Υποδομών: σχέδιο 4 αξόνων για την ηλεκτροκίνηση
ΕιδήσειςΕνέργειαΕπιχειρήσειςΈργαΕυρωπαϊκή ΈνωσηΜεταφορέςΟικονομίαΥποδομές 7 Ιουνίου 2022 ecotypos
Το σχέδιο τεσσάρων αξόνων για την ηλεκτροκίνηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παρουσιάστηκε στη Βουλή σε κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, παρουσία της Ευρωπαίας Επιτρόπου, αρμόδιας για θέματα Μεταφορών, κ. Adina Vălean.
Στην ενίσχυση του ελληνικού σιδηρόδρομου και την ηλεκτροκίνηση, αλλά και τις προοπτικές του λιμένα Αλεξανδρούπολης αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής κατά την ειδική συνεδριάση των επιτροπών. Ειδικότερα και σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση, υπογράμμισε ότι αποτελεί κεντρική πολιτική προτεραιότητα. Οσον αφορά το σχέδιο τεσσάρων αξόνων που παρουσίασε, συνίσταται στα παρακάτω:
1ος άξονας : Ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων. Αφορά την ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων με την παροχή κινήτρων για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή δικύκλων, καθώς και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου των εταιρειών. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα αποτελέσματα, το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόλις 480 και το ποσοστό αγοράς, από το 0,4% του 2019 εκτινάχθηκε στο 6,9%. «Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ε.Ε., η Ελλάδα είναι η χώρα της Ε.Ε. με το μεγαλύτερο ποσοστό μεταβολής στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο κ. Καραμανλής, υπογραμμίζοντας πως «έχουμε ακόμα μεγάλο δρόμο να διανύσουμε, όμως τα νούμερα αυτά είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για τη συνέχεια». Αναφέρθηκε επίσης στο νέο πρόγραμμα επιδοτήσεων για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ, που θα ξεκινήσει το προσεχές διάστημα. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι από το 2023 θα αρχίσουν σταδιακά να παραλαμβάνονται τα πρώτα νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σημείωσε δε ότι μεγάλο μέρος τους, γύρω στα 300 από τα πρώτα 770, προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα και όλα τα υπόλοιπα χαμηλών εκπομπών.
2ος άξονας: Εγκατάσταση υποδομών για εύκολη φόρτιση .Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «από τα 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης που είχαμε πανελλαδικά το 2019, σήμερα έχουμε ξεπεράσει τα 1.200. Δηλαδή, μέσα σε λιγότερα από 3 χρόνια εικοσαπλασιάσαμε τα σημεία φόρτισης», συμπληρώνοντας πως ο στόχος είναι να φτάσουμε τα 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 και 25.000 το 2030.
3ος άξονας : Λεπτομερής αποτύπωση της αγοράς «Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέσαμε σε λειτουργία το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, με σκοπό να παρέχονται στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως η διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, η τρέχουσα κατάστασή τους, δηλαδή αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο, η τιμή και ο τρόπος πληρωμής», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
4ος άξονας για την ηλεκτροκίνηση: Προετοιμασία των μεταφορών για τη νέα εποχή Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε τέλος στον εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες, όπως είναι η αδειοδότηση και η λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και η εκπαίδευση και πιστοποίηση συνεργείων και τεχνιτών ηλεκτρικών οχημάτων.Και υπογράμμισε κάτι ακόμα, πολύ σημαντικό: Ότι οι πρωτοβουλίες αυτές της Κυβέρνησης, πέρα από το ότι διευκολύνουν τους πολίτες στη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, έχουν και άμεσο αντίκτυπο στην πραγματική οικονομία, στην αγορά εργασίας. Γιατί η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί ένα νέο οικοσύστημα ειδικοτήτων και εξειδικευμένων τεχνικών υπηρεσιών, που το επόμενο διάστημα αναμένεται να δημιουργεί όλο και περισσότερες νέες θέσεις απασχόλησης.
Εκσυγχρονισμός παρεχόμενων υπηρεσιών
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε τέλος στον εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες, όπως είναι η αδειοδότηση και η λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και η εκπαίδευση και πιστοποίηση συνεργείων και τεχνιτών ηλεκτρικών οχημάτων. Και υπογράμμισε κάτι ακόμα, πολύ σημαντικό: Ότι οι πρωτοβουλίες αυτές της Κυβέρνησης, πέρα από το ότι διευκολύνουν τους πολίτες στη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, έχουν και άμεσο αντίκτυπο στην πραγματική οικονομία, στην αγορά εργασίας. Γιατί η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί ένα νέο οικοσύστημα ειδικοτήτων και εξειδικευμένων τεχνικών υπηρεσιών, που το επόμενο διάστημα αναμένεται να δημιουργεί όλο και περισσότερες νέες θέσεις απασχόλησης.
Σχετικά Άρθρα
- Υποδομών: 20.000 ευρώ επιδότηση για πράσινα ταξί
- «Πράσινο φως» για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
- Το λιμάνι Αλεξανδρούπολης στο επίκεντρο του αμερικανικού ενδιαφέροντος
- Στο επίκεντρο ο σιδηροδρομικός άξονας Θεσσαλονίκη- Ρούσε
- Ηλεκτροκίνηση: ψηφιακή εφαρμογή για δίκτυο υποδομών φόρτισης
- ΕΡΓΟΣΕ: στη Βουλή η εξέλιξη των έργων για Σ.Σ. Αθηνών και Κιάτο-Ροδοδάφνη