ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη Φόροι και λογαριασμοί ΔΕΚΟ απορροφούν σχεδόν το μισό εισόδημα των νοικοκυριών, σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος... Σε φόρους και ΔΕΚΟ το 50 % του εισοδήματος των νοικοκυριών

Του Κώστα Βουτσαδάκη

Φόροι και λογαριασμοί ΔΕΚΟ απορροφούν σχεδόν το μισό εισόδημα των νοικοκυριών, σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (εκπροσωπεί τις εμπορικές αλυσίδες και τα μεγάλα καταστήματα).

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, που πραγματοποιείται με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τρία στα τέσσερα νοικοκυριά ξοδεύουν πάνω από το 80% του διαθέσιμου εισοδήματος τους σε μηνιαία βάση, ενώ το 10% ξοδεύει πάνω από 100%, πρακτικά δηλαδή δανείζεται με κάποιον τρόπο για να καλύψει τις ανάγκες του.

Συγκεκριμένα, οι δαπάνες για τους μηνιαίους λογαριασμούς ανέρχονται στο 25% του εισοδήματος, όσο είναι και οι δαπάνες για αγορές προϊόντων. Οι φόροι ακολουθούν με 19% και οι υπηρεσίες με 15%. Αθροιστικά οι πάγιες δαπάνες σε λογαριασμούς και φόρους ανέρχονται στο 44% του διαθέσιμου εισοδήματος. Ενώ η τάση και στις δύο αυτές κατηγορίες δαπανών είναι να αυξηθούν, όπως καταγράφεται στον δείκτη τάσης μεταβολής δαπανών, έναντι των δαπανών σε αγορές προϊόντων και υπηρεσίες για τις οποίες η τάση είναι αρνητική.

Όσον αφορά την κατανομή των λιανικών αγορών, η κύρια κατηγορία είναι τα τρόφιμα και ποτά με ποσοστό 41%. Ακολουθεί η εστίαση με 12%, τα είδη ρουχισμού με 10% και τα φάρμακα με 8%. Έπιπλα και παιχνίδια-είδη δώρων έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά με 3%. Τέλος, το 63% του κοινού δηλώνει ότι «κυνηγάει τις προσφορές», ενώ το 58% περιμένει τις προσφορές και τις εκπτώσεις για να πραγματοποιήσει αγορές. Αυτός είναι και ο λόγος που το 64% του κοινού επιθυμεί οι περίοδοι των εκπτώσεων να διαρκούν περισσότερο μέσα στο έτος.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα αποτελέσματα της έρευνας σε σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενόψει της Black Friday: Το 59% των καταναλωτών ενημερώνονται συστηματικά από το διαδίκτυο πριν κάνει αγορές ενώ ένας στους δύο (47 %) πρώτα ψάχνει στο διαδίκτυο για να κάνει τις αγορές από το παραδοσιακό κατάστημα. Επίσης ένας στους πέντε (21%) δηλώνει ότι επισκέπτεται φυσικά καταστήματα πριν τελικά αγοράσει μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος (πρακτική που ίσως συνδέεται με τη δοκιμή ρούχων, παπουτσιών κλπ. πριν την αγορά τους μέσω Ίντερνετ).

Η έρευνα καταναλωτικού κλίματος του ΣΕΛΠΕ είναι η πρώτη και πραγματοποιήθηκε την περίοδο 19-29 Οκτωβρίου σε δείγμα 995 καταναλωτών από όλη την Ελλάδα.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας