ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ «Φρένο» στα σχέδια του ΔΕΔΔΗΕ για την ανάπτυξη δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων βάζει η ΡΑΕ με την απόφαση που προσδιορίζει το... ΡΑΕ: «Στοπ» στους φορτιστές αυτοκινήτων από τον ΔΕΔΔΗΕ

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

«Φρένο» στα σχέδια του ΔΕΔΔΗΕ για την ανάπτυξη δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων βάζει η ΡΑΕ με την απόφαση που προσδιορίζει το επιτρεπόμενο έσοδο του Διαχειριστή για το 2019.

Όπως είναι γνωστό τα έσοδα και οι δαπάνες του ΔΕΔΔΗΕ εγκρίνονται – ως μονοπωλιακή δραστηριότητα – από την ΡΑΕ η οποία με την απόφαση για τη φετινή χρονιά απέρριψε την πρόταση του Διαχειριστή για έγκριση δαπανών ύψους 2 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Αιτιολογώντας την απόφαση, η ΡΑΕ αναφέρει ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της νέας Οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, δεν επιτρέπεται κατ’ αρχήν στους διαχειριστές συστημάτων διανομής να έχουν στην ιδιοκτησία τους, να αναπτύσσουν, να διαχειρίζονται ή να λειτουργούν σημεία επαναφόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα.

Στο ίδιο πνεύμα, η ΡΑΕ στην υπ’ αριθμ. 7/2019 Γνωμοδότησή της προς τον αρμόδιο Υπουργό πρότεινε την υιοθέτηση του ανταγωνιστικού μοντέλου ανάπτυξης υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και μόνο ως έσχατη λύση στην περίπτωση μη επίτευξης του επιθυμητού επιπέδου ανάπτυξης δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, τη δυνατότητα ανάθεσης στον ΔΕΔΔΗΕ της εν λόγω δραστηριότητας, υπό την προϋπόθεση διαμόρφωσης του συνολικού πλαισίου όσον αφορά τους όρους και τις προϋποθέσεις εμπλοκής του, την έκταση της δραστηριοποίησης του, τις αρχές ανάπτυξης και τον τρόπο απόσβεσης των υποδομών και ανάκτησης του σχετικού λειτουργικού κόστους, τη διασφάλιση ισότιμης πρόσβασης στις υποδομές από τα ενδιαφερόμενα μέρη κλπ.

Η απόφαση της Αρχής αναφέρει ότι η ΡΑΕ προτίθετο μεν να εγκρίνει την πιλοτική ανάπτυξη έως 70 σταθμών στα νησιά, ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη τους υπό διαμόρφωση νέους κοινούς ενωσιακούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης δύναται πλέον να ανατεθεί στους διαχειριστές των δικτύων μόνο στην περίπτωση μη επίτευξης ανάπτυξης επαρκούς δικτύου δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μέσω του ανταγωνιστικού μοντέλου.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.