ecopress
Του Αργύρη Δεμερτζή/ Το υπουργείο Περιβάλλοντος αποφάσισε να αντιμετωπίσει οριστικά το θέμα της οριοθέτησης των υγροτόπων Α΄ προτεραιότητας της Αττικής, επισημαίνοντας ότι τα προσωρινά... ΥΠΕΝ: στο τραπέζι οι ζώνες απαγόρευσης δόμησης στους υγρότοπους της Αττικής

Του Αργύρη Δεμερτζή/

Το υπουργείο Περιβάλλοντος αποφάσισε να αντιμετωπίσει οριστικά το θέμα της οριοθέτησης των υγροτόπων Α΄ προτεραιότητας της Αττικής, επισημαίνοντας ότι τα προσωρινά περιγράμματα που καθορίστηκαν με νόμο από το 2011 και το Ρυθμιστικό του 2014 επιβάλλουν αναστολές οικοδομικών αδειών στις περιοχές αυτές που ισχύουν επ’ αόριστον δεσμεύοντας τις ιδιοκτησίες και ταυτοχρόνως ότι το ισχύον ασαφές καθεστώς ευνοεί την αυθαίρετη δόμηση σε περιοχές υψηλής προστασίας.

Νέο Προεδρικό Διάταγμα οριοθέτησης υγροτόπων Α΄ προτεραιότητας

Στο ΥΠΕΝ, με απόφαση του γενικού γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Ευθύμιου Μπακογιάννη συστάθηκε ομάδα εργασίας, η οποία εντός τριών μηνών θα καθορίσει τη βέλτιστη διαδικασία  για την προώθηση του προεδρικού διατάγματος οριοθέτησης υγροτόπων Α προτεραιότητας στην περιοχή χωρικής αρμοδιότητας του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου Αττικής και τον καθορισμό του περιεχομένου και των παραμέτρων της μελέτης,  η οποία πρέπει να εκπονηθεί για αυτό το σκοπό.

Απαγορεύεται η νόμιμη και ευνοείται η αυθαίρετη δόμηση 

-«Η ανάγκη ολοκλήρωσης της διαδικασίας οριοθέτησης κρίνεται βαρύνουσας σημασίας, καθώς οι αναστολές οικοδομικών αδειών στις περιοχές αυτές ισχύουν επ’ αόριστον, δεσμεύοντας τις ιδιοκτησίες και προσφέροντας πρόσφορο έδαφος για την εκτέλεση εργασιών εκτός ορίων του νόμιμου, γεγονός που κατ’ επέκταση δύναται να οδηγήσει σε περαιτέρω υποβάθμιση του περιβάλλοντος» τονίζεται στην απόφαση του γενικού γραμματέα του ΥΠΕΝ και σχετικά με τη διαδρομή της νομοθεσίας που έχει οδηγήσει σε προσωρινή οριοθέτηση των υγροτόπων της Αττικής αναφέρεται ότι:

-«Το 2018, με το άρθρο 54 του ν. 4559/2018 (Α’142), καθορίστηκαν περιγράμματα των υγρότοπων Α’ προτεραιότητας της υποπερίπτωσης αα’ της περίπτωσης γ’ της παρ. 2 του άρθρου 20 του ν. 4277/2014 (Α’ 156) (νΡΣΑ). Ο νόμος ουσιαστικά καθόρισε προσωρινά, και μέχρι την οριοθέτησή τους με τις διατάξεις του ν.3937/2011 (Α’60), ζώνες απαγόρευσης δόμησης, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του παραρτήματος του νΡΣΑ, όπου μέχρι την οριστική οριοθέτηση απαγορεύεται, μεταξύ άλλων και η έκδοση αδειών δόμησης. Επισημαίνεται ότι τα προσωρινά αυτά όρια δεν αποτελούν οριοθέτηση υγρότοπων».

“Πρώτιστη μέριμνα η βιώσιμη διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος”

-«Μετά τα παραπάνω, λέει η ίδια απόφαση  κρίνεται σκόπιμο να συσταθεί Ομάδα Εργασίας με αντικείμενό τη διερεύνηση της βέλτιστης διαδικασίας για την προώθηση του προεδρικού διατάγματος οριοθέτησης υγροτόπων Α προτεραιότητας στην περιοχή χωρικής αρμοδιότητας του νΡΣΑ και τον καθορισμό του περιεχομένου και των παραμέτρων της μελέτης η οποία πρέπει να εκπονηθεί προς τον σκοπό τούτο. Πρώτιστη μέριμνα θα είναι η βιώσιμη διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος και η διασφάλιση της εφαρμογής όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας και διαχείρισης των προστατευμένων περιοχών καθώς και η ενσωμάτωση των περιοχών αυτών στον τρέχοντα σχεδιασμό των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων του Προγράμματος «Κων/νος Δοξιάδης».

Ποιές είναι οι περιοχές που επανεξετάζονται οι ζώνες απαγόρευσης δόμησης 

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, όπως αναφέρεται και στην απόφαση του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΕΝ, ως υγρότοποι Α’ προτεραιότητας είναι:

-Τα πλέον σημαντικά από υδρολογική και οικολογική άποψη επιφανειακά υδάτινα οικοσυστήματα που περιλαμβάνονται στο μητρώο προστατευόμενων περιοχών των σχεδίων διαχείρισης των Λεκανών Απορροής Ποταμών των Υδατικών Διαμερισμάτων Αττικής, Ανατολικής Πελοποννήσου και Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας και εμπίπτουν στα διοικητικά όρια της Αττικής,

-Οι υγρότοποι Σχοινιά – Μαραθώνα και λίμνης Μαραθώνα, αντίστοιχα, και η λίμνη Ρειτών (Κουμουνδούρου). Και

-Οι υγρότοποι που αναφέρονται στην παρ. 1 του Παραρτήματος IX, οι οποίοι οριοθετούνται, σύμφωνα με την υποπερ. δδ, οι προστατευόμενοι με το π.δ. της 22.6/3.7.2000 (Δ’ 395) και την ΚΥΑ Α5/2280 /1983 (Β’ 720), οι οποίοι συγκεκριμένα είναι:

  • Λιμνοθάλασσα Ωρωπού και εκβολές Ασωπού,
  • Υγρότοπος Βουρκαριού Μεγάρων,
  • Υγροτοπικό τμήμα της περιοχής Αλυκών Αναβύσσου,
  •  Έλος Ψάθας Βιλίων,
  • Έλος Ψήφτας Μεθάνων,
  •  Ρέμα Πύργου Βραυρώνας,
  •  Έλος Λουτρού Σπάτων,
  • Ρέμα Ραφήνας,
  •  Ρέμα Πεντέλης,
  • Παράκτιος υγρότοπος Λεγραινών,
  • Υγροτοπικό σύστημα Σχίνου,
  • Ρέμα Ερασίνου,
  • Υγροτοπικό σύστημα Μπρέξιζας,
  • Παράκτιος υγρότοπος Αγίων Αποστόλων,
  • Παράκτιος υγρότοπος Λουμπάρδας,
  • Παράκτιος Υγρότοπος Αρτέμιδας,
  •  Παράκτιος υγρότοπος Αγίου Νικολάου,
  • Ρέμα Κερατέας,
  • Έλος Βραυρώνας Μαρκόπουλου.

Σύνθεση της Ομάδας Εργασίας

Σύμφωνα με την  απόφαση,  με τίτλο:  «σύσταση και συγκρότηση μη αμειβόμενης Ομάδας Εργασίας για την προώθηση της οριοθέτησης των υγροτόπων Α προτεραιότητας του Νέου ΡΣΑ’, που εξέδωσε ο κος Μπακογιάννης  η σύνθεση της Ομάδας Εργασίας αποτελείται από τους εξής :

1) Ελένη Διαμαντοπούλου, Προϊσταμένη Δ/νσης Σχεδιασμού Μητροπολιτικών Αστικών και Περιαστικών Περιοχών (ΔΣΜΑΠΠ) και Αν Προϊσταμένη Δ/νσης Μελετών και Έργων Αστικών Αναπλάσεων ΔΜΕΑΑ, ως Συντονίστρια.

2) Κωνσταντίνα. Μασίκα, Αν. Προϊσταμένη Τμήματος Προστατευόμενων Περιοχών Διεύθυνσης Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος και Βιοποικιλότητας

3) Νικολέτα Παρθενοπούλου, υπάλληλος ΔΣΜΑΠΠ

4) Ευσταθία Βιτζηλαίου, υπάλληλος ΔΣΜΑΠΠ

5) Ελένη Φαρδή υπάλληλος ΔΣΜΑΠΠ

6) Ευτέρπη Μεσσήνη υπάλληλος ΔΜΕΑΑ με παράλληλα καθήκοντα στη ΔΣΜΑΠΠ

7) Μαρία Κονταξάκη, υπάλληλος ΔΣΜΑΠΠ ως γραμματειακή υποστήριξη

Λειτουργία της Ομάδας Εργασίας

Σχετικά με τη λειτουργία της Ομάδας Εργασίας καθορίζεται στην απόφαση ότι:

1. Η Ομάδα Εργασίας συνεδριάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα μετά από πρόσκληση της συντονίστριας.

2. Οι συνεδριάσεις της Ομάδας Εργασίας θα πραγματοποιούνται είτε με τηλεδιάσκεψη, είτε δια ζώσης στα γραφεία του Υ.Π.ΕΝ, στην Αθήνα.

3. Η Ομάδα Εργασίας για τη διευκόλυνση του έργου της και τον αποτελεσματικότερο τρόπο λειτουργίας της, έχει τη δυνατότητα να συνεργάζεται με άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.

4. Στις συνεδριάσεις της Ομάδας Εργασίας δύναται επίσης να παρίστανται, μετά από πρόσκληση του συντονιστή, ειδικοί επιστήμονες και εμπειρογνώμονες, στελέχη των υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς και άλλων Υπουργείων προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή γνώμη επί των θεμάτων.

5. Η Ομάδα Εργασίας δεν είναι αμειβόμενη.

6. Η διάρκεια της Ομάδας Εργασίας είναι τρεις (3) μήνες από τη δημοσίευση της παρούσας.

7. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος δύναται να παραταθεί το παραπάνω διάστημα ολοκλήρωσης του έργου της Ομάδας Εργασίας, εφόσον κριθεί αναγκαίο.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας