ΥΠΕΝ- έρευνα κοινής γνώμης: τι αυτοκίνητο θα αγόραζαν οι έλληνες
ΕιδήσειςΕνέργειαΜεταφορέςΟικονομίαΧρήμα 22 Ιανουαρίου 2020 Αργύρης
Του Αργύρη Δεμερτζή/
Πρώτα είναι τα υβριδικά, ακολουθούν τα ηλεκτροκίνητα και μακράν έπονται τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στις επιλογές των ελλήνων.
Έρευνα κοινής γνώμης, που παρουσιάζει κατ΄ αποκλειστικότητα το ecopress, η οποία έγινε μετά από παραγγελία του ΥΠΕΝ δείχνει ότι έχει ήδη συντελεστεί μια μεγάλη ανατροπή συνολικά στην αγορά αυτοκινήτου.
Η έρευνα καταδεικνύει ότι αν και στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα πέρυσι κατέλαβαν μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων είναι μεταξύ των κορυφαίων επιλογών των ελλήνων οδηγών, εάν βεβαίως είχαν την οικονομική ελευθέρια να επιλέξουν.
Ταυτοχρόνως η έρευνα του ΥΠΕΝ, που παρουσιάστηκε στο συνέδριο Electromobility 2020 έρχεται να καταδείξει ότι η ηλεκτροκίνηση, που κάνει τα πρώτα βήματα της στη χώρα μας ενώ κερδίζει την παράταση νίκης στις γενικές εντυπώσεις συγκεντρώνει πολλές και αντιφατικές απαντήσεις όσον αφορά τις επιμέρους πτυχές της.
Δηλαδή υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης των πολιτών και σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώνεται μάλλον σύγχυση, όσον αφορά τις περιβαλλοντικές και λειτουργικές πλευρές της ηλεκτροκίνησης.
Η έρευνα
Η έρευνα ανατέθηκε από το ΥΠΕΝ στο πλαίσιο συνολικής πρωτοβουλίας του υπουργείου, προκειμένου να εκπονηθεί «Εγχειριδίο για την Ανάπτυξη Έξυπνων και Πράσινων Πόλεων», στο οποίο θα παρουσιάζονται αναλυτικές ενημερώσεις με αντικείμενο την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης από τους Δήμους της χώρας, καθώς και την αναλυτική καταγραφή των τρόπων χρηματοδότησης των ενεργειών που απαιτούνται στο πλαίσιο των Εθνικών και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Δράσεων.
Τα στοιχεία της έρευνας του ΥΠΕΝ, με τίτλο «τι γνωρίζει ο έλληνας για την ηλεκτροκίνηση έχουν ως εξής:
ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ : Όσον αφορά στην αυτονομία του ηλεκτρικού οχήματος, πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες, 51,1%, απάντησαν ότι κυμαίνεται από 100 μέχρι 500 km. Ένα εξίσου μεγάλο ποσοστό, το 39,1%, αγνοεί πόσα χιλιόμετρα αυτονομίας προσφέρει ένα ηλεκτρικό όχημα. Κάτω των 100 km δηλώνει ότι είναι η αυτονομία το 7,6% ενώ το υπόλοιπο 1,9% ότι ξεπερνά τα 500km.
ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ: Περισσότερο από 2 ώρες χρειάζεται για να φορτίσει πλήρως ένα ηλεκτρικό όχημα απάντησε το 36,3% των ερωτηθέντων. Το 24,8% πιστεύει ότι χρειάζεται 1 με 2 ώρες ενώ σχεδόν το ίδιο ποσοστό (24%) δεν γνωρίζει. Ακολούθως το 12,6% απάντησε 30 με 60 λεπτά και το μικρότερο ποσοστό δήλωσε 1 με 30 λεπτά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ: Το 32,4% υποστηρίζει ότι το ηλεκτροκίνητο όχημα είναι το πιο οικονομικό όχημα και το 27,9% το βενζινοκίνητο όχημα. Συνεχίζοντας με φθίνουσα σειρά το 21,8% δήλωσε ότι το πετρελαιοκίνητο είναι οικονομικότερο, το 13% το υβριδικό και το 5% ένα άλλου τύπου όχημα.
ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΟ ΟΧΗΜΑ: Στην ερώτηση για το αν πιστεύουν ότι το ηλεκτρικό όχημα επιβαρύνει το περιβάλλον, το 63,4% του δείγματος του πληθυσμού απάντησε ότι δεν πιστεύει ότι είναι επιβλαβές, το 29% δήλωσαν ότι το επιβαρύνει και το υπόλοιπο 7,6% δεν γνωρίζει και δεν απαντά.
ΤΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΑΤΕ: Στην περίπτωση που δινόταν η ευκαιρία στους ερωτηθέντες να επιλέξουν ένα όχημα από τις κατηγορίες ηλεκτροκίνητο, υβριδικό, βενζίνης, πετρελαίου ή οποιοδήποτε άλλο απάντησαν τα εξής:
Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων, το 38,5%, αν είχαν την ελευθερία να επιλέξουν όχημα, θα διάλεγαν το υβριδικό, ενώ η αμέσως επόμενη προτίμηση είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με 30,5% . Η επιλογή πετρελαιοκίνητου και βενζινοκίνητου οχήματος με ποσοστά 17,2% και 10,3% αντίστοιχα ακολουθούν. Το 3,4% του δείγματος που απάντησε θα επέλεγε άλλο αυτοκίνητο.
Σχετικά Άρθρα
- Ηλεκτροκίνηση: 14.000 νέα σημεία φόρτισης χρειάζεται κάθε εβδομάδα η Ε.Ε
- «Πράσινο φως» για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
- Έρευνα: δραστικές περικοπές σε κατανάλωση ενέργειας και μετακινήσεις
- ΕΕ: έρευνα για παράνομες επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων από Κίνα
- Ακίνητα: οι τιμές και οι τάσεις για ιδιοκτήτες, αγοραστές, ενοικιαστές
- Υπουργικό ξέσπασμα για τα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης