Τα δύο «κλειδιά» για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης
ΕιδήσειςΕνέργειαΜεταφορέςΟικονομία 29 Δεκεμβρίου 2019 Αργύρης
«Η μεγίστη σημασία της ανάπτυξης των υποδομών φόρτισης, τη στιγμή που μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι έχουν ενδιαφερθεί για επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα», τονίζεται σε άρθρο γνώμης, ενώ παρουσιάζονται παράλληλα τα κίνητρα που δρομολογούνται για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Με τίτλο: «τα δύο «κλειδιά» για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης» ο κ. Κώστας Ανδριοσόπουλος καθηγητής στο ECSP Business School, πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας του Ελληνο-Αμερικανικού Επιμελητηρίου, αντιπρόεδρος ΔΕΠΑ, σε άρθρο του στην εφημερίδα το «Βήμα» αναλυτικά σημειώνει τα ακόλουθα:
Φιλόδοξους στόχους στην ηλεκτροκίνηση θέτει το νέο αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και χο Κλίμα (ΕΣΕΚ) που παρουσίασε η κυβέρνηση, ώστε το 2030 το ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικό στη χώρα μας, με απώτερο στόχο φυσικά τη μείωση των εκπομπών ρύπων στις μεταφορές, προκειμένου να επιτευχθούν τα όσα επιδιώκει η κλιματική συμφωνία του Παρισιού.
Προκειμένου να γίνει αυτό πράξη, το σχέδιο προβλέπει κίνητρα, όπως επιδότηση στην τιμή αγοράς και φοροαπαλλαγές για μείωση του κόστους ταξινόμησης και χρήσης.
Το ΕΣΕΚ θέτει παράλληλα μια τροχιά ανάπτυξης για την ηλεκτροκίνηση με σταδιακή άνοδο ήδη από τα επόμενα χρόνια, ώστε οι ταξινομήσεις να φτάσουν τις 24.000 το 2025 (με ετήσιο ποσοστό 12,5%) και εν τέλει τις 82.400 (ποσοστό 30%) από σχεδόν μηδενική βάση σήμερα.
Η κυβέρνηση σκοπεύει να προσφέρει κάποια επιδότηση στην τιμή αγοράς, μείωση κόστους ταξινόμησης και χρήσης μέσω φορολογικών απαλλαγών, ειδική τιμολογιακή πολιτική στα προγράμματα ασφάλισης, μειωμένα διόδια και έκπτωση στην ακτοπλοΐα για το ηλεκτρικό όχημα προκειμένου να δελεάσει τους καταναλωτές.
Βεβαίως, η όλη προσπάθεια θα στηριχθεί σε μεγάλο βαθμό στην προσδοκώμενη μείωση του κόστους των μπαταριών μέσα στα επόμενα χρόνια, ώστε από μόνα τους τα ηλεκτρικά οχήματα να πλησιάσουν σε ανταγωνιστικότητα τα συμβατικά.
Αυτό πρόκειται να συμβεί από το 2023 και έπειτα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Bloomberg New Energy finance. Επίσης, η κυβέρνηση προτίθεται να προσφέρει κίνητρα χρήσης, όπως η ελεύθερη είσοδος και η καθημερινή κυκλοφορία εντός των μεγάλων αστικών κέντρων, η ελεύθερη στάθμευση στους δήμους όπου εφαρμόζεται ελεγχόμενη στάθμευση και η υποστήριξη δημιουργίας δικτύων επαναφόρτισης των οχημάτων.
Να σημειωθεί, επίσης, ότι η πρώτη δέσμη μέτρων για την προώθηση της χρήσης επιβατικών ηλεκτρικών οχημάτων και μέσων μαζικής μεταφοράς μηδενικών ή χαμηλών ρύπων προβλέπει κίνητρα στις επιχειρήσεις, προκειμένου να επιλέγουν την αγορά ή μίσθωση αυτοκινήτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για τη χορήγησή τους στους εργαζομένους τους, όπως «υπερ-απόσβεση στα μισθώματα» και αυξημένο συντελεστή απόσβεσης 25% (απόσβεση σε 4 χρόνια) για επιχειρήσεις, εξαίρεση της αγοράς τέτοιων οχημάτων από τον υπολογισμό εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις και την παροχή στην επιχείρηση έκπτωσης 30% από τα ακαθάριστα έσοδά της για την αγορά, εγκατάσταση και λειτουργία των σημείων φόρτισης.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε τη μεγίστη σημασία της ανάπτυξης των υποδομών φόρτισης, τη στιγμή που μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι έχουν ενδιαφερθεί για επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα.
Ένα παράδειγμα είναι το νέο επιχειρηματικό σχέδιο της ΔΕΗ που προβλέπει την εγκατάσταση 1.000 σταθμών φόρτισης σε ορίζοντα τριετίας και 10.000 μεσοπρόθεσμα.
Επίσης, το νέο ΕΣΕΚ θέτει ως στόχο την ενίσχυση των πρατηρίων ώστε να εκσυγχρονιστούν και να προμηθεύουν στους καταναλωτές το σύνολο των εναλλακτικών καυσίμων.
Σχετικά Άρθρα
- Ηλεκτροκίνηση: ψηφιακή εφαρμογή για δίκτυο υποδομών φόρτισης
- Ηλεκτροκίνηση: σε λειτουργία ψηφιακό Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς
- ΥΠΕΝ: σε διαβούλευση το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης
- ΔΕΗ blue: Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για εγκατάσταση σημείων ταχυφόρτισης
- Ευρωπαϊκή τεχνική βοήθεια για BIM, ηλεκτροκίνηση, σιδηρόδρομο
- Τεχνίτες ηλεκτροκίνησης: νομοθετική ρύθμιση για κατάρτιση και πιστοποίηση