Σιδηρόδρομος: όλος ο προγραμματισμός των έργων
ΕιδήσειςΕπιχειρήσειςΈργαΟικονομίαΥποδομέςΧρήμα 31 Μαΐου 2022 ecotypos
Πριν το νήμα βρίσκονται προκηρύξεις διαγωνισμών που αφορούν επεκτάσεις του Μετρό, ενώ, προς συμβασιοποίηση οδεύουν κρίσιμες συνδέσεις για το λεκανοπέδιο, όπως επίσης και μία σειρά εμβληματικών έργων που ξαναφέρνουν το σιδηρόδρομο στο προσκήνιο. Ποιός είναι προγραμματισμός και η εξέλιξη των έργων.
Τη προκήρυξη του διαγωνισμού που αφορά την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς, προανήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης, η οποίας όπως είπε, δρομολογείται για τις αρχές Φθινοπώρου «Σε λιγότερο από 3 χρόνια έχουμε δημοπρατήσει έργα 8 δισ. και έχουμε συμβασιοποιήσει έργα 3,5 δισ. που ήδη υλοποιούνται». Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι «έως τις αρχές του επόμενου έτους θα έχουμε δημοπρατήσει έργα συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ακόμα και θα έχουμε ήδη συμβασιοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος από όσα έμειναν», μιλώντας στο 5ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2022, που διοργανώνεται από τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr
Οι επεκτάσεις του Μετρό
Στην ανάγκη επέκτασης του Μετρό σε συνδυασμό με τον μηδενισμό των αντιδράσεων αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Νίκος Κουρέτας παρουσιάζοντας μια αναλυτική εικόνα για τις επεκτάσεις που σχεδιάζονται.Συγκεκριμένα, ανέφερε πως στη Γραμμή 2 σχεδιάζεται η επέκταση με τρεις νέους σταθμούς, που θα εξυπηρετούν καθημερινά σχεδόν 55.000 επιβάτες, ενώ το κόστος του έργου θα ανέλθει στα 350 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, στη νότια πλευρά σχεδιάζεται η επέκταση του μετρό με τρεις σταθμούς, ενώ η Γραμμή 1 προβλέπεται να καταλήξει στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με επιπλέον τρεις νέους ενδιάμεσους σταθμούς.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό δήλωσε ότι ήδη γίνονται μελέτες και για επιπλέον επεκτάσεις, όπως αυτή από Γουδί προς Μαρούσι, και από το Άλσος Βεΐκου προς την Πετρούπολη, με δέκα νέους σταθμούς. Ο κύριος Κουρέτας στάθηκε και στις αντιδράσεις που παρουσιάζονται στα έργα επέκτασης του Μετρό αναφέροντας δύο αρνητικά παραδείγματα, αυτά των σταθμών της Αγίας Παρασκευής και της Γεωπονικής Σχολής. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Πρέπει να μηδενίσουμε τις αντιδράσεις και να επιδιώκουμε την επέκταση του Μετρό και τα έργα θα γίνουν κανονικά».
Το πακέτο των σιδηροδρομικών έργων
Εντός των επόμενων 15 ημερών ξεκινά η δεύτερη φάση των έξι διαγωνισμών για τα σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δις. ευρώ, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης. Συγκεκριμένα, ο κ. Βίνης αναφέρθηκε στην άμεση έναρξη διενέργειας του διαλόγου με τους συμμετέχοντες για τα έξι κομβικά έργα που δημοπρατούνται από την ΕΡΓΟΣΕ με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, ενώ παράλληλα ανακοίνωσε ότι μέσα στο καλοκαίρι θα ξεκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες των επτά συμβούλων, που θα ενισχύσουν την ικανότητα υλοποίησης των έργων. Η πιστή τήρηση του χρονοδιαγράμματος που έθεσε η ΕΡΓΟΣΕ δεν αφορά μόνο τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βίνης, αλλά συνολικά την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, ο σχεδιασμός για την υλοποίηση του οποίου, έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Τρεις άξονες
Όπως είπε, «Η στρατηγική μας βασίστηκε σε τρεις κύριους άξονες: Στην επίλυση των προβλημάτων που εντοπίσαμε στις υφιστάμενες συμβάσεις έργων και μελετών. Στην άμεση προώθηση των δημοπρατήσεων των μειοδοτικών διαγωνισμών.Στην κατάρτιση ενός τολμηρού και πρωτόγνωρου για τα δεδομένα του ελληνικού σιδηροδρόμου προγράμματος δημοπρατήσεων με Ανταγωνιστικό Διάλογο, για την σύνδεση των κομβικών λιμένων της χώρας. Μάλιστα, πέρυσι τέτοιο καιρό στο ίδιο συνέδριο, δεσμευτήκαμε για όλα αυτά και φέτος είμαστε σε θέση να πούμε ότι όλα έχουν υλοποιηθεί».
Αναβάθμιση σιδηροδρομικού δικτύου
Ο κ. Βίνης αναφέρθηκε επίσης στην επίσπευση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση κρίσιμων υποδομών που αναβαθμίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας με τη δημοπράτηση επτά έργων, συνολικού προϋπολογισμού 515,3 εκατ. €.Ταυτόχρονα, προετοιμάζεται το έδαφος για νέες δημοπρατήσεις έργων εντός του καλοκαιριού, προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ: «Ξεμπλοκάραμε διοικητικές πράξεις που ήταν παγωμένες για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα την επανεκκίνηση των εν εξελίξει συμβάσεων. Γεγονός που καταγράφεται στις απορροφήσεις κοινοτικών κονδυλίων για την υλοποίηση των έργων. Έχουμε θετικό ρυθμό ανάπτυξης για πρώτη φορά από το 2016, που μάλιστα αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο μέχρι το τέλος του 2022». Ο κ. Βίνης, στάθηκε επίσης,στη συνολική προσπάθεια ολοκλήρωσης των έργων που αφορούν στην εγκατάσταση ειδικών σιδηροδρομικών συστημάτων στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη-Προμαχώνα, με στόχο τη μείωση της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 15 λεπτά.
Σχετικά Άρθρα
- Επεκτάσεις μετρό: όλος ο προγραμματισμός των έργων
- Υποδομών: πότε και πού θα φτάσει το μετρό με τις νέες επεκτάσεις
- Μετρό: πότε φτάνει η γραμμή 2 στο Ιλιον
- Υποδομών: υπογειοποίηση Ηλιουπόλεως και επεκτάσεις Αττικής Οδού
- Μετρό: προς λειτουργία η γραμμή Πειραιά νέα επέκταση στο Ίλιον
- Αττική Οδός: παραχώρηση για άλλα 25 χρόνια και νέες επεκτάσεις