Για πέμπτη συνεχή φορά, οι Αυστριακοί βρίσκονται στην κορυφή του καταλόγου των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που χρησιμοποιούν περισσότερο τα τρένα για τις μετακινήσεις τους “διανύοντας” 1.500 χιλιόμετρα κατά κεφαλή ετησίως, όπως διαπιστώνεται σε σχετική έρευνα που δημοσιεύτηκε σήμερα, ενώ ο μέσος όρος στην ΕΕ βρίσκεται κάτω από τα 1.000 χιλιόμετρα.
Μετά την Αυστρία, στον κατάλογο με τα αποτελέσματα του 2019, ακολουθούν η Γαλλία με 1.395 χιλιόμετρα ανά πολίτη ετησίως, η Σουηδία με 1.325 χλμ., ενώ η Γερμανία με 1.185 χιλιόμετρα κατά κεφαλή ετησίως βρίσκεται μόλις στην τέταρτη θέση.
Λιγότερη σημασία για τις μετακινήσεις των πολιτών της, φαίνεται, σύμφωνα με την έρευνα, να έχει το τρένο στην Ελλάδα που βρίσκεται στην τελευταία θέση του καταλόγου και στην οποία ο αριθμός των διανυόμενων χιλιομέτρων κατά κεφαλή ετησίως είναι 105 χλμ.
Στις χώρες της ΕΕ το σιδηροδρομικό δίκτυο φέρεται να χρησιμοποιείται κατά 80% για τις μετακινήσεις προσώπων και κατά 20% για τις μεταφορές, οι οποίες στο αυστριακό σιδηροδρομικό δίκτυο αντιπροσωπεύουν, με ένα 31,1%, ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, ενώ αντίστοιχα στο 68,9% βρίσκεται το ποσοστό των επιβατικών σιδηροδρομικών συγκοινωνιών.
Στην Αυστρία το συντριπτικό μερίδιο της αγοράς στους επιβατηγούς σιδηροδρόμους, σε ποσοστό 88,1%, κατέχουν, ακόμη και μετά την απελευθέρωση της αγοράς των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, οι δημόσιοι Αυστριακοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι, μόλις το 0,5% κατέχουν ξένες κρατικές σιδηροδρομικές εταιρείες, ενώ το 11,4% βρίσκεται σε άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται κυρίως σε ειδικής μορφής τοπικά σιδηροδρομικά δίκτυα.
Οι Αυστριακοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι απασχολούν σήμερα 40.000 μόνιμους υπαλλήλους, με τις ανάγκες τους σε προσωπικό να ανέρχονται μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια σε επιπλέον 10.000 συνεργάτες, όπως είχε δηλώσει πρόσφατα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στη Βιέννη ο γενικός διευθυντής τους, Αντρέας Ματέ.
Όπως είχε αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο γενικός διευθυντής τους, οι Αυστριακοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι, σε συνεργασία με τα Πολυτεχνεία της Βιέννης και του Γκρατς, διαθέτουν το μεγαλύτερο δυαδικό σύστημα εκπαίδευσης μαθητευόμενων στη χώρα, στο οποίο συμμετέχουν ταυτόχρονα, με ίσα κριτήρια, πρόσωπα με μεταναστευτική προέλευση.
Σε συνεργασία με τα αυστριακά χαλυβουργεία της VOEST στο Λιντς, οι Αυστριακοί Σιδηρόδρομοι είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος εξαγωγέας σιδηροτροχιών στον κόσμο, ενώ κατέχουν την δεύτερη θέση στην Ευρώπη στις εμπορικές μεταφορές σε τόννους ανά χιλιόμετρο, έχοντας επεκτείνει τις δραστηριότητές τους τόσο στις εμπορικές όσο και στις επιβατικές συγκοινωνίες, σε συνολικά 18 χώρες της.
Ο Αντρέας Ματέ είναι ο διάδοχος στη θέση αυτή του Κρίστιαν Κερν, ο οποίος στα μέσα Μαΐου του 2016 είχε αναλάβει καγκελάριος της Αυστρίας και αρχηγός των Σοσιαλδημοκρατών, θέση στην οποία είχε παραμείνει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017, όταν τον έως τότε συνασπισμό Σοσιαλδημοκρατών και Λαϊκού Κόμματος διαδέχθηκε — μετά τις εκλογές του Οκτωβρίου της ίδιας χρονιάς — ο συνασπισμός του Λαϊκού Κόμματος και του ακροδεξιού εθνικιστικού Κόμματος των Ελευθέρων.
Σχετικά Άρθρα
- Φωτοβολταϊκά: η Ελλάδα στην πρώτη δεκάδα της Ευρώπης
- Εφαρμογή δίνει χρήματα όταν περπατάς αντί να οδηγείς αυτοκίνητο
- Παραγωγή ενέργειας: που κερδίζει και που χάνει η Ελλάδα πανευρωπαϊκά
- CoradiaiLint: τρένο υδρογόνου, με αυτονομία 1.175 χιλιομέτρων
- Γερμανία: στις ράγες το πρώτο τρένο υδρογόνου
- Η Αθήνα στις πόλεις μεγάλου κινδύνου από διαρρήξεις