Πατρών- Πύργου: δέσμευση κατασκευαστών για ολοκλήρωση το 2025
ΕιδήσειςΈργαΜεταφορέςΟικονομίαΥποδομέςΧρήμα 18 Ιανουαρίου 2024 Αργύρης
Σημαντική πρόοδο στα έργα κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μήκους περίπου 75 χιλιομέτρων διαπίστωσε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε επίσκεψη αυτοψίας που έκανε στα εργοτάξια του έργου, ενώ από την πλευρά των κατασκευαστών αναλήφθηκε δέσμευση ότι το έργο θα ολοκληρωθεί στο σύνολο του μέσα στο 2025 και ανακοινώθηκε επιτάχυνση των εργασιών.
– «Η συνολική πρόοδος ενός εμβληματικού οδικού έργου, αυτού της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μήκους περίπου 75 χιλιομέτρων, έχει ξεπεράσει πλέον το 30%, ενώ εκτιμούμε ότι το ποσοστό ολοκλήρωσης θα διαμορφωθεί στο 50% τον Ιούνιο του 2024 και θα υπερβεί το 75% μέχρι το τέλος του έτους, με την ολοκλήρωση του έργου να επιτυγχάνεται, όπως έχουμε δεσμευτεί, μέσα στο 2025».
Αυτά δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του μαζί με τους υφυπουργούς Χριστίνα Αλεξοπούλου και Νίκο Ταχιάο στις εγκαταστάσεις του αυτοκινητόδρομου της «Ολυμπίας Οδού», στο Ρίο, όπου ενημερώθηκαν για τη συνολική πορεία του έργου από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της «Ολυμπίας Οδού» Παναγιώτη Παπανικόλα. Οι εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου στη συνέχεια επισκέφθηκαν εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου στην Αχαΐα και την Ηλεία.
O υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι «τον Ιούλιο του 2023, όταν είχαμε επισκεφθεί τα εργοτάξια, η πρόοδος κατασκευής υπολειπόταν του 20% και αυτό σημαίνει ότι μέσα σε διάστημα έξι μηνών, το έργο προχώρησε με πάρα πολύ υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό».
Επιτάχυνση εργασιών
Η Άκτωρ, θυγατρική του Ομίλου Intrakat ανακοίνωσε παράλληλα ότι επιταχύνει τις εργασίες κατασκευής του τμήματος Καραίικα– Γαστούνη, μήκους 33 χλμ. (χ.θ. 21+030 έως χ.θ. 54+530 του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος) στο βασικό τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, με στόχο να παραδοθεί τον Μάρτιο του 2025 και να ενταχθεί στην Ολυμπία Οδό, προσφέροντας μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης στη Δυτική Πελοπόννησο.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, Αλέξανδρος Εξάρχου απευθυνόμενος προς τον υπουργό Υποδομών είπε ότι: «είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος και θέλουμε να αισθάνεστε ασφαλείς ότι τουλάχιστον αυτά που υποσχόμαστε, τα κάνουμε» ενώ υπογράμμισε την συνέπεια που έχει δείξει το Υπουργείο Υποδομών στην προσπάθεια ολοκλήρωσης των έργων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Ομίλου Intrakat ήδη, μέσα σε ιδιαίτερα σύντομο χρονικό διάστημα, η πρόοδος των εργασιών στο τμήμα της εργολαβίας της Άκτωρ έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με την περίοδο προ της ολοκλήρωσης της εξαγοράς της εταιρείας από τον Όμιλο Intrakat, έχοντας φτάσει πλέον στο 20% του φυσικού αντικειμένου. Στο έργο, προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ, εργάζονται 250 άτομα.
Ο Όμιλος Intrakat, μετά την εξαγορά της Άκτωρ, έχει δώσει έμφαση στην αύξηση του ρυθμού κατασκευής των μεγάλων έργων, κινητοποιώντας περαιτέρω ανθρώπινους και υλικούς πόρους. Στόχος της εταιρείας είναι η παράδοση του τμήματος Καραίικα – Γαστούνη να γίνει εντός του επίσημου χρονοδιαγράμματος. Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της Άκτωρ, κ. Αναστάσιο Αρανίτη, έως τον Ιούνιο του 2024 θα έχουν ολοκληρωθεί τα τεχνικά και έως τον Οκτώβριο τα χωματουργικά του έργου, αντίστοιχα, με την αποπεράτωση να έρχεται έως τον Μάρτιο του 2025.
Το τμήμα Καραίικα – Γαστούνη
Το τμήμα Καραίικα – Γαστούνη θα αποτελείται από σύγχρονο αυτοκινητόδρομο μήκους 33 χλμ. (χ.θ. 21+030 έως χ.θ. 54+530 του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος). Θα διαθέτει διατομή με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), καθώς και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος του. Επίσης, κατασκευάζονται 76 οχετοί για την απορροή ομβρίων υδάτων, 16 άνω και 16 κάτω διαβάσεις, αντίστοιχα, που θα εξυπηρετούν τη διέλευση των τοπικών οδών και την ασφαλή σύνδεση μεταξύ των χωριών και των πόλεων της περιοχής, αλλά και 3 κόμβοι (Βάρδας, Κυλλήνης και Γαστούνης).
Δηλώσεις
Από την πλευρά της, η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ανέφερε στις δηλώσεις που έκανε: «Η νέα εθνική οδός Πατρών-Πύργου είναι ένα έργο που υπερασπίστηκα από την πρώτη στιγμή ως βουλευτής Αχαΐας, αφού θα αλλάξει τον οδικό χάρτη της Δυτικής Ελλάδας. Πλέον, είμαστε σε θέση σήμερα να ανακοινώσουμε ότι η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 30% και μάλιστα σε λιγότερο από έξι μήνες ο ρυθμός υλοποίησης έχει αυξηθεί κατακόρυφα, κάτι που θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες. Με δεδομένο ότι τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά, μέχρι το 2025 θα έχουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα συμβάλλει τόσο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας αλλά και στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας. Παρακολουθούμε στενά την εξέλιξη ενός έργου πνοής το οποίο γίνεται πράξη προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, αλλά και της εθνικής οικονομίας».
Στις δηλώσεις του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, επισήμανε ότι «ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου είναι ένα μεγάλο έργο, υψηλών προδιαγραφών, 74,8 χιλιομέτρων και σχεδιαστική ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα, που θα αναβαθμίσει τις μεταφορές στην περιοχή και θα μετατρέψει έναν δρόμο υψηλής επικινδυνότητας σε μια ασφαλή δίοδο». Ταυτόχρονα, υπογράμμισε ότι «θα μειώσει τον χρόνο ταξιδίου μεταξύ των δύο πόλεων, αλλά και τον χρόνο ταξιδίου από την Αθήνα». «Στόχος της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη», συνέχισε, «είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος του τους πρώτους μήνες του 2025 και, πλήρως, λίγους μήνες αργότερα», συμπληρώνοντας: «Είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι δεν θα παρεκκλίνουμε του χρονοδιαγράμματος και του αρχικού σχεδιασμού και ότι το έργο θα παραδοθεί στον χρόνο και με την ποιότητα που ορίζονται».
Σχετικά Άρθρα
- Πάτρα -Πύργος: άσφαλτος στα πρώτα 24 χλμ του νέου αυτοκινητοδρόμου
- Η πρόοδος κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πατρών-Πύργου (βίντεο)
- Πατρών-Πύργου: άρχισαν οι ασφαλτοστρώσεις, στο 25% το έργο (βίντεο)
- Υποδομών: εντός του 2025 στην κυκλοφορία η Πατρών – Πύργου
- Στο ΕΣΠΑ η 2η φάση κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος
- Πάτρα-Πύργος: σβήνουν θανατηφόρα χιλιόμετρα και περιβαλλοντικές πληγές