ecopress
Η Audi μειώνει το προσωπικό της για να χρηματοδοτήσει την ηλεκτροκίνηση. Η Fiat επενδύει στον τομέα εναλλακτικών καυσίμων από ζαχαρότευτλα και η  Nissan προωθεί... Τι ετοιμάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την ηλεκτροκίνηση

Η Audi μειώνει το προσωπικό της για να χρηματοδοτήσει την ηλεκτροκίνηση. Η Fiat επενδύει στον τομέα εναλλακτικών καυσίμων από ζαχαρότευτλα και η  Nissan προωθεί σχέδιο δράσης για αύξηση της δυναμικής της τεχνολογίας των μπαταριών.

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι μια από τις σημαντικότερες εξελίξεις στην ιστορία της αυτοκίνησης. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αλλάξουν πολλούς τομείς στη χρήση και στη συντήρηση των αυτοκινήτων.

Επίσης, η νέα τεχνολογία παραγωγής ενέργειας θα απορροφήσει μεγάλες επενδύσεις που θα δοκιμάσουν την οικονομική αντοχή των αυτοκινητοβιομηχανιών. Δεν είναι τυχαία η προσπάθεια να συγχωνευτούν και να συνεργαστούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενώ σε αυτή την τακτική εντάσσεται και η ιδιαίτερης αξίας και σημασίας συγχώνευση της FCA στον γαλλικό όμιλο PSA.

Μάλιστα, όσο παραμένουν σε τόσο υψηλά ποσοστά οι τιμές των μπαταριών ιόντων λιθίου που εξοπλίζουν τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, τόσο περισσότερο θα επιβαρύνονται οι προϋπολογισμοί των αυτοκινητοβιομηχανιών και θα παραμείνει δύσκολη η εξίσωση που αφορά τον καθορισμό της τελικής τιμής πώλησης των νέων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ήδη οι τιμές που ανακοίνωσαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι απαγορευτικές για την πλειοψηφία των υποψήφιων αγοραστών.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάζονται να εφαρμόσουν μεγάλης έκτασης προγράμματα περικοπών για να χρηματοδοτήσουν την εξέλιξη και την κατασκευή των νέων αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων.

Επίσης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν την κάμψη της ζήτησης στη παγκόσμια αγορά, το αρνητικό πρόσημο στις πωλήσεις στη Κίνα- τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του κόσμου- και την ανάγκη αύξησης των επενδύσεων σε ηλεκτρικά οχήματα, καθώς πολλές χώρες προχωρούν στην τελική απαγόρευση των συμβατικών κινητήρων καύσης.

Audi

Η Audi, ανακοίνωσε ότι θα μειώσει μία στις δέκα θέσεις εργασίας, για να κερδίσει δισ. ευρώ τα οποία θα αξιοποιηθούν στη παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Η πολυτελής γερμανική μάρκα που ανήκει στον όμιλο VW, δήλωσε ότι θα μειώσει μέχρι και 9.500 θέσεις εργασίας ή 11% του συνολικού προσωπικού της μέχρι το 2025, εξοικονομώντας 6 δισ. ευρώ. Παράλληλα αποφάσισε να δημιουργήσει έως και 2.000 νέες θέσεις στους τομείς της ηλεκτρικής κινητικότητας και της ψηφιοποίησης.

Η εταιρεία δήλωσε ότι οι περικοπές, οι οποίες θα περιλαμβάνουν και θέσεις διοίκησης και διαχείρισης, θα πραγματοποιηθούν μέσω προγραμμάτων ολοκλήρωσης κύκλου εργασιών και πρόωρης συνταξιοδότησης των υπαλλήλων.

Fiat

Είναι γνωστό ότι η Fiat αποτελεί πρωτοπόρα αυτοκινητοβιομηχανία στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Έτσι παράλληλα με τις σημαντικές επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης συνεχίζει την εντατική έρευνα στα εναλλακτικά καύσιμα, τα οποία αποτελούν μια μεταβατική, αλλά άμεσα εκμεταλλεύσιμη και πρακτική λύση για τη μείωση του περιβαλλοντολογικού αποτυπώματος.

Πριν 40 χρόνια η εταιρεία παρουσίασε το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιούσε για την κίνηση του αιθανόλη, η οποία προερχόταν από την επεξεργασία του ζαχαροκάλαμου, ενώ στα τέλη της δεκαετίας του 90 η ιταλική εταιρεία ήταν η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποίησε σε αυτοκίνητο παραγωγής ως καύσιμο το φυσικό αέριο. Σήμερα η Fiat συνεχίζει την έρευνα με τη δοκιμή σε συνεργασία με τον πολυεθνικό ενεργειακό κολοσσό Eni του νέου καυσίμου «Α20», την περαιτέρω εξέλιξη των συστημάτων CNG, ενώ στη Βραζιλία ετοιμάζεται για ακόμα μία καινοτομία με την εξέλιξη ενός νέου, υψηλής απόδοσης, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα αιθανόλης άμεσου ψεκασμού που θα ονομάζεται Ε4. Η έρευνα συνεχίζεται ώστε η αιθανόλη να μπορεί να χρησιμοποιηθεί, τόσο στη νέα γενιά υβριδικών οχημάτων, όσο και μελλοντικά σε συστήματα με ενεργειακές κυψέλες.

Τα εναλλακτικά καύσιμα αποτελούν σήμερα μια προσιτή και πρακτική λύση και πολλές φορές είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον από αυτό της ηλεκτροκίνησης. Είναι γνωστό ότι το φυσικό αέριο εκπέμπει σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές από οποιοδήποτε άλλο ορυκτό καύσιμο, ενώ η αιθανόλη που παράγεται από ζαχαρότευτλα έχει σχεδόν ουδέτερο ισοζύγιο CO2, αφού οι σχετικές εκπομπές των οχημάτων ισοσκελίζονται σε ποσοστό περίπου 80% από την μετατροπή του αερίου σε οξυγόνο μέσω της διαδικασίας της φωτοσύνθεσης που πραγματοποιούν τα φυτά από τα οποία παράγεται το καύσιμο.

 Nissan

Σχέδιο δράσης για αύξηση της δυναμικής της τεχνολογίας των μπαταριών προωθεί η Nissan, θέλοντας να επιτύχει τον στόχο της για μεγάλη μείωση του ενεργειακού της αποτυπώματος.

Οι προτάσεις έχουν σχεδιαστεί με στόχο την αύξηση της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, της ιδιοκτησίας ηλεκτρικών οχημάτων και της ενσωμάτωσης των οχημάτων στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας.

Το όλο εγχείρημα έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς σε μια νέα «λευκή βίβλο», υπό την ηγεσία της Nissan. Αυτή προτείνει -μάλιστα- να γίνουν και μια σειρά από πρακτικές συστάσεις όπως να υπάρξει εισαγωγή κινήτρων για οχήματα EV μεσαίας κατηγορίας, να υπάρξει προώθηση της ηλεκτροκίνησης, να υιοθετηθούν ζώνες κυκλοφορίας με χαμηλές εκπομπές ρύπων, να χρησιμοποιούν ηλεκτρικά οχήματα όλες οι δημόσιες υπηρεσίες, να υπάρξουν φορολογικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, να υπάρξει δέσμευση για υποχρεωτική εγκατάσταση τεχνολογιών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ενεργειακής απόδοσης, καθώς και έξυπνων σημείων φόρτισης, σε νέα εμπορικά κτίρια, καθώς επίσης να δοθούν οικονομικά οφέλη όλων όσων έχουν ηλεκτρικά οχήματα σε συνδυασμό με φωτοβολταϊκούς συλλέκτες και συναφή συστήματα αποθήκευσης ενέργειας στο σπίτι τους.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας