Μύθοι και αλήθειες για τα μη κρατικά πανεπιστήμια και τη δημόσια εκπαίδευση
ΕπιχειρήσειςΈργαΟικονομίαΧρήμα 26 Φεβρουαρίου 2024 Αργύρης
Του Νίκου Ηλιάδη*
Μύθοι και αλήθειες για τις εισαγωγικές εξετάσεις, τα μη κρατικά πανεπιστήμια, τις διαδικασίες εισαγωγής στα 10 καλύτερα πανεπιστήμια των ΗΠΑ και του κόσμου, τα προβλήματα στο μονοπώλιο των δημόσιων πανεπιστημίων που θέλουν να συντηρήσουν οι καθηγητές τους για προφανείς λόγους, τα κενά που παρουσιάζουν 150 πανεπιστημιακές σχολές που …. λειτουργούν χωρίς εισαγόμενους.
Τα μη κρατικά πανεπιστήμια, η αντικειμενική αξιολόγηση των υποψήφιων φοιτητών, το πλήθος των προβλημάτων στην τριτοβάθμια και γενικότερα στην εκπαίδευση που εμποδίζουν την ανάπτυξη.
Η διατύπωση επιχειρημάτων αντίθετων με τη λειτουργία μη κρατικών ανταγωνιστικών του μονοπωλίου των δημόσιων πανεπιστημίων, περιστρέφεται αν όχι κυρίως, σε σημαντικό βαθμό όμως γύρω από τις εισαγωγικές εξετάσεις. Ότι δηλαδή στα δημόσια θα εισέρχονται αυτοί που θα επιτυγχάνουν υψηλή βαθμολογία , ενώ στα μη κρατικά αυτοί που θα επιδιώκουν σπουδές σε σχολές με αντικείμενο υψηλής ζήτησης (ιατρική, πολυτεχνεία, νομική) με χαμηλή βαθμολογία, με προσόν τις οικονομικές δυνατότητες των οικογενειών τους, και για να συντηρήσουν πλην άλλων τις πιθανές οικογενειακές επιχειρήσεις και υπαρκτό ή όχι πελατολόγιο.
Και αυτά ενώ μη κρατικά, ιδιωτικά, Αγγλόφωνα πανεπιστήμια λειτουργούν λίγα χιλιόμετρα μακριά στη γειτονική Βουλγαρία, με δραστηριοποιούμενους στη χώρα μας αποφοίτους ιατρούς, μηχανικούς, φαρμακοποιούς κλπ, που μαθαίνουν και μια ξένη γλώσσα ιδιαίτερα χρήσιμη στο διεθνοποιημένο εργασιακό περιβάλλον.
Και όταν για τα με πανάκριβα δίδακτρα πανεπιστήμια των ΗΠΑ που αξιολογούνται στην πρώτη δεκάδα ως τα καλύτερα στον κόσμο, υπάρχουν χιλιάδες υποψήφιοι που αγωνίζονται να γίνουν δεκτοί. Και που μάλλον δεν θα συγκέντρωναν αυτό το ενδιαφέρον αν οι απόφοιτοί τους δεν είχαν πραγματικό αντίκρισμα στην αγορά εργασίας, ενώ είναι αυτά που κυρίως παράγουν με έρευνα τη νέα γνώση που εξελίσσεται ραγδαία παγκοσμίως και που αποτελεί στην εποχή μας τον κυριότερο συντελεστή της οικονομίας της γνώσης. Ενώ στην παραγωγή της σύγχρονης γνώσης δεν φαίνεται να συμμετέχουν τα Ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα.
Η παραγόμενη στον ανεπτυγμένο κόσμο γνώση έρχεται σε μικρό ποσοστό στην Ελλάδα και όταν γίνεται είναι σχεδόν ξεπερασμένη στις χώρες που παράγεται.
Σε μια εποχή της οικονομίας της γνώσης που οι επαναλαμβανόμενες χαμηλού επιπέδου εργασίες ρουτίνας πεθαίνουν στον ανεπτυγμένο κόσμο, αφού αντικαθίστανται από τους αυτοματισμούς και αυτοί που τις ασκούν γίνεται προσπάθεια για μετακίνηση σε άλλα παραγωγικά σημεία του οικονομικού συστήματος, με ουσιαστική δια βίου εκπαίδευση. Και αυτή η ανάγκη για επανεκπαίδευση εκατομμυρίων εργαζομένων είναι από τα μεγάλα προβλήματα του σύγχρονου κόσμου και στη δική μας χώρα, ούτε το συζητούμε .
-Πως θα είμαστε ανταγωνιστικοί με ένα εργασιακό περιβάλλον που οι αγράμματοι έχουν καλύτερη τύχη για εισχώρηση στην αγορά εργασίας; Ο λόγος του ποσοστού ανεργίας των αγράμματων προς τους εκπαιδευμένους σε διαγράμματα του OECD είναι 6 στις ΗΠΑ , 4,8 4,0 στις Βόρειες χώρες της κοινότητας , και 0,8 στη χώρα μας από το 1992 .
Και το χαμηλού επιπέδου εργασιακό μας περιβάλλον έχει ανάγκη από αγράμματους για να λειτουργήσει και ζητείται η εισαγωγή τους, ενώ οι όποιοι εκπαιδευμένοι από το με προφανή προβλήματα εκπαιδευτικό μας σύστημα αναζητούν απασχόληση κατά χιλιάδες στο εξωτερικό.
Τα πανεπιστήμια μας υποχωρούν στη διεθνή κατάταξη, αφού δεν παρακολουθούν την ταχύτητα των ραγδαίων εξελίξεων. Ενώ παλαιότερα η σύγκρισή τους γίνονταν με τα Δυτικά πανεπιστήμια, τώρα μας ξεπερνούν και τα πανεπιστήμια της Ασίας των Αραβικών Eμιράτων και της Αφρικής .
Η περιορισμένη πραγματιστική έρευνα δεν συνδέεται με την παραγωγή και τις επιχειρήσεις όπως στις ΗΠΑ και ορισμένες Ευρωπαϊκές χώρες, που χρηματοδοτούν πανεπιστήμια και μεταπτυχιακούς φοιτητές, και συνδέεται έτσι η εκπαίδευση με την αγορά εργασίας, ενώ δημιουργούνται και έσοδα για τα ιδρύματα και για όλους τους εμπλεκόμενους, ενώ εξασφαλίζονται υποτροφίες για τους φοιτητές (research assistant, θεσμός ανύπαρκτος στην Ελλάδα, με το επιχείρημα ότι εξυπηρετεί το συμφέροντα του κεφαλαίου, τις επενδύσεις του οποίου επιδιώκουμε).
Σύμφωνα με τον μάλλον αξιόπιστο οργανισμό Times Higher Education δειτε εδώ για παράδειγμα και ενδεικτικά:
-το πανεπιστήμιο King Abdulaziz University της Σαουδικής Αραβίας είναι 101ο στην παγκόσμια κατάταξη για το έτος 2023,
-το πανεπιστήμιο King Fahd University of Petroleum and Minerals της Σαουδικής Αραβίας είναι στην ομάδα των πανεπιστημίων 201-250 (μετά το 200ο τα ιδρύματα κατατάσσονται σε ομάδες),
-το University of the Witwatersrand της Νοτίου Αφρικής στην ομάδα 201-250,
-το πανεπιστήμιο Κyung Hee University της Νοτίου Κορέας στην ομάδα (251-300),
-το πανεπιστήμιο Cyprus University of Technology της Κύπρου στην ομάδα (300-350),
-το Kurdistan University of Medical Sciences του Ιράν στην ομάδα (300-350),
-το Qatar University του Κατάρ στην ομάδα ( 300-350).
-το πρώτο Ελληνικό Πανεπιστήμιο που εμφανίζεται στην κατάταξη του οργανισμού στην ομάδα (350-400) είναι το πανεπιστήμιο της Κρήτης.
Το πανεπιστήμιο Aswan University της Αιγύπτου εμφανίζεται στην ομάδα (400-500),
-το Cankaya University της Τουρκίας στην ομάδα (400-500),
-το πανεπιστήμιο University of Ibadan της Νιγηρίας στην ομάδα (400-500),
-το πανεπιστήμιο Jordan University of Science and Technology της Ιορδανίας στην ομάδα (400-500),
-το Makerere University της Ουγκάντα στην ομάδα (400-500 ),
Και το National and Kapodistrian University of Athens Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στην ομάδα (400-500), και ακολουθούν τα άλλα Ελληνικά πανεπιστήμια.
Η χώρα μας φαίνεται να συνδυάζει αναχρονιστικό σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που η ΟΛΜΕ καθορίζει τα κριτήρια και τα εξεταστέα μαθήματα για το πως θα γίνουν οι υποψήφιοι δεκτοί στα πανεπιστήμια προφανώς για να υπάρχει αντικείμενο εργασίας των ανταγωνιζόμενων συντεχνιών για τα φροντιστήρια. Με ανεκπαίδευτους σε θέματα εκπαίδευσης (παιδαγωγικά και την αξιολόγηση αξιολογητές), που αδυνατεί να καλύψει τη ζήτηση (με αποτέλεσμα μεγάλο αριθμό σπουδαστών στο εξωτερικό και ποικίλα πρόσθετα προβλήματα), την προσφορά όχι ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, την υπέρμετρη προσφορά σπουδών με δημόσια χρηματοδότηση σε κλάδους φθίνουσας οικονομικής δραστηριότητας που εξυπηρετούν μόνο το εκπαιδευτικό προσωπικό τους, την έλλειψη προσφοράς σπουδών σε σύγχρονα αντικείμενα, και ταυτόχρονα την έλλειψη δυνατότητας απορρόφησης των παραγομένων αποφοίτων στην προβληματική αγορά εργασίας. Αγορά εργασίας που έχει θέσεις εργασίας για χαμηλά εκπαιδευμένους ……. επιπέδου ΙΕΚ, που με αυτές τις συνθήκες δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστική .
Ο αποκλειστικά δημόσιος χώρος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, δεν έχει καταφέρει να οργανωθεί από πλευράς προγραμμάτων σπουδών σύμφωνα με τη συμφωνία της Μπολώνια, που η χώρα έχει υπογράψει από τη δεκαετία του 1990 ( Βασικές σπουδές Bachelor 3 ή 4 χρόνια, Μεταπτυχιακές σπουδές Master 5 χρόνια , Ph. D. 8 χρόνια ). Ίσως διότι ως προς τον χρόνο σπουδών τουλάχιστον θα υπήρχαν επικαλύψεις με τα ΤΕΙ, που με τον ιδρυτικό τους νόμο 1404/83 τοποθετήθηκαν στην ενιαία τριτοβάθμια εκπαίδευση, που ουδέποτε πραγματοποιήθηκε, ούτε διευκρινίσθηκε η διαφορά ποιότητας σπουδών και εκπαιδευτικού προσωπικού.
Και άλλαξαν τα ΤΕΙ σε ΑΤΕΙ (Ανώτατα ΤΕΙ), και παρά όλα αυτά εξακολουθούν να παραμένουν εκατοντάδες χιλιάδες απόφοιτοι των ΤΕΙ ή ΑΤΕΙ χωρίς συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
Και δημιουργήθηκε και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ως ένωση των ΑΤΕΙ Πειραιώς και Αθηνών (γιατί άραγε αφού και οι δύο συνιστώσες ήταν ( ; ) ανώτατα ιδρύματα) , αλλά οι απόφοιτοί του των τεχνολογικών σχολών που επικαλύπτονται με τα Πολυτεχνεία ( Πολιτικοί Μηχανικοί, Μηχανολόγοι κλπ. ), εξακολουθούν να μην γίνονται δεκτοί ως μέλη του Τεχνικού Επιμελητηρίου. Στην ουσία το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής πρόσθεσε προβλήματα, αφού χρειάζονται διαδικασίες εξεταστικές “ισοτίμησης” των αποφοίτων ΑΤΕΙ Πειραιώς και Αθηνών με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, και οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής ανάλογες διαδικασίες για “ισοτίμηση” με τους αποφοίτους των Πολυτεχνείων.
Οι διαφορές δεν διασαφηνίζονται ως προς το επίπεδο σπουδών για δεκαετίες , αλλά με βάση το σκορ στις εισαγωγικές εξετάσεις των υποψηφίων φοιτητών.
Και νομοθετήθηκε ότι τα δημόσια Πολυτεχνεία (και άλλες σχολές που ακολούθησαν από κοντά) απονέμουν πτυχία μόνο Master. Το ερώτημα γιατί θα πρέπει οι Μηχανικοί στην Ελλάδα να εργάζονται με Master με πρόσθετο δημόσιο κόστος και κόστος σε χρόνο και χρήμα των φοιτητών, ενώ οι Μηχανικοί στις Αγγλοσαξωνικές χώρες (ΗΠΑ , Αγγλία, Αυστραλία και πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, και σε πολλές άλλες χώρες που πραγματοποιούνται κατασκευές από Δυτικές Εταιρείες) εργάζονται με Bachelor και σε πολύ υψηλοτέρου επιπέδου κατασκευές και τεχνικές εφαρμογές, δεν έχει απαντηθεί .
Όπως αναφέρεται στις παρακάτω δημοσιεύσεις, τα θέματα αυτά, οι ασάφειες και οι εκκρεμότητες του συστήματος της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης συζητήθηκαν στη Βουλή σε σχετική επερώτηση από το 1994 , χωρίς μέχρι σήμερα αποτέλεσμα.
Απαιτείται σαφήνεια των εκπαιδευτικών επιπέδων
Απαιτείται διαφάνεια επαγγελματικής αντιστοίχισης
Επαγγελματικά δικαιώματα: γιατί καρκινοβατούν 40 χρόνια, τι πρέπει να γίνει – ECOPRESS
Η ίδρυση και λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων θα πιέσει τουλάχιστον για εξορθολογισμό του συστήματος.
Και ο χώρος των ΙΕΚ, που λειτουργούν χωρίς εξειδικευμένα στελέχη αφού δεν υπάρχουν πανεπιστημιακές σχολές παραγωγής εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης (για παράδειγμα τύπου Meisters της Γερμανίας, ή των αποφοίτων των πολυάριθμων Vocational and Technology Education Universities των ΗΠΑ), που αποτελούν ανάχωμα στη ζήτηση για τριτοβάθμια εκπαίδευση, επειδή στον Ελληνικό χώρο δεν συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με τις ανάγκες στην αγορά εργασίας, σε πολλές περιπτώσεις παρέχει απλές εγκυκλοπαιδικές γνώσεις με προσανατολισμό το παρελθόν και τη θεωρητικολογία, και οι απόφοιτοι χωρίς ουσιαστικές προϋποθέσεις προορίζονται να έχουν με κανονιστικές διατάξεις διευθυντικές θέσεις στο κρατιστικό μας σύστημα, μια πρακτική που πλέον δεν είναι δυνατόν να συντηρηθεί στο διεθνοποιημένο ανταγωνιστικό περιβάλλον αφού δεν οδηγεί σε παραγωγικό αποτέλεσμα αφ’ ενός , και λόγο του μεγάλου αριθμού των αποφοίτων αφ’ ετέρου .
Στη σύγχρονη εποχή επιδιώκεται στον πολιτισμένο κόσμο η αύξηση της ουσιαστικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά το δυνατόν σε περισσότερους για αύξηση της ανταγωνιστικότητας και παραγωγικότητας και βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και για να μπορεί να λειτουργήσει το κοινωνικό σύνολο στο ολοένα και πολυπλοκότερο περιβάλλον. Αναφέρεται σε κείμενα της UNICEF ότι η αύξηση κατά ένα έτος ουσιαστικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στον πληθυσμό μπορεί να συνεπάγεται αύξηση έως και 18% του ΑΕΠ της συγκεκριμένης κοινωνίας .
Η ένταξη στα διάφορα επαγγέλματα, στην Ελλάδα δεν γίνεται αποκεντρωμένα και αποτελεσματικά, όπως στον Δυτικό κόσμο από τις διάφορες επαγγελματικές ενώσεις που καθορίζουν τις προϋποθέσεις για να γίνουν οι υποψήφιοι μέλη τους.
Η διαχείριση όλων των συναφών διαδικασιών στο κρατιστικό μας σύστημα γίνεται κεντρικά, από το Υπουργείο Παιδείας και τον Οργανισμό ΕΟΠΕΠ, με διάφορες ανεπιτυχείς πολιτικές παρεμβολές στελέχωσης , αφού δεν υπάρχει κανένας φορέας που να εκπαιδεύει στελέχη επαγγελματικής εκπαίδευσης σε πανεπιστημιακό επίπεδο στη χώρα.
Σαν αποτέλεσμα, για τα 16.000 περίπου προφίλ επαγγελμάτων (σε ανεπτυγμένες χώρες σε ανάλογους καταλόγους περιλαμβάνονται και 35.000 επαγγέλματα που δείχνει την αναπτυξιακή υστέρηση στη χώρα μας), που περιλαμβάνονται στο TAXIS στη χώρα μας και όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να καταχωρηθούν σε κάποιο από αυτά, δεν προβλέπεται για τα συντριπτικά περισσότερα διαδικασία εκπαίδευσης, κατάρτισης, πολύ περισσότερο δια βίου εκπαίδευσης, πλην της εποχής των μέσων χρόνων στην Ευρώπη (από τον αρχιτεχνίτη στο μαθητή του). (ΤΑΧΙΣ)
Θα πρέπει να προβλεφθούν για όλα αυτά διαδικασίες αρχικής εκπαίδευσης, δια βίου εκπαίδευσης, πιστοποίησης, κατάλληλοι φορείς πιστοποίησης με εξειδικευμένα στελέχη κλπ. που είναι μαθηματικά αδύνατον να πραγματοποιηθούν κεντρικά όπως συμβαίνει σήμερα. Απόφοιτοι ΙΕΚ σε περιορισμένο αριθμό επαγγελμάτων που παρέχεται εκπαίδευση/ κατάρτιση, έχουν χρόνο αναμονής και 3 ετών για να συμμετέχουν σε εξετάσεις για απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων, σε μια εποχή της ταχύτητας.
Παράδειγμα διεθνούς οργανισμού δια βίου εκπαίδευσης και πιστοποίησης αποτελεί ο σημαντικός Γερμανικός οργανισμός Refa (https://refa.de/en/ ), που διατηρεί Διεθνείς συνεργάτες πιστοποίησης, σε χώρες όπως,Αίγυπτος, Αργεντινή, Βουλγαρία, Κίνα, Αυστρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρωσία, Ρουμανία, Σλοβενία, Ελβετία, Τουρκία, Τυνησία, Ουγγαρία, Ουκρανία, Ουγγαρία, Ουρουγουάη, Μπελαρούς (Λευκορωσία), Ιταλία, και αναπτύσσεται και διευρύνεται. Δια του τρόπου αυτού πραγματοποιείται και μεταφορά τεχνογνωσίας προς τις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες.
Στην παρακάτω ιστοσελίδα παρουσιάζονται 1700 περιφερειακά και τοπικά επιμελητήρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης εμπορίου και βιομηχανίας ,που αντιπροσωπεύουν 20 εκατομμύρια επιχειρήσεις και 120 εκατομμύρια εργαζομένους , που διαχειρίζονται τις απαιτήσεις βασικής και συνεχιζόμενης εκπαίδευσης για να ασκήσουν οι εργαζόμενοι κάποιο επάγγελμα , και να διατηρήσουν την άδεια άσκησης επαγγέλματος που διαθέτουν. Δείτε στον σύθνδεσμο: eurochambres.eu ,
Με την υπό ίδρυση διαδικασία μη κρατικών πανεπιστημίων, αναφέρθηκαν εκ νέου ως πρωτότυπες στο δημόσιο διάλογο επαναλαμβανόμενες κάθε τόσο σκέψεις, ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις είναι απάνθρωπες, και πρέπει να καταργηθούν, σε συνδυασμό με το ότι πρέπει να οργανωθούν αντικειμενικές εξετάσεις στο Λύκειο όπως προτάθηκε κατά καιρούς από επιτροπές ειδικών, για να μην υπάρχουν δύο δρόμοι. Ο ένας του γολγοθά των εισαγωγικών εξετάσεων για τα δημόσια πανεπιστήμια, και ο άλλος ο εύκολος με απλή εγγραφή και δίδακτρα για τα μη κρατικά / ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Πολλές φορές … έχουν καταργηθεί οι εισαγωγικές εξετάσεις και έγινε προσπάθεια να “ουσιαστικοποιηθούν” οι εξετάσεις στο Λύκειο , με αποτέλεσμα διαμαρτυρίες, ότι οι εξετάσεις έγιναν πολύ περισσότερες , για μεγάλο χρονικό διάστημα ( τα 3 έτη του Λυκείου ), και με αύξηση των φροντιστηρίων. Φαίνεται ότι εξετάσεις στο Λύκειο δεν υφίστανται.
Το κύριο πρόβλημα όμως των εισαγωγικών εξετάσεων ή των εξετάσεων εντός του Λυκείου, ώστε να είναι η αποφοίτηση από το Λύκειο ουσιαστική ως αποτέλεσμα ικανοποίησης συγκεκριμένων προδιαγραφών είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει στην Ελλάδα σύστημα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών στα παιδαγωγικά προ του διορισμού, στα οποία συμπεριλαμβάνεται ως βασικό αντικείμενο και η εκπαίδευση στην αντικειμενική αξιολόγηση, όπως συμβαίνει σε όλο τον δυτικό κόσμο.
Ούτε υπάρχει ούτε μια σχολή πανεπιστημιακής εκπαίδευσης καθηγητών επαγγελματικής εκπαίδευσης, που όλες οι πλευρές τονίζουν τη σπουδαιότητά της.
Έτσι αναρωτιέται κανείς πώς έχουν καθιερωθεί οι εισαγωγικές εξετάσεις ως αντικειμενικές, και πως πραγματοποιούνται οι αξιολογήσεις των μαθητών σε όλες τις 12 τάξεις του σχολείου. Από εκπαιδευτικούς που δεν εκπαιδεύονται στο σχετικό αντικείμενο.
Και πως δημιουργήθηκε η “τράπεζα θεμάτων” σε μια προσπάθεια να συγκεντρωθούν θέματα εξετάσεων για όλα τα μαθήματα, που θα εξασφαλίζουν κάποια ομοιογένεια προδιαγραφών που θα ικανοποιούν οι μαθητές προαγόμενοι από τάξη σε τάξη σε όλα τα σχολεία, εξασφαλίζοντας και κάποια αξιοπιστία στις εκπαιδευτικές μετρήσεις.
Τα θέματα ( items) της “τράπεζας θεμάτων” κατά κανένα τρόπο δεν μπορούν να συγκριθούν ως προς την πιστότητα και αξιοπιστία στις μετρήσεις του εκπαιδευτικού αποτελέσματος (validity and reliability) με τα “στάνταρ τεστ” που είναι γνωστά στην ευρύτερη διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα και βιβλιογραφία , και χρησιμοποιούνται ως κριτήρια για να γίνουν δεκτοί υποψήφιοι για εισαγωγή σε πανεπιστήμια υψηλού επιπέδου.
Στην ιστοσελίδα της ένωσης των επιθεωρητών της Ευρώπης που δεν ανήκουμε, αφού δεν έχουμε κανενός είδους αξιολόγηση για δεκαετίες, αναφέρονται τα συστήματα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών και αξιολόγησης εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών συστημάτων σε κάθε χώρα. Δείτε Inspection Profiles – SICI και https://www.sici-inspectorates.eu/Members/Inspection-Profiles
Η πρόσφατη προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας για την καθιέρωση της αξιολόγησης, δεν συνδέει την αξιολόγηση με την εκπαιδευτική διαδικασία. Ούτε εξασφαλίζεται η εκπαίδευση εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση προ του διορισμού τους, ώστε η αξιολόγηση να είναι γνωστή, αποτέλεσμα εκπαίδευσης, και αποδεκτή και από τους αξιολογούμενους.
Ενδεικτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης στις μετρήσεις της ανάπτυξης της ανθρώπινης συμπεριφοράς του Πανεπιστημίου του Maryland στις ΗΠΑ από το College of Education δείτε εδώ
Οι απαιτήσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να καθορίζονται από τις πανεπιστημιακές σχολές για τους υποψηφίους τους, και όχι από τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ανταγωνίζονται για τα εξεταστέα αντικείμενα στις εισαγωγικές εξετάσεις για να έχουν φροντιστηριακή απασχόληση, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το πρόσφατο θέμα που προέκυψε, εξέταση στα Λατινικά ή την Κοινωνιολογία.
Τα πανεπιστήμια και ειδικότερα οι σχολές μπορούν να καθορίζουν τις απαιτήσεις τους και ειδικός οργανισμός με εξειδικευμένους αξιολογητές που θα κατασκευάζουν αντικειμενικά τεστ, μπορεί να πραγματοποιεί πλήθος εξετάσεων σε όλα τα προς εξέταση αντικείμενα.
Οι υποψήφιοι μπορούν να δηλώνουν συμμετοχή σε εξετάσεις στα αντικείμενα που αποτελούν κριτήρια εισαγωγής στις σχολές προτίμησής τους , κατά τα πρότυπα του οργανισμού UCAS της Αγγλίας. https://www.ucas.com/
Παρακάτω αναφέρονται οι απαιτήσεις για εισαγωγή / εγγραφή για σπουδές στα 10 καλύτερα πανεπιστήμια των ΗΠΑ: δείτε εδώ
Οι καθηγητές στα πανεπιστήμια αυτά εργάζονται όπως όλοι οι εργαζόμενοι (9.00 π.μ. με 5.00 μ.μ συνήθως δε επιπλέον και πέραν του ωραρίου αυτού ως τις 22.00 μ.μ, για έρευνα, παρακολούθηση φοιτητών και πλήθος εκπαιδευτικών δράσεων απαραίτητων για να διατηρούν τη θέση τους , ανεξάρτητα από τις ώρες διδασκαλίας στην τάξη), όπως και οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα και με το γενικότερο ωράριο εργασίας στην αγορά εργασίας. Με τις συνθήκες αυτές περιορίζεται και η παραπαιδεία ως δυνατότητα.
Μικρό ποσοστό των εξόδων λειτουργίας των πανεπιστημίων καλύπτεται με επιχορηγήσεις της πολιτείας και μόνο υπό την προϋπόθεση ότι είναι θετική η αξιολόγηση που γίνεται ανά πενταετία από τον οργανισμό CHEA, Council for Higher Education Accreditation ( www.chea.org), Συμβούλιο για την αναγνώριση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το Συμβούλιο είναι ιδιωτικό, και όλα τα ιδρύματα επιδιώκουν να είναι υπό την εποπτεία του και την αξιολόγησή του (περίπου 3000 πανεπιστήμια), για να εξασφαλίζουν κύρος. Οι απόψεις του συμβουλίου λαμβάνονται υπόψη από το Υπουργείο Παιδείας για τις επιχορηγήσεις.
Πρόσθετα έσοδα δημιουργούνται στα πανεπιστήμια , τους καθηγητές και τους φοιτητές από έρευνες που πραγματοποιούν, χρηματοδοτούμενες από εταιρείες . Οι έρευνες χρησιμοποιούνται και για τις μεταπτυχιακές εργασίες των φοιτητών και συνδέεται η εκπαίδευση με την αγορά, εργασίας.
1.Ινστιτούτο τεχνολογίας της Καλιφόρνια ( California Institute of Technology – Caltech) https://www.caltech.edu/
Κάθε χρόνο, περισσότεροι από χίλιοι ευφυείς φοιτητές εντάσσονται στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια, ή όπως είναι χαϊδευτικά γνωστό, στο Caltech. Το πανεπιστήμιο είναι γνωστό για το ερευνητικό του έργο. Περίπου το 90% των προπτυχιακών φοιτητών του Caltech συμμετέχουν σε ερευνητικά προγράμματα διάρκειας τριών 3 έως τεσσάρων 4 μηνών .
Με 300 μέλη ΔΕΠ και περίπου 600 ερευνητές, το ακαδημαϊκό προσωπικό του Caltech δίνει την προσοχή και τους πόρους του σε ανακαλύψεις και νέες προκλήσεις. Οι καθηγητές συνεργάζονται με τους φοιτητές για να δημιουργήσουν ένα διεπιστημονικό περιβάλλον μάθησης.
Απαιτήσεις επιλεξιμότητας από τον Διευθυντή αποδοχής του Πανεπιστημίου
Οι απαιτήσεις για να γίνει κανείς δεκτός για ένα πτυχίο βασικών σπουδών Bachelor στο πανεπιστήμιο Caltech δίνονται παρακάτω:
Απαιτήσεις για πτυχίο βασικών σπουδών Bachelor στο Caltech | ||
Προσόντα που απαιτούνται | Κριτήρια για την εισαγωγή | |
Αποφοίτηση από την 12η τάξη (αντίστοιχη Γ Λυκείου ) | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
Οι υποψήφιοι που κάνουν αίτηση πρέπει να έχουν περάσει την 12η τάξη | ||
Θα πρέπει να έχουν διδαχθεί 3 χρόνια Αγγλικά (συνιστάται 4 χρόνια) | ||
Πτυχίο TOEFL( για τη γνώση Αγγλικής ) | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
SAT | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή |
Οι εξετάσεις SAT ανήκουν στο College Board, έναν μη κερδοσκοπικό ιδιωτικό οργανισμό.
Το SAT Reasoning Test™ μετρά τις ικανότητες του υποψηφίου σε τρεις τομείς: κριτική ανάγνωση, μαθηματικά και έκθεση. Παρόλο που οι περισσότερες ερωτήσεις είναι πολλαπλών επιλογών, οι υποψήφιοι χρειάζεται επίσης να γράψουν μια έκθεση σε 25 λεπτά. Η συνολική διάρκεια του τεστ είναι 3 ώρες και 45 λεπτά.
Οι εξετάσεις SAT Subject™ είναι κυρίως πολλαπλών επιλογών πάνω σε συγκεκριμένα θέματα μερικά από τα οποία είναι τα ακόλουθα: Αγγλική Λογοτεχνία, Ιστορία, Μαθηματικά, Βιολογία, Χημεία, Φυσική και Ξένες Γλώσσες. Οι εξετάσεις αυτές μετρούν τις γνώσεις στους συγκεκριμένους τομείς καθώς και την ικανότητα του κάθε εξεταζόμενου να εφαρμόσει τις γνώσεις αυτές. Κάθε τεστ διαρκεί μία ώρα.
2.Πανεπιστήμιο Στάνφορντ
Το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ έχει τη μεγαλύτερη πανεπιστημιούπολη στις ΗΠΑ. Διαθέτει περισσότερα από 700 κτίρια. Σχεδόν το 97% των φοιτητών ζει στην πανεπιστημιούπολη. Υπάρχουν περισσότερα από 2.000 μέλη ΔΕΠ, με 22 βραβευμένους με Νόμπελ ανάμεσά τους.
Οι απόφοιτοι καυχιούνται ότι σ’ αυτούς συμπεριλαμβάνονται τριάντα δισεκατομμυριούχοι, δεκαεπτά αστροναύτες, έντεκα κυβερνητικοί αξιωματούχοι και ιδρυτές φημισμένων εταιρειών όπως η Google, η Nike, η Yahoo!, η Sun Microsystems, η Hewlett-Packard και άλλες.
Απαιτήσεις επιλεξιμότητας (για να γίνουν δεκτοί).
Ακολουθούν οι απαιτήσεις για πτυχίο Bachelor στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ:
Απαιτήσεις για Bachelor στο πανεπιστήμιο Στάνφορτ ( Stanford ) | ||
Απαιτήσεις | Κριτήρια αποδοχής | |
12th τάξη | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
Συνιστάται να έχει συμπληρώσει κανείς την εκπαιδευτική διαδικασία για να κάνει αίτηση | ||
Θα πρέπει να έχει παρακολουθήσει κανείς σπουδές στους παρακάτω τομείς : | ||
Αγγλικά | ||
Μαθηματικά | ||
Ιστορία /Κοινωνικές μελέτες | ||
Επιστήμες (Φυσική/ χημεία) | ||
Ξένες Γλώσσες | ||
TOEFL για γνώση Αγγλικών | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
SAT | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή |
3.Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ)
Το MIT ή το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης είναι ένα από τα καλύτερα ιδρύματα για την απόκτηση πτυχίου Bachelor στην επιστήμη και την τεχνολογία και επίσης για την καλλιέργεια δημιουργικής σκέψης.
Οι απόφοιτοι του MIT έχουν ιδρύσει εταιρείες όπως η Intel, η Texas Instruments, η McDonnell Douglas, η Bose, η Qualcomm, η Dropbox, η Genentech και άλλες.
Απαίτηση επιλεξιμότητας
Ακολουθούν οι απαιτήσεις επιλεξιμότητας για πτυχίο Bachelor στο MIT:
Απαιτήσεις για Bachelor’s στο MIT | ||
Προσόντα | Κριτήρια εισαγωγής / αποδοχής | |
2η τάξη | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν περάσει την 12η τάξη | ||
Συνιστώνται τα ακόλουθα μαθήματα: | ||
4 έτη Αγγλικών | ||
Μαθηματικά, τουλάχιστον στο επίπεδο του calculus | ||
Δύο ή περισσότερα χρόνια ιστορίας / κοινωνικών σπουδών | ||
Βιολογία | ||
Χημεία | ||
Φυσική | ||
Αν και αυτά τα μαθήματα δεν απαιτούνται, αλλά οι υποψήφιοι φοιτητές που έχουν σπουδάσει αυτά τα μαθήματα θα έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να εισαχθούν/ γίνουν δεκτοί | ||
TOEFL | Βαθμολογία – 90/120 | |
SAT | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
PTE | 65% | |
IELTS | Βαθμολογία – 7/9 |
PTE Pearson Test of English (PTE) Academic Exam.
Ακαδημαϊκή Εξέταση Pearson Test of English (PTE);
IELTS has been testing English language for more than 25 years.
Το IELTS εξέταση αγγλικής γλώσσας για περισσότερα από 25 χρόνια .
4. Πανεπιστήμιο Πρίνστον
Το Πανεπιστήμιο του Πρίνστον προσφέρει ερευνητικές εγκαταστάσεις με μαθήματα φιλελεύθερων τεχνών. Τα μαθήματα σπουδών συνδυάζουν τη μελέτη, με σεμινάρια ή διαλέξεις που ξεκινούν οι φοιτητές σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. Το Πανεπιστήμιο έχει περισσότερα από 1.100 μέλη ΔΕΠ σε 34 ακαδημαϊκά τμήματα και 75 κέντρα και ινστιτούτα.
Οι κύριοι ερευνητικοί τομείς των προπτυχιακών φοιτητών του Πρίνστον είναι οι φυσικές επιστήμες, η μηχανική, η εφαρμοσμένη επιστήμη, οι ανθρωπιστικές επιστήμες και οι κοινωνικές επιστήμες. Η διαμονή είναι εγγυημένη για φοιτητές που παρακολουθούν προπτυχιακές σπουδές και σχεδόν όλοι οι φοιτητές ζουν στην πανεπιστημιούπολη.
Απαιτήσεις επιλεξιμότητας
Οι απαιτήσεις για πτυχίο Bachelor στο Πανεπιστήμιο του Πρίνστον δίνονται παρακάτω:
Απαιτήσεις για Bachelor στο Πανεπιστήμιο Πρίνστον | ||
Προσόντα | Κριτήρια για Αποδοχή | |
12η τάξη | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν περάσει τ 12η τάξη και αναμένεται να έχουν σπουδάσει τα ακόλουθα θέματα: | ||
Τέσσερα χρόνια αγγλικής γλώσσας (συμπεριλαμβανομένης της συνεχούς εξάσκησης γραπτώς) | ||
Four years of mathematics | ||
Τέσσερα χρόνια μαθηματικά | ||
Τουλάχιστον δύο χρόνια εργαστηριακής επιστήμης | ||
Τουλάχιστον δύο χρόνια ιστορίας | ||
TOEFL | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
SAT | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
PTE | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
IELTS | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή |
5. Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ
Το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ είναι ένα από τα πιο δημοφιλή σχολεία των ΗΠΑ. Ιδρύθηκε το 1636, καθιστώντας το ένα από τα παλαιότερα πανεπιστήμια στις ΗΠΑ. Το πανεπιστήμιο διαθέτει μια μεγάλη ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη με 80 υπο-βιβλιοθήκες. Περιλαμβάνει ένα τμήμα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης, δηλαδή το Harvard Extension School και το Harvard Summer School ( Σχολείο για το Καλοκαίρι ).
Έχει 48 νικητές του βραβείου Πούλιτζερ και 47 νομπελίστες. Στους αποφοίτους συμπεριλαμβάνονται επίσης 32 αρχηγοί κρατών που έχουν αποφοιτήσει από το Χάρβαρντ. Οι διάσημες προσωπικότητες που σπούδασαν στο Χάρβαρντ είναι ο Theodore Roosevelt, ο John F. Kennedy, ο Bill Gates, ο Barack Obama, ο Mark Zuckerberg και πολλοί άλλοι.
Απαιτήσεις επιλεξιμότητας:
Απαιτήσεις για Bachelor’s στο Πανεπιστήμιο Harvard | ||
Προσόντα | Κριτήρια αποδοχής | |
12th | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν αποφοιτήσει από το σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης | ||
Απαιτούμενα Θέματα μελέτης : | ||
Αγγλικά για τέσσερα χρόνια: στενή και εκτενής ανάγνωση των κλασικών της παγκόσμιας λογοτεχνίας | ||
Τέσσερα χρόνια σπουδών μιας ξένης γλώσσας | ||
Ιστορία για τουλάχιστον δύο χρόνια και κατά προτίμηση τρία χρόνια: αμερικανική ιστορία, ευρωπαϊκή ιστορία και ένα επιπλέον μάθημα προχωρημένων σπουδών στην ιστορία | ||
Μαθηματικά για τέσσερα χρόνια | ||
Επιστήμη για τέσσερα χρόνια: φυσική, χημεία και βιολογία, και κατά προτίμηση ένα από αυτά σε προχωρημένο επίπεδο | ||
SAT | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή |
6. Πανεπιστήμιο Γέιλ (Yale)
Η προπτυχιακή σχολή του Πανεπιστημίου Γέιλ (Yale), το Yale College, προσφέρει περίπου 2.000 προπτυχιακά προγράμματα σπουδών στις επιστήμες και τις φιλελεύθερες τέχνες. Η σχολή στο Yale έχει φημισμένους καθηγητές που διδάσκουν μαθήματα εισαγωγικού επιπέδου.
Η έρευνα στο Πανεπιστήμιο του Γέιλ ( Yale) οδήγησε σε σημαντικές συνεισφορές στον τομέα της ιατρικής και της υγείας. Μερικά από τα επιτεύγματα περιλαμβάνουν τα αντιβιοτικά και τη χρήση χημειοθεραπείας για τη θεραπεία του καρκίνου. Οι επιστήμονες του πανεπιστημίου έχουν εντοπίσει τη νόσο του Lyme και τα γονίδια που προκαλούν υψηλή αρτηριακή πίεση, δυσλεξία, οστεοπόρωση και σύνδρομο Tourette. Η δημιουργία της αντλίας ινσουλίνης για πρώτη φορά και οι εργασίες για την τεχνητή καρδιά έγιναν στο Γέϊλ (Yale) .
Απαιτήσεις επιλεξιμότητας:
Απαιτήσεις για Bachelor’ στο πανεπιστήμιο Yale | ||
Προσόντα | Κριτήρια Αποδοχής | |
12η τάξη | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν αποφοιτήσει από το Λύκειο/ Να έχουν Δίπλωμα/Πιστοποιητικό | ||
IELTS | Βαθμολογία – 7/9 |
7. Πανεπιστήμιο του Σικάγο
Η σχολή του Πανεπιστημίου του Σικάγο έχει μια διεπιστημονική προσέγγιση στην έρευνα. Καλύπτει ένα ευρύ φάσμα σπουδών από τις τέχνες έως την εκπαίδευση, την ιατρική και τη μηχανική. Το πανεπιστήμιο είναι είναι διάσημο για την έρευνά του. Έχει οδηγήσει σε ανακαλύψεις όπως η ανακάλυψη της σχέσης μεταξύ καρκίνου και γενετικής, επαναστατικές θεωρίες της οικονομίας κ.λπ.
Ο Τζον Ντ. Ροκφέλερ, διάσημος Αμερικανός επιχειρηματίας, συνίδρυσε το Πανεπιστήμιο. Συνδυάζει ένα προπτυχιακό κολέγιο φιλελεύθερων τεχνών αμερικανικού τύπου με ένα μεταπτυχιακό ερευνητικό πανεπιστήμιο γερμανικού τύπου. Η επιτυχία του είναι εμφανής σε έναν μεγάλο πληθυσμό προπτυχιακών αποφοίτων .
Απαιτήσεις επιλεξιμότητας:
Απαιτήσεις για Bachelor στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο (Chicago) | ||
Προσόν | Κριτήρια Εισαγωγής | |
12η τάξη | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
Οι αιτούντες υποψήφιοι πρέπει να έχουν περάσει τη 12η τάξη | ||
Οι αιτούντες υποψήφιοι συνιστάται να έχουν σπουάσει τα παρακάτω μαθήματα : | ||
Τέσσερα (4) χρόνια Αγγλικά | ||
3–4 Χρόνια μαθηματικά | ||
3–4 Χρόνια εργαστηριακές επιστήμες | ||
3 or more years of social sciences | ||
Ξένη γλώσσα ( συνιστάτατι 2-3 χρόνια ) | ||
Βαθμός αποφοίτησης | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
TOEFL | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
ACT | Δεν απαιτείται N/A | |
SAT | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
IELTS | Βαθμολογία 7/9 |
Το ACT (American College Testing) είναι παρόμοιο με το SAT- μια εξέταση -σταθμισμένο τεστ- που επιτρέπει στους επίδοξους φοιτητές να κάνουν αιτήσεις σε πανεπιστήμια των ΗΠΑ.
8. Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια
Το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια έχει επενδύσεις άνω των 700 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ κάθε χρόνο σε Ε&Α ή έρευνα και ανάπτυξη. Το καθιστά ένα από τα καλύτερα ερευνητικά πανεπιστήμια στις ΗΠΑ.
Η έρευνα επικεντρώνεται στους τομείς της ιατρικής, των επιχειρήσεων, της τεχνολογίας, της επιστήμης και πολλά άλλα. Το Penn ιδρύθηκε το 1740 και επικεντρώθηκε στις φιλελεύθερες τέχνες και επιστήμες, έχοντας 4 προπτυχιακά σχολεία.
Απαιτήσεις αποδοχής σπουδαστών:
Απαιτήσεις για Bachelor στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια | ||
Προσόντα | Κριτήρια Εισαγωγής | |
12η τάξη | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
Ο υποψήφιος φοιτητής που κάνει αίτηση πορέπει να έχει συμπληρώσει τις σπουδές για απόκτηση διπλώματος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης | ||
TOEFL | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
Οι υποψήφιοι για να είναι ανταγωνιστικοί τείνουν να έχουν ένα σκορ 100 ή μεγαλύτερο για τους τέσσερεις τομείς της εξέτασης (διάβασμα, το να ακούει , να μιλά και να γράφει ) . |
9. Πανεπιστήμιο John Hopkins
Το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins είναι ένα από τα παλαιότερα ερευνητικά πανεπιστήμια, που ιδρύθηκε το 1876. Έχει περίπου 20.000 φοιτητές στις τρεις πανεπιστημιουπόλεις του στη Βαλτιμόρη, στην Ουάσιγκτον DC, και στο Montgomery County, Md., και ιδρύματα στην περιοχή Baltimore-Washington, Ιταλία και Κίνα. Η κύρια πανεπιστημιούπολη στο Homewood έχει πάνω από 4700 προπτυχιακούς φοιτητές.
Απαιτήσεις για την αποδοχή στο πανεπιστήμιο Johns Hopkins:
Απαιτήσεις για Bachelor στο πανεπιστήμιο | ||
Προσόντα | Κριτήρια αποδοχής Entry Criteria | |
12η τάξη | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
Ελάχιστε απαιτήσεις | ||
Οι αιτούντες πρέπει να έχουν αποφοιτήσει από το δευτεροβάθμιο σχολείθο . | ||
IELTS | Δεν αναφέρεται συγκεκριμένη βαθμολογία για την αποδοχή | |
Βαθμολογία 7,0 ή υψηλότερη σε κάθε ζώνη αναμένεται στο τεστ IELTS. |
10. Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια Μπέρκλεϋ
Το εργαστήριο του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Berkeley είναι φημισμένο για την έρευνα στον τομέα της χημείας . Έχει ανακαλύψει δεκαέξι χημικά στοιχεία, γεγονός που του δίνει τη φήμη των περισσότερων ανακαλύψεων συγκριτικά με οποιοδήποτε από τα πανεπιστήμια του κόσμου. Το Manhattan Project αναπτύχθηκε για την πρώτη ατομική βόμβα με τον φυσικό J. Robert Oppenheimer ως επιστημονικό διευθυντή σε αυτό το πανεπιστήμιο. Απόφοιτοι, καθηγητές και ερευνητές έχουν κερδίσει 72 βραβεία Νόμπελ και άλλα βραβεία κύρους συλλογικά. Το πανεπιστήμιο διαθέτει 14 κολέγια και σχολεία, περισσότερα από 120 τμήματα και περισσότερες από 80 διεπιστημονικές ερευνητικές μονάδες στις οποίες φοιτά σημαντικός πληθυσμός ξένων φοιτητών.
Απαιτήσεις για την αποδοχή:
Απαιτήσεις για Bachelor στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια | ||
Προσόντα | Κριτήρια Εισαγωγής Entry Criteria | |
12th | 70% | |
Ελάχιστες απαιτήσεις | ||
Οι υποψήφιοι πρέπει να ολοκληρώσουν και τις εξετάσεις πολιτειακού συμβουλίου και των δύο ετών XΙ και XII, με μέσο όρο βαθμολογίας πάνω από 70 και κανένα βαθμό κάτω από 60 ή να κερδίσουν μέσο όρο βαθμολογίας (GPA) 3,4 ή καλύτερο σε αυτά τα μαθήματα χωρίς βαθμό χαμηλότερο από C. | ||
2 Έτη Ιστορίας | ||
4 Χρόνια Αγγλικών | ||
3 Χρόνια Μαθηματικών | ||
2 Χρόνια στις επιστήμες | ||
2 Χρόνια σε γλώσσα άλλη επιπλέον των Αγγλικών | ||
1 έτος Εικαστικών και Παραστατικών Τεχνών | ||
IELTS | Βαθμολογία στο τεστ – 6.5/9 |
Τα Ελληνικά δημόσια ιδρύματα σε πολλές σχολές έχουν μεγάλα κενά μετά την καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής.
Οι υποψήφιοι σπουδαστές δεν φαίνεται να έχουν ιδιαίτερη προτίμηση στα τμήματα αυτά , ώστε να προσπαθήσουν να εισαχθούν, παρά το γεγονός ότι τα τμήματα αυτά λειτουργούν με δημόσιο κόστος.
Πιθανόν να ήθελαν να εισαχθούν και να διαθέσουν τις προσπάθειες και τον χρόνο τους να σπουδάσουν σε σχολές που θα τους εξασφάλιζαν καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές , που θα προσφέρουν τα όποια ιδιωτικά ή μη κρατικά πανεπιστήμια
Στην Πηγή/ιστοσελίδα aeitei.gr/kenes-thesi αναφέρονται τα εντυπωσιακά κενά σε πολλές δημόσιες πανεπιστημιακές σχολές.
Για το έτος 2023
Θέσεις | |||||
Κενές | Διαθέσ. | Εισήχθ. | |||
Αριθμός εισαγομένων | Ποσοστό | ||||
1 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | 108 | 100,00% | 108 | 0 |
2 | ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΡΗΤΗΣ (ΠΑΕΑ) | 40 | 100,00% | 40 | 0 |
3 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 112 | 99,12% | 113 | 1 |
4 | ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΑΣΠΑΙΤΕ) | 59 | 98,33 % | 60 | 1 |
5 | ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Δασολογίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος (Καρπενήσι) |
104 | 97,20 % | 107 | 3 |
6 | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΑΠΘ) | 44 | 95,65% | 46 | 2 |
7 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | 85 | 95,51% | 89 | 4 |
8 | ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ (ΑΕΑ) | 38 | 95,00 % | 40 | 2 |
9 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 127 | 94,78 % | 134 | 7 |
10 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 88 | 94,62 % | 93 | 5 |
11 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ | 138 | 93,24 % | 148 | 10 |
12 | ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ | 64 | 92,75 % | 69 | 5 |
13 | ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ | 100 | 91,74 % | 109 | 9 |
14 | ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΑΣΠΑΙΤΕ) | 32 | 91,43 % | 35 | 3 |
15 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | 76 | 90,48 % | 84 | 8 |
16 | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΑΠΘ) | 63 | 90,00 % | 70 | 7 |
17 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | 114 | 87,02 % | 131 | 17 |
18 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 46 | 86,79 % | 53 | 7 |
19 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 210 | 86,78% | 242 | 32 |
20 | ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΑΣΠΑΙΤΕ) | 30 | 85,71% | 35 | 5 |
21 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | 115 | 85,19 % | 135 | 20 |
22 | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΑΠΘ)
Κοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού (Θεσσαλονίκη) |
125 | 85,03 % | 147 | 22 |
23 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής (Ιωάννινα) |
172 | 84,31 % | 204 | 32 |
24 | ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ (ΔΠΘ) | 150 | 84,27 % | 178 | 28 |
25 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 183 | 83,94 % | 218 | 35 |
26 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | 57 | 83,82 % | 68 | 11 |
27 | ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (ΕΛΜΕΠΑ) | 125 | 83,33 % | 150 | 25 |
28 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 82 | 82,00 % | 100 | 18 |
29 | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΑΠΘ) | 63 | 79,75 % | 79 | 16 |
30 | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΑΠΘ) | 114 | 79,72 % | 143 | 29 |
31 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | 39 | 79,59 % | 49 | 10 |
32 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 115 | 79,31 % | 145 | 30 |
33 | ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΚΠΑ) | 69 | 79,31 % | 87 | 18 |
34 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 60 | 78,95 % | 76 | 16 |
35 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 103 | 78,63 % | 131 | 28 |
36 | ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΚΠΑ) | 47 | 78,33 % | 60 | 13 |
37 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 210 | 78,07 % | 269 | 59 |
38 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 72 | 77,42 % | 93 | 21 |
39 | ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ (ΑΕΝ) | 414 | 75,55 % | 548 | 134 |
40 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ | 43 | 75,44 % | 57 | 14 |
41 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | 54 | 75,00 % | 72 | 18 |
42 | ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΚΠΑ) | 97 | 74,62 % | 130 | 33 |
43 | ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΚΠΑ) | 63 | 74,12 % | 85 | 22 |
44 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 191 | 74,03 % | 258 | 67 |
45 | ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ (ΔΠΘ)
Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών (Κομοτηνή) |
87 | 73,73 % | 118 | 31 |
46 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ | 94 | 73,44 % | 128 | 34 |
47 | ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΚΠΑ) | 138 | 73,02 % | 189 | 51 |
48 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 128 | 72,73 % | 176 | 48 |
49 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ | 114 | 72,15 % | 158 | 44 |
50 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 126 | 71,59 % | 176 | 50 |
51 | ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (ΕΛΜΕΠΑ) | 160 | 70,48 % | 227 | 67 |
52 | ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΚΠΑ) | 40 | 70,18 % | 57 | 17 |
53 | ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | 60 | 69,77 % | 86 | 26 |
54 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ | 100 | 68,97 % | 145 | 45 |
55 | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΑΠΘ) | 75 | 68,81 % | 109 | 34 |
56 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 159 | 68,53 % | 232 | 73 |
57 | ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΑΣΠΑΙΤΕ) | 26 | 68,42 % | 38 | 12 |
58 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 59 | 67,05 % | 88 | 29 |
59 | ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΚΠΑ) | 126 | 65,97 % | 191 | 65 |
60 | ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΚΠΑ) | 77 | 65,81 % | 117 | 40 |
61 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 142 | 65,74 % | 216 | 74 |
62 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | 94 | 65,28 % | 144 | 50 |
63 | ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | 48 | 64,86 % | 74 | 26 |
64 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 113 | 64,57 % | 175 | 62 |
65 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 70 | 64,22 % | 109 | 39 |
66 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | 102 | 63,75 % | 160 | 58 |
67 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | 140 | 63,64 % | 220 | 80 |
68 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | 120 | 62,18 % | 193 | 73 |
69 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | 118 | 61,46 % | 192 | 74 |
70 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | 56 | 60,87 % | 92 | 36 |
71 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | 73 | 60,83 % | 120 | 47 |
72 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | 106 | 57,92 % | 183 | 77 |
73 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 126 | 57,80 % | 218 | 92 |
74 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | 111 | 57,51 % | 193 | 82 |
75 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 150 | 57,25 % | 262 | 112 |
76 | ΣΧΟΛΗ ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ ΞΗΡΑΣ (ΣΜΥ)
Μονίμων Υπαξιωματικών Στρατού (ΣΜΥ) – Όπλα ((μη προσδιορισμένη)) |
105 | 57,07 % | 184 | 79 |
77 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | 59 | 56,73 % | 104 | 45 |
78 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | 65 | 55,08 % | 118 | 53 |
79 | ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (ΕΛΜΕΠΑ) | 61 | 53,98 % | 113 | 52 |
80 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 127 | 53,81 % | 236 | 109 |
81 | ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | 39 | 53,42 % | 73 | 34 |
82 | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΑΠΘ) | 64 | 52,46 % | 122 | 58 |
83 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 138 | 50,74 % | 272 | 134 |
84 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ | 107 | 48,86 % | 219 | 112 |
85 | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΑΠΘ) | 92 | 48,42 % | 190 | 98 |
86 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών (Καλαμάτα) |
51 | 48,11 % | 106 | 55 |
87 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ | 54 | 47,79% | 113 | 59 |
88 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ | 92 | 47,42% | 194 | 102 |
89 | ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΚΠΑ) | 36 | 46,75 % | 77 | 41 |
90 | ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΚΠΑ) | 85 | 46,70 % | 182 | 97 |
91 | ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | 30 | 46,15 % | 65 | 35 |
92 | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΑΠΘ) | 69 | 44,81 % | 154 | 85 |
93 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 42 | 43,30 % | 97 | 55 |
94 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 80 | 41,88 % | 191 | 111 |
95 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ | 85 | 41,67 % | 204 | 119 |
96 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | 51 | 40,80 % | 125 | 74 |
97 | ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (ΕΛΜΕΠΑ) | 40 | 40,40 % | 99 | 59 |
98 | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΑΠΘ) | 57 | 39,58 % | 144 | 87 |
99 | ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ (ΔΠΘ) | 82 | 39,42 % | 208 | 126 |
100 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 48 | 39,34 % | 122 | 74 |
101 | ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | 50 | 37,59 % | 133 | 83 |
102 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ | 40 | 36,70 % | 109 | 69 |
103 | ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ | 48 | 36,64 % | 131 | 83 |
104 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 49 | 36,03 % | 136 | 87 |
105 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 94 | 35,88 % | 262 | 168 |
106 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ | 48 | 33,10 % | 145 | 97 |
107 | ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (ΕΛΜΕΠΑ) | 25 | 30,86 % | 81 | 56 |
108 | ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΕΥΕΛΠΙΔΩΝ (ΣΣΕ) | 70 | 28,34 % | 247 | 177 |
109 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | 16 | 28,07 % | 57 | 41 |
110 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ | 34 | 27,42 % | 124 | 90 |
111 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | 15 | 27,27 % | 55 | 40 |
112 | ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | 53 | 26,50 % | 200 | 147 |
113 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | 28 | 24,78 % | 113 | 85 |
114 | ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (ΕΜΠ)
Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών – Μηχανικών Γεωπληροφορικής (Αθήνα) |
17 | 24,64 % | 69 | 52 |
115 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | 36 | 24,49 % | 147 | 111 |
116 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 45 | 22,96 % | 196 | 151 |
117 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ | 29 | 22,48 % | 129 | 100 |
118 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | 47 | 22,07 % | 213 | 166 |
119 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | 22 | 22,00 % | 100 | 78 |
120 | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΑΠΘ) | 15 | 19,48 % | 77 | 62 |
121 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | 21 | 19,09 % | 110 | 89 |
122 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | 48 | 19,05 % | 252 | 204 |
123 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 34 | 17,99 % | 189 | 155 |
124 | ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ (ΔΠΘ) | 21 | 17,95 % | 117 | 96 |
125 | ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΚΠΑ) | 13 | 17,81 % | 73 | 60 |
126 | ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ (ΔΠΘ) | 44 | 17,74 % | 248 | 204 |
127 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 35 | 17,16 % | 204 | 169 |
128 | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΑΠΘ) | 14 | 16,47 % | 85 | 71 |
129 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | 21 | 16,03 % | 131 | 110 |
130 | ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ (ΑΕΝ) | 80 | 15,30 % | 523 | 443 |
131 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | 27 | 15,25 % | 177 | 150 |
132 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης (Αιγάλεω) |
12 | 15,00 % | 80 | 68 |
133 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ | 17 | 14,66 % | 116 | 99 |
134 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | 21 | 13,91 % | 151 | 130 |
135 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | 18 | 13,85 % | 130 | 112 |
136 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | 24 | 13,79 % | 174 | 150 |
137 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | 27 | 13,30 % | 203 | 176 |
138 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Γεωπονίας, Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος (Βόλος) |
16 | 13,11 % | 122 | 106 |
139 | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΑΠΘ) | 8 | 12,70 % | 63 | 55 |
140 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 15 | 12,10 % | 124 | 109 |
141 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 15 | 9,38 % | 160 | 145 |
142 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 19 | 9,36 % | 203 | 184 |
143 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 12 | 8,39 % | 143 | 131 |
144 | ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΚΠΑ) | 12 | 7,59 % | 158 | 146 |
145 | ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΚΠΑ) | 18 | 6,00 % | 300 | 282 |
146 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | 12 | 4,55 % | 264 | 252 |
147 | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΙΠΑΕ) | 4 | 4,21 % | 95 | 91 |
148 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ | 3 | 3,06 % | 98 | 95 |
149 | ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | 5 | 2,91 % | 172 | 167 |
150 | ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (ΕΛΜΕΠΑ) | 4 | 2,47 % | 162 | 158 |
151 | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ | 2 | 2,15 % | 93 | 91 |
Νίκος Ηλιάδης **, Πολ/κός Μηχ/κός Ε.Μ.Π. ,M.Sc. ( Structural Engineering , Concordia University Montreal Canada ) , Ph.D.( University of Maryland USA, -Technology and Vocational Education ), τ.Ειδ.Γραμματέας του ΥΠΕΠΘ ,τ. εκπρόσωπος των Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στις Βρυξέλλες ( Μ.Ε.Α. ) τ. Διοικητής ΠΓΝ «ΑΤΤΙΚΟΝ , τ. μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Παιδαγωγικών Ινστιτούτων της Ευρώπης (http://www.cidree.org/), τ. εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στο Δ.Σ. του CEDEFOP (https://www.cedefop.europa.eu/)του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση , Επίτιμος Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Σχετικά Άρθρα
- Εκσυγχρονισμός εκπαιδευτικού συστήματος: επίκαιρη περιπέτεια 33 ετών!
- Αξιολόγηση και λειτουργία Πανεπιστημίων στις ΗΠΑ
- ΤΕΕ: παρέμβαση στη Βουλή υπέρ του δημόσιου πανεπιστημίου
- Εξορθολογισμός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
- Τα ΙΕΚ γίνονται … Ανώτερες Σχολές και αναβιώνει η διάκριση ΑΕΙ-ΤΕΙ
- Αναβίωση διάκρισης ΑΕΙ-ΤΕΙ, μέσω των ΙΕΚ
Χωρίς φρένο οι αυξήσεις τιμών οικοδομικών υλικών
Ειδήσεις Δεκ 24, 2024
ΑΔΜΗΕ: ανανέωση θητείας Μανουσάκη έως το 2028
ecoinsider Δεκ 24, 2024