ecopress
Τέσσερα δύσκολα χρόνια προμηνύονται στο κυκλοφοριακό και τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη της Θεσσαλονίκης κατά το στάδιο κατασκευής της υπερυψωμένης περιφερειακής λεωφόρου flyover.  Η... Θεσσαλονίκη: μέτρα για τέσσερα δύσκολα χρόνια κατασκευής του flyover

Τέσσερα δύσκολα χρόνια προμηνύονται στο κυκλοφοριακό και τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη της Θεσσαλονίκης κατά το στάδιο κατασκευής της υπερυψωμένης περιφερειακής λεωφόρου flyover.  Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προωθεί μέτρα, με αιχμή το κηνύγι της παράνομης στάθμευσης και την αυξημένη αστυνόμευση  για να γίνει διαχειρίσιμη η κατάσταση.

Στην προσπάθεια που καταβάλλεται ώστε να αμβλυνθούν τα προβλήματα που θα προκύψουν από την κατασκευή του flyover στον περιφερειακό, αναφέρθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, ο οποίος έκανε μια σύντομη ενημέρωση του Περιφερειακού Συμβουλίου για το θέμα, ύστερα από σχετικό αίτημα του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Σωτήρη Αβραμόπουλου.

-«Στόχος είναι να βρούμε τρόπους που θα αμβλύνουν τα προβλήματα» είπε και τόνισε: «δεν μπορούμε να μένουμε διαρκώς κολλημένοι στο παρελθόν. Πρέπει να δούμε μπροστά πώς εξελίσσεται η πόλη».

Ο αντιπεριφερειάρχης επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι με την έναρξη κατασκευής των έργων στην περιφερειακή οδό θα δημιουργηθούν αρκετά προβλήματα και σημείωσε ότι γι’ αυτό το λόγο έχει δημιουργηθεί ένα συντονιστικό όργανο, που συνεδριάζει εβδομαδιαία προκειμένου να επεξεργαστεί λύσεις που εισηγούνται οι ειδικοί για να αμβλυνθούν τα προβλήματα κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου.

– «Επειδή η διάρκεια κατασκευής του flyover θα είναι τέσσερα χρόνια, δεν μπορεί η πόλη να είναι αβίωτη», είπε και τόνισε ότι στις προτάσεις που επεξεργάζονται ο ΟΣΕΘ με το Ινστιτούτο Μεταφορών και το ΑΠΘ περιλαμβάνονται η ενίσχυση της διεύθυνσης τροχαίας Θεσσαλονίκης με προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή (90 τροχονόμους και 16 δίκυκλα) για να αστυνομεύεται το βασικό οδικό δίκτυο της πόλης και να σταματήσει η παράνομη στάθμευση, η τροποποίηση του προγράμματος φωτεινής σηματοδότησης, ώστε να προκύπτει πράσινο κύμα στους βασικούς οδικούς άξονες, οι μονοδρομήσεις, η τοποθέτηση φωτεινών πινακίδων στα σημεία εισόδου στην περιφερειακή για να ενημερώνονται οι πολίτες για τους χρόνους διέλευσης, η ενημέρωση των οδηγών μέσα από smartphones, η εφαρμογή των ωραρίων φορτοεκφόρτωσης και η διαχείριση της αποκομιδής απορριμμάτων τις βραδινές ώρες.

Παράλληλα, ο κ. Μπίλλιας επισήμανε την ανάγκη να εξεταστούν και άλλα μέτρα μείωσης της κυκλοφορίας στον αστικό ιστό. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι πρέπει να ξεκινήσουν οι επεκτάσεις του Μετρό και να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για τον δυτικό προαστιακό σιδηρόδρομο που, όπως είπε, μπορεί να ολοκληρωθεί σε μια τριετία και να ανακουφίσει όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους, κατά τη διάρκεια του έργου, συνολικά η κατάσταση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, θα χειροτερέψει διότι για τις εργασίες του Fly Over, θα πρέπει να κλείσει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση στην υπάρχουσα περιφερειακή οδό. Αυτό σημαίνει ότι η περιφερειακή οδός θα λειτουργεί κατά 50% και το κυκλοφοριακό βάρος που δέχεται, και θα απολέσει, θα διοχετευτεί αναγκαστικά στους ήδη υπερφορτωμένους και κορεσμένους από ΙΧ, δρόμους της πόλης.

Το έργο, που έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος, θα κοστίσει περίπου 400 ευρώ και θα απαιτηθούν 4 χρόνια εργασιών για να ολοκληρωθεί, αν όλα κυλίσουν ομαλά.

Πρόκειται για την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (FlyOver), με μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, από τα οποία τα 4 χλμ. είναι σε συνεχή γέφυρα. Θα υπάρχουν 4 λωρίδες, δηλαδή δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, συν μία λωριδα έκτακτης ανάγκης Το έργο επίσης περιλαμβάνει εννέα ανισόπεδους κόμβους, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες και προσθέτει στην υπάρχουσα περιφερειακή μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης σε κάθε κατεύθυνση.

Εκτιμάται ότι μετά την κατασκευή του, το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη θα μειωθεί μέχρι και 30%,  καθώς θα επιτρέπει σε μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων να παρακάμπτουν τον αστικό ιστό, μειώνοντας τον όγκο των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι πρόδρομες εργασίες για το έργο θα ξεκινούσαν τον Σεπτέμβριο, με αναστολή της κυκλοφορίας σε μία λωρίδα ανά κατεύθυνση στην υπάρχουσα περιφερειακή οδό. Ωστόσο από Περιφέρεια και Δήμο αποφασίστηκε οι εργασίες να ξεκινήσουν μετά τις εκλογές στην αυτοδιοίκηση, καθώς η εκκίνηση των εργασιών στην περιφερειακή θα προκαλέσει κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη, γεγονός που θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά το προεκλογικό κλίμα.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας