ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ “Κόκκινες γραμμές” για την εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων από τους Δήμους, προκειμένου να προστατεύονται οι πεζοί, οι ποδηλάτες, η ασφάλεια του... ΥΠΕΝ: με κανόνες για πεζούς και ποδηλάτες η ηλεκτροκίνηση στους Δήμους -Εγκύκλιος

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

“Κόκκινες γραμμές” για την εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων από τους Δήμους, προκειμένου να προστατεύονται οι πεζοί, οι ποδηλάτες, η ασφάλεια του δικτύου κ.α. θέτει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με εγκύκλιο προς τους Δήμους.

Η εγκύκλιος διευκρινίζει τα βήματα και τις τεχνικές προδιαγραφές, για την χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (Η/) σε όλη την επικράτεια και καλεί τους Δήμους:

-Να αποφεύγουν σημεία/ περιοχές με συσσώρευση υδάτων (πχ βροχή, παραλιακά)  και με δυσχέρειες εκσκαφής (πχ. διέλευση γραμμών μετρό ή πλησίον αρχαιολογικών χώρων κλπ), δεδομένης της υπόγειας σύνδεσης των σημείων επαναφόρτισης Η/Ο με το Δίκτυο. Περαιτέρω ιδιαιτερότητες του Δικτύου των περιοχών παρέμβασης, όπως π.χ. περιοχές με δυσκολίες ενίσχυσης του Δικτύου (π.χ. εμπορικές ζώνες), θα παρέχονται από τον αρμόδιο διαχειριστή ηλεκτρικής ενέργειας.

-Κατά τη διαδικασία της χωροθέτησης σημείων επαναφόρτισης Η/Ο πρέπει να εξετάζεται η ύπαρξη δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας πλησίον των προτεινόμενων σημείων καθώς και η επάρκεια του, ώστε να αποφεύγονται επεκτάσεις και ενισχύσεις με αυξημένο κόστος σύνδεσης και χρόνο υλοποιήσης.

-Σημαντικό είναι να αποφεύγεται η χωροθέτηση θέσεων που παρουσιάζουν δυσκολίες εκσκαφής (αρχαιολογικές περιοχές, είσοδοι μετρό κλπ). Αυτό ισχύει κυρίως για την εγκατάσταση μεγάλου πλήθους σημείων επαναφόρτισης στην ίδια περιοχή ή για τη σύνδεση σημείων επαναφόρτισης υψηλής ισχύος.

-Σε κάθε περίπτωση πρέπει να εξασφαλίζεται η τήρηση της νομοθεσίας για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους. Αυτό σημαίνει ότι μετά την τοποθέτηση των φορτιστών θα πρέπει  να εξασφαλίζεται επί του πεζοδρομίου, ή άλλου Κοινόχρηστου Χώρου η απαιτούμενη ελεύθερη όδευση πεζών πλάτους 1,50μ.

-Σε πεζοδρόμια μικρού πλάτους, όπου δεν εξασφαλίζεται η ελεύθερη όδευση πεζών, προκειμένου να μην «μικραίνει» ακόμη περισσότερο ο χώρος κίνησης των πεζών σε αυτό, δύναται η τοποθέτηση του σημείου επαναφόρτισης σε προέκταση του πεζοδρομίου εις βάρος της παρόδιας στάθμευσης.
-Η τοποθέτηση των σημείων επαναφόρτισης Η/Ο δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να παρεμποδίζει την ράμπα ΑμεΑ ή τις διαβάσεις πεζών (οποιουδήποτε τύπου ή μορφής).
-Γύρω από την βάση των σημείων επαναφόρτισης Η/Ο τοποθετείται πλακίδιο που επισημαίνει τον κίνδυνο για την προστασία της κίνησης των ατόμων με προβλήματα όρασης.
-δεν μπορεί να τοποθετηθεί σημείο επαναφόρτισης Η/Ο σε περίπτωση που μεταξύ των θέσεων στάθμευσης και του παρακείμενου ρείθρου του πεζοδρομίου μεσολαβεί ποδηλατολωρίδα επί του οδοστρώματος.

Στόχος του ΥΠΕΝ είναι η ισορροπημένη ανάπτυξη του δικτύου για την εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών.

Παράλληλα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με ρύθμιση που έχει κατατεθεί στη Βουλή, προωθεί παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας εκπόνησης των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ), που λήγει στις 31.03.2021, ως τις 30.06.2021 για λόγους που σχετίζονται με τις συνέπειες της πανδημίας.

Δείτε ολόκληρη την εγκύκλιο για την ηλεκτροκίνηση στους Δήμους

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας