ecopress
Διευκρινιστική εγκύκλιο εξέδωσε η ΑΑΔΕ στην οποία καταγράφονται οδηγίες προς τους άμεσα ενδιαφερόμενους για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά οχήματα και φορτηγά στα οποία επιβάλλεται... ΑΑΔΕ: ποια οχήματα πληρώνουν περιβαλλοντικό τέλος

Διευκρινιστική εγκύκλιο εξέδωσε η ΑΑΔΕ στην οποία καταγράφονται οδηγίες προς τους άμεσα ενδιαφερόμενους για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά οχήματα και φορτηγά στα οποία επιβάλλεται περιβαλλοντικό τέλος ύψους 1000 έως 3000, με βάση την οδηγία ρύπων στην οποία ανήκουν. Αναλυτικά στην εγκύκλιο όλες οι κατηγορίες οχημάτων που βαρύνονται με το νέο τέλος και οι εξαιρέσεις.

Υπενθυμίζεται, ότι η επιβολή περιβαλλοντικού τέλους  ως ισχυρό αντικίνητρο για την εισαγωγή παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, θεσμοθετήθηκε μέσω της σχετικής προσφάτως ψηφισθείσας τροπολογίας του ΥΠΕΝ. Στόχος, να αποθαρρυνθεί η θέση σε κυκλοφορία παλαιών, επικινδύνων και ρυπογόνων οχημάτων και να ενθαρρυνθεί αντίστοιχα η μετάβαση στην πράσινη κινητικότητα στον τομέα των μεταφορών, με την επιλογή φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων, κυρίως δε ηλεκτροκίνητων» (Δείτε σχετικό θέμα του «Ecopress» εδώ

Υπέρ ηλεκτροκίνησης

Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος τα έσοδα από την είσπραξη του περιβαλλοντικού τέλους θα διατίθενται για την υλοποίηση δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και των ηλεκτρικών οχημάτων,  ιδίως μέσω οικονομικών κινήτρων για την αγορά ή μίσθωση κάθε τύπου αμιγώς Η/Ο ή υβριδικών Η/Ο εξωτερικής φόρτισης με εκπομπές ρύπων έως 50 γρ. CO-,/χλμ., καθώς και μέσω οικονομικών κινήτρων για την προμήθεια και εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο. Φορέας Διαχείρισης των εσόδων από την είσπραξη του περιβαλλοντικού τέλους ορίζεται το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Η εγκύκλιος

Με την παρούσα εγκύκλιο κοινοποιούνται για ενημέρωση και εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 13, με τις οποίες επιβάλλεται περιβαλλοντικό τέλος στα επιβατικά αυτοκίνητα, της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν.2960/01, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής στις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Εuro 5b και στα φορτηγά αυτοκίνητα των περ. β΄, γ΄, ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 123 του ν.2960/01 και τις μεταχειρισμένες βάσεις αυτών, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων και Εuro 5b.

Πεδίο εφαρμογής

Οι κοινοποιούμενες διατάξεις αφορούν τους εισαγωγείς – εμπόρους μεταχειρισμένων οχημάτων και τις τελωνειακές αρχές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, οι οποίες θα εφαρμόσουν τις κοινοποιούμενες διατάξεις.

Οι εξαιρέσεις

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, ως προς την πλήρη ή μερική απαλλαγή από την καταβολή του περιβαλλοντικού τέλους, ισχύουν αναλογικά όσα προβλέπονται για το τέλος ταξινόμησης και συνεπώς:

  • Δεν επιβάλλεται περιβαλλοντικό τέλος σε οχήματα που παραλαμβάνονται με πλήρη απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης, βάσει των ισχυουσών διατάξεων (οχήματα που παραλαμβάνονται από ΑΜΕΑ, πολύτεκνους, τρίτεκνους, μετοικούντες, Διεθνείς Οργανισμούς, Πρεσβείες, κ.λπ.),
  • Επίσης στα μεμονωμένα οχήματα ιδιαίτερης κατασκευής (ΜΟΙΚ), όπως αυτά μετατρέπονται ή κατασκευάζονται σύμφωνα με τις υποπερ. αα) και ββ) της περ. α’ του άρθρου 2 της υπ’ αρ. 33692/2202/5.11.2014 απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών (Β’ 3134)
  • Στα οχήματα που περιέρχονται σε κατάσχεση ή δέσμευση ή ακινητοποίηση ή ανεύρεση ή εγκατάλειψη και καθίστανται αντικείμενο διαχείρισης δημοσίου υλικού,
  • Στα οχήματα, τα οποία επαναταξινομούνται με απαλλαγή από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης βάσει της παρ. 7 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α’ 265

Μπορείτε να δείτε όλη την εγκύκλιο  με όλες τις λεπτομέρειες εδώ

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας