ecopress
Το ταξίδι που θα το οδηγήσει τελικά στην Ελλάδα, όπου θα κάνει επίσημη “πρεμιέρα” στις 8 Σεπτεμβρίου, ημέρα εγκαινίων της 83ης ΔΕΘ, ξεκίνησε ήδη...

Το ταξίδι που θα το οδηγήσει τελικά στην Ελλάδα, όπου θα κάνει επίσημη “πρεμιέρα” στις 8 Σεπτεμβρίου, ημέρα εγκαινίων της 83ης ΔΕΘ, ξεκίνησε ήδη το “ασημένιο βέλος”, το τρένο που επιλέχθηκε από την ιταλική “Ferrovie dello Stato” (FS) για να πραγματοποιεί (μελλοντικά) το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερες από τρεισίμισι ώρες. Tο “Frecciargento ETR 485”, όπως είναι η πλήρης επωνυμία του, μεταφέρθηκε ήδη -σύμφωνα με πληροφορίες- από τη Ρώμη στο Σερβινιάνο (Cervignano) πριν από λίγες ημέρες, προκειμένου να ξεκινήσει το ταξίδι του προς την Ελλάδα και να φτάσει εγκαίρως στη Θεσσαλονίκη στις αρχές της επόμενης εβδομάδας για τα πρώτα δοκιμαστικά του δρομολόγια. Πριν από την “επίσημη πρώτη” στις 8 Σεπτεμβρίου, θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με πληροφορίες τέσσερα ή πέντε δοκιμαστικά δρομολόγια στο τμήμα του δικτύου από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Κατερίνη, με ταχύτητα έως 200 χιλιομέτρων/ώρα.

Ωστόσο, το “ασημένιο βέλος” με τα εννέα βαγόνια του δεν θα διαγράψει τη μόνιμη πορεία του επί ελληνικού εδάφους προτού ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση και στο τελευταίο, “δύσκολο” τμήμα της κεντρικής σιδηροδρομικής αρτηρίας της χώρας, από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό, μήκους 52 χιλιομέτρων. Μετά τη Διεθνή ‘Εκθεση, όπου θα παρουσιαστεί με την ευκαιρία της συμμετοχής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη διοργάνωση, το τρένο, χωρητικότητας περίπου 480 θέσεων, θα επιστρέψει προσωρινά στην Ιταλία, μέχρις ότου ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα υποδομής, ώστε να μπει μόνιμα στις ελληνικές ράγες.

Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης και οι δοκιμές στα συστήματα ασφάλειας ETCS (European Train Control System), κάτι που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναμένεται να γίνει το 2019, το τρένο -που έχει κατασκευαστεί από την Alstom Ferroviaria (πρώην FIAT Ferroviaria), ανήκει στην οικογένεια “Pendolino” και μπορεί να πετύχει μέγιστη ταχύτητα έως και 250 χλμ/ώρα- εκτιμάται ότι θα διανύει την απόσταση Θεσσαλονίκη-Αθήνα στον χρόνο των τριών ωρών και 20 λεπτών. Μετά την ολοκλήρωση των έργων, η FS θα έχει πρακτικά τη δυνατότητα να δρομολογήσει στην Ελλάδα και το ακόμη ταχύτερο “κόκκινο βέλος” (Frecciarossa), το οποίο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 300 χιλιομέτρων την ώρα, μειώνοντας εντυπωσιακά τον χρόνο της διαδρομής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Σε πρόσφατο (14/8) κείμενο στο ιστολόγιο των μηχανοδηγών της εταιρείας (“Στέκι της ΄Ελξης”), οι Ελληνες μηχανοδηγοί ανέφεραν ότι στις αρχές του Αυγούστου βρέθηκε στην Ελλάδα πενταμελής αντιπροσωπεία συναδέλφων τους από την Ιταλία, οι οποίοι μελέτησαν το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο μαζί με τους τρεις Έλληνες, που εκπαιδεύτηκαν στη Ρώμη πρόσφατα. “Στις συνομιλίες μας με τους Ιταλούς συναδέλφους, στελέχη της FS, διαπιστώσαμε ότι θεωρούν δεδομένο ότι η κατάσταση στην Ελλάδα θα βελτιωθεί σημαντικά το επόμενο διάστημα (ένα-δύο χρόνια) καθώς υπάρχουν δεσμεύσεις για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων, ενώ με έκπληξη τους ακούσαμε να μας αναφέρουν ότι και στην Ιταλία μερικά χρόνια πριν (στα μέσα δεκαετίας 2000-2010) η κατάσταση στον σιδηρόδρομο ήταν αρκετά δύσκολη με την ανάπτυξη του να είναι μεγάλη τα τελευταία οκτώ-δέκα χρόνια” αναφέρουν οι μηχανοδηγοί.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

 

 

Κύπρος: Το Υπουργικό Συμβούλιο αναζητά κοινά αποδεκτή λύση με την κοινοπραξία Noble και Shell-Delek για το κοίτασμα «Αφροδίτη»

 

 

Το Υπουργικό Συμβούλιο της Κύπρου αποφάσισε σήμερα ότι πρέπει να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση με την κοινοπραξία Noble και Shell-Delek για το κοίτασμα «Αφροδίτη» του οικοπέδου 12 της κυπριακής ΑΟΖ, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Λακκοτρύπης.

 

O ίδιος πρόσθεσε ότι το Υπουργικό Συμβούλιο όρισε διαπραγμευτική ομάδας, που θα αποτελείται από τον ίδιο, υπουργό Οικονομικών, νομικούς συμβούλους και άλλους. Οι εταιρείες έχουν προβάλει νέες διαφοροποιημένες απαιτήσεις που κρίθηκαν ασύμφορες για την Δημοκρατία, καθώς θα μειώσουν σε σημαντικό βαθμό το κέρδος του κράτους έναντι αυτού των εταιρειών.

Σύμφωνα με πληροφορίες το Υπουργικό Συμβουλίο έδωσε στην διαπραγματευτική ομάδα τις εξής κατευθύνσεις:

– Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η πρόταση των εταιρειών.

– Ο διαμοιρασμός των κερδών να γίνεται στη βάση του μηχανισμού R-FACTOR.

– Ο διαμοιρασμός των κερδών μεταξύ Κυβέρνησης – εταιρειών που θα προκύπτει από το νέο μηχανισμό να είναι στα επίπεδα που προβλέπουν τα συμβόλαια του 2ου και 3ου γύρου αδειοδότησης.

– Η Κυπριακή Δημοκρατία να επωφελείται σε δυνητικά θετικά σενάρια.

– Να ενισχυθεί το συμβόλαιο, ώστε να γίνεται αποτελεσματικός έλεγχος από την Κυπριακή Δημοκρατία.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.