ecopress
Της Ντίνας Καράτζιου/ Ραγδαία και μεγάλη αύξηση των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως καταγράφει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας. Αναφέρει στην επίσημη έκθεση του ότι... Ραγδαία και μεγάλη η αύξηση των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Της Ντίνας Καράτζιου/

Ραγδαία και μεγάλη αύξηση των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως καταγράφει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας.

Αναφέρει στην επίσημη έκθεση του ότι το 2019, το δίκτυο σταθμών φόρτισης (δημόσιο και ιδιωτικό) παρουσίασε ραγδαία αύξηση της τάξεως του 60%, ενώ οι πωλήσεις οχημάτων ηλεκτροκίνητης τεχνολογίας αυξήθηκαν κατά 40% με την Κίνα να έχει την πρωτοκαθεδρία σε όλα τα επίπεδα.

Μάλιστα, σύμφωνα με τους αναλυτές της έκθεσης, η ηλεκτροκίνηση παρουσιάζεται σχεδόν αλώβητη από την κρίση της πανδημίας σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα για τα οποία το πρώτο τετράμηνο του 2020, εκτιμάται ότι η συρρίκνωση των πωλήσεων, ανέρχεται στο 15%.

Καθοριστικά τα ισχυρά κίνητρα

Σύμφωνα με την έκθεση, καθοριστικός παράγοντας για την ολοένα πιο ανοδική πορεία της ηλεκτροκίνησης σε όλα τα επίπεδα, είναι οι πολιτικές επιδότησης και οι νομοθετικές πρωτοβουλίες τόσο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον, που αφορούν τα ισχυρά κίνητρα για όλο το φάσμα της ηλεκτροκίνησης:

  • Από  την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων,
  • την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ,
  • την ανάπτυξη  παραγωγής μπαταριών και εξοπλισμού ηλεκτροκίνησης και βεβαίως
  • την εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ραγδαία επέκταση του δικτύου υποδομών φόρτισης

Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο αριθμός των προσβάσιμων στο κοινό φορτιστών (αργοί και γρήγοροι) αυξήθηκε κατά 60% το 2019 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Κίνα συνεχίζει να πρωτοστατεί στην κατασκευή και χρήση δημόσιων και ιδιωτικών φορτιστών και μάλιστα γρήγορων, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι και αναγκαίοι για τις πυκνές αστικές περιοχές της.

Στην έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας σημειώνεται ακόμη, ότι ο αριθμός των δημόσιων σημείων αργής και γρήγορης φόρτισης έφτασε τα 862.118 παγκοσμίως, Οι γρήγοροι φορτιστές αντιπροσώπευαν το 31% του συνόλου. Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας ορίζει την αργή φόρτιση ως ως παροχή ισχύος έως 22 κιλοβάτ, απαιτώντας κάποιες ώρες για τη φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος . Σε αντίθεση με τους  γρήγορους φορτιστές, οι οποίοι μπορούν να παρέχουν φόρτιση διάρκειας λίγων λεπτών.

7,3 εκατομμύρια φορτιστές

Σύμφωνα με την έκθεση, οι υποδομές για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζει να επεκτείνεται και το 2019 σημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση των τελευταίων τριών χρόνων με 7,3 εκατομμύρια φορτιστές παγκοσμίως, εκ των οποίων περίπου 6,5 εκατομμύρια ήταν ιδιωτικοί, ελαφροί φορτιστές αργών οχημάτων σε σπίτια, πολυκατοικίες και χώρους εργασίας. «Η ευκολία, η αποδοτικότητα κόστους και μια ποικιλία πολιτικών υποστήριξης (όπως προνομιακές τιμές, κίνητρα αγοράς εξοπλισμού και εκπτώσεις) είναι οι κύριοι παράγοντες για την επικράτηση της ιδιωτικής χρέωσης», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην Έκθεση./

 Τα ποσοστά

Η Κίνα  βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση καθώς κατέχει το 37% των  εγκατεστημένων ιδιωτικών φορτιστών παγκοσμίως.  Οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής βρίσκονται στη δεύτερη θέση με 24%. Για την Ευρώπη, η έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας δίνει στοιχεία, για συγκεκριμένες χώρες, καθώς από ότι φαίνεται, σ΄αυτές υπάρχει η μεγαλύτερη συγκέντρωση  ιδιωτικών φορτιστών. Ως εκ τούτου, Γερμανία, Νορβηγία, Γαλλία κατέχουν ιδιωτικούς σταθμούς φόρτισης σε ποσοστό που ανέρχεται στο 5% για κάθε μία από αυτές. Ακολουθούν το Ηνωμένο Βασίλειο με 4%, η Ολλανδία επίσης με 4% και τέλος η Ιαπωνία με 3%.

Όσον αφορά στους δημόσιου σταθμούς αργής φόρτισης, το 52% των εγκατεστημένων δημόσιων σταθμών αργής φόρτισης βρίσκονται στην Κίνα και το 11% στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ακολουθεί η Ολλανδία με 8%, η Γαλλία με 5%, το Ηνωμένο Βασίλειο με 4%, η Ιαπωνία με το ίδιο ποσοστό, η Γερμανία με 3% και η Νορβηγία με 1%. Τέλος ποσοστό 12% αποδίδεται σε διάφορες άλλες χώρες.  Για τους γρήγορους φορτιστές, παγκόσμια ηγέτιδα αναδεικνύεται και πάλι η Κίνα, με το συντριπτικό ποσοστό του 82% με  όλες τι υπόλοιπες χώρες συμπεριλαμβανόμενων και των ΗΠΑ, να είναι ουραγοί. Ειδικότερα, τα ποσοστά διαμορφώνονται ως εξής: Ηνωμένο Βασίλειο (5%), ΗΠΑ,(5%), Νορβηγία (2%), Γερμανία (1%) και διάφοροι (5%).

Ραγδαία αύξηση της ηλεκτροκίνητης  μικροκινητικότητας

Οι επιλογές για ηλεκτροκίνηση δεν  αφορούν μόνο τη χρήση αυτοκινήτων, αναφέρεται στην έκθεση, στην οποία σημειώνεται επίσης, η μεγάλη αύξηση ηλεκτροκινούμενων δίτροχων, σημειώνοντας ότι σήμερα αποτελούν το 25% του συνολικού όγκου των δίτροχων που κυκλοφορούν στους δρόμους. Σύμφωνα με την έκθεση η έντονη αυξητική τάση όσον αφορά την κυκλοφορία ηλεκτροκινούμενων σκούτερ, μοτοποδηλάτων, ποδηλάτων ξεκίνησε το 2017 και σήμερα είναι διαθέσιμα σε περισσότερες από 600 πόλεις και από 50 χώρες παγκοσμίως: «Από ένα εκτιμώμενο απόθεμα 350 εκατομμυρίων ηλεκτρικών δικύκλων / τρικύκλων, η πλειονότητα των οποίων είναι στην Κίνα, το 25%  είναι ηλεκτροκίνητο», αναφέρεται στην έκθεση.

Οι πωλήσεις

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν τα 2,1 εκατομμύρια παγκοσμίως το 2019, αφήνοντας πίσω, το 2018 που θεωρήθηκε χρονιά ρεκόρ πώλησης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, από την παγκόσμιο αυτοκινητοβιομηχανία. Το παγκόσμιο απόθεμα σήμερα, καταγράφει 7,2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 2,6% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, σημειώνοντας αύξηση 40%. Όπως καταγράφεται στην έκθεση, καθοριστικός παράγοντας ο οποίος έδωσε σαφή και μακροπρόθεσμα μηνύματα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, «είναι οι  φιλόδοξες πολιτικές ανακοινώσεις για τη στήριξη της διάθεσης ηλεκτρικών οχημάτων με άμεσες επιδοτήσεις, κυρίως όμως οι πολιτικές προσεγγίσεις που αφορούν σε στιβαρά  διαρθρωτικά και ρυθμιστικά μέτρα για τη στήριξης μίας βιώσιμής και πράσινης οικονομίας».

Ο Cοvid 19 και η ηλεκτροκίνηση

Αλώβητη βγαίνει προς το παρόν τουλάχιστον η ηλεκτροκίνητη αυτοκινητοβιομηχανία από τους οικονομικούς κραδασμούς που προκάλεσε η πανδημική κρίση του κορονωϊού.

«Η πανδημία Covid-19 θα επηρεάσει ενδεχομένως τις παγκόσμιες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό από ό, τι τη συνολική αγορά επιβατικών αυτοκινήτων.  Με βάση τα στοιχεία πωλήσεων αυτοκινήτων από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2020, η τρέχουσα εκτίμησή μας είναι ότι η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων θα συρρικνωθεί κατά 15% σε σχέση με το 2019, ενώ οι ηλεκτρικές πωλήσεις για επιβατικά και επαγγελματικά ελαφρά οχήματα θα παραμείνουν σε γενικές γραμμές στα επίπεδα του 2019.Συνολικά, εκτιμούμε, ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 3% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων το 2020, καθώς τα μέτρα οικονομικής ανάκαμψης τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Κίνα, για την αντιμετώπιση της κρίσης Covid-19 θα συνεχίσουν να επικεντρώνονται σε πολιτικές βιώσιμης ανάπτυξης και κινητικότητας, στις οποίες, η ηλεκτροκίνηση κατέχει σημαίνουσα θέση», τονίζουν οι συντάκτες της έκθεσης.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας