαλίσουμε ότι ο ηλεκτρισμός προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να διασφαλιστεί ότι τα στοιχεία που χρησιμοποιεί- όπως οι μπαταρίες – προέρχονται από περιβαλλοντικά και βιώσιμα υλικά. Η ανακύκλωση είναι επίσης σημαντική “, δήλωσε ο Le Petit.
Σχετικά Άρθρα
- ΥΠΕΝ σε ΕΕ: «καθαρά» αυτοκίνητα και απαγόρευση καυστήρων θέρμανσης
- Υπουργικό ξέσπασμα για τα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης
- Ηλεκτροκίνηση: 14.000 νέα σημεία φόρτισης χρειάζεται κάθε εβδομάδα η Ε.Ε
- Υποδομών: σχέδιο 4 αξόνων για την ηλεκτροκίνηση
- Κλιματικός νόμος: οι προθεσμίες απαγόρευσης κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα
- Αντιδράσεις για κατάργηση πετρελαίου θέρμανσης και ηλεκτροκίνηση