ecopress
Του Αργύρη Δεμερτζή/ Καταπέλτης είναι το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής και ζητά διορθώσεις και βελτιώσεις στις νέες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου του υπουργείου... Τρύπες στα νέα μέτρα για Airbnb, αυθαίρετα και πισίνες ξενοδοχείων

Του Αργύρη Δεμερτζή/

Καταπέλτης είναι το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής και ζητά διορθώσεις και βελτιώσεις στις νέες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Τουρισμού που ψηφίστηκε στη Βουλή, για τους ελέγχους και τα πρόστιμα στη βραχυχρόνια μίσθωση, την αποτροπή ρύπανσης του περιβάλλοντος και παραβίασης του κοινόχρηστου χαρακτήρα αιγιαλού και παραλίας από αγωγούς άντλησης και απάντλησης θαλασσινού νερού σε πισίνες ξενοδοχείων και τις νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων κτισμάτων και έργων σε ζώνες τουριστικών λιμένων.

-«Δεν διευκρινίζονται ζητήματα που πιθανώς να ανακύψουν, όπως ιδίως όσον αφορά την απάντληση του «ακάθαρτου» θαλάσσιου ύδατος από τις κολυμβητικές δεξαμενές και τις συνθήκες επιστροφής του στη θάλασσα ή της αποβολής του, επί παραδείγματι, σε αποχέτευση όμβριων υδάτων ή αλλού» και ότι «πρέπει να διασφαλίζεται ότι δεν παραβιάζεται ο προορι­σμός του αιγιαλού και της παραλίας ως κοινόχρηστων πραγμάτων», λέει το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής  για τις νέες ρυθμίσεις του υπουργείου Τουρισμού, που δίνουν δυνατότητα  εκτέλεσης έργων εγκατάστασης αγωγών για την άντληση και απάντληση θαλασσίου ύδατος, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί σε κολυμβητική δεξαμενή νομίμως λειτουργούντων ξενοδοχειακών καταλυμάτων.

Το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής διατυπώνει ακόμη σημαντικές παρατηρήσεις και προτείνει να ενσωματωθούν στις νομοθετικές διατάξεις του νομοσχεδίου συμπληρωματικές αναφορές για την εφαρμογή του νέου συστήματος κατάταξης των ξενοδοχειακών καταλυμάτων με περιβαλλοντικά κριτήρια και  την εποχική μίσθωση δωματίων προσωπικού των κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων τους σε υπαλλήλους φορέων.

Υπουργείο Τουρισμού: από 1η Οκτωβρίου 2025 οι νέες προδιαγραφές στη βραχυχρόνια μίσθωση

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού ψηφίστηκε το βράδυ της Πέμπτης στη Βουλή. Η υπουργός Τουρισμού λαμβάνοντας υπόψη την παρατήρηση της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής ότι «παρατηρείται ότι δεν τίθεται μεταβατική περίοδος συμμόρφωσης προς τις θεσπιζόμενες προδιαγραφές», ανακοίνωσε ότι οι προβλέψεις για τις προδιαγραφές ακινήτων που μισθώνονται βραχυχρόνια θα ισχύσουν  από την 1η Οκτωβρίου 2025

Η Όλγα Κεφαλογιάννη κλείνοντας τη συζήτηση επί του νομοσχεδίου στη Βουλή είπε ότι η πρόθεσή μας είναι για πρώτη φορά να τεθούν όρια και προδιαγραφές για την βραχυχρόνια μίσθωση, και αυτό που θέλω να μείνει από τη συζήτηση είναι ότι: «η βασική λειτουργική προδιαγραφή των ακινήτων που θα υπόκειται σε βραχυχρόνια μίσθωση είναι να αποτελούν χώρους κύριας χρήσης, όπως αυτή ορίζεται ρητά στο άρθρο 2 του νέου Οικοδομικού Κανονισμού. [. . . ] Και για λόγους που αφορούν στη χρηστή διοίκηση, θεωρούμε ότι πρέπει επίσης να δοθεί εύλογος χρόνος προσαρμογής στις ρυθμίσεις, που εισάγονται, και έτσι ορίζουμε ότι η ισχύς του άρθρου 3 θα άρχεται την 1 Οκτωβρίου 2025».

Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την ολομέλεια της Βουλής, με τη ΝΔ να τάσσεται «υπέρ» του νομοσχεδίου, το ΠΑΣΟΚ και η ΚΟ “Σπαρτιάτες” να δηλώνουν «παρών» και τα υπόλοιπα κόμματα να τάσσονται «κατά».

Τι λέει η επιστημονική επιτροπή της Βουλής για ελέχγους, πρόστιμα και νέες προδιαγραφές στη βραχυχρόνια μίσθωση

Στα νέα μέτρα που εισάγει το νομοσχέδιο για ελέγχους και πρόστιμα σχετικά με την εφαρμογή λειτουργικών και τεχνικών προδιαγραφών στη βραχυχρόνια μίσθωση το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής  θέτει θέμα «διαβάθμισης του ύψους του προστίμου ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης όσον αφορά τις ορι­ζόμενες προδιαγραφές, καθώς και λαμβανομένων υπόψη κριτηρίων όπως το μέγεθος των ακινήτων, η περιοχή στην οποία βρίσκονται, η πολυτέλεια του χώρου, τα έσοδα από τη μίσθωσή του κ.λπ»

Διαβάθμιση του ύψους του προστίμου ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης

Για την ρύθμιση που προβλέπει επιβολή στους διαχειριστές ακινή­των οριζόντιου αυτοτελούς διοικητικού προστίμου ύψους 5.000 ευρώ σε περίπτωση μη πλήρωσης κάποιας από τις οριζόμενες προδιαγραφές, παρεμπόδισης των ελέγχων και μη συμμόρφωσης του παραβάτη εντός δεκαπέντε (15) ημερών με τις νέες προδιαγραφές, το πόρισμα λέει ότι:

-«Στο πλαίσιο της εφαρμογής της ρύθμισης, θα ήταν χρήσιμο να διευκρινίζεται αν το ως άνω πρόστιμο επιβάλλεται για οποιαδήποτε από τις περιπτώ­σεις α) έως και δ) εφόσον συντρέχουν σωρευτικώς όλες οι υποπεριπτώσεις εντός του αυτού στοιχείου ή αν τυχόν διαφοροποιείται το ύψος του προστί­μου όταν διαπιστώνεται η συνδρομή μίας μόνον εκ των υποπεριπτώσεων, π.χ., έλλειψη ή ανεπάρκεια φαρμακείου με είδη πρώτων βοηθειών, ενώ υφίσταται πιστοποίηση μυοκτονίας και απεντόμωσης, και διατίθεται οδηγός με τηλέφωνα πρώτης ανάγκης. Εξ άλλου, υπό το φως της αρχής της αναλογικότητας, θα μπορούσε να τεθεί το ερώτημα της διαβάθμισης του ύψους του προστίμου ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης όσον αφορά τις ορι­ζόμενες προδιαγραφές, καθώς και λαμβανομένων υπόψη κριτηρίων όπως το μέγεθος των ακινήτων, η περιοχή στην οποία βρίσκονται, η πολυτέλεια του χώρου, τα έσοδα από τη μίσθωσή του κ.λπ. (βλ. σχετικά, ΔΠρΑθ 3758/2020, ΔΕφΑθ 1952/2021)»

Σημειώνεται στο πόρισμα ότι «οι προδιαγραφές (στη βραχυχρόνια μίσθωση)  κατά βάση αφορούν ζητήματα δημόσιας υγεί­ας, λόγω της προσομοίωσης των εν λόγω ακινήτων με τουριστικές, ξενοδοχειακού τύπου εγκαταστάσεις. Οι προδιαγραφές ορίζονται στα στοιχεία α) έως και δ) της παραγράφου, και αφορούν, αντιστοίχως, α) την κύρια χρήση κατοικίας, με φυσικό φωτισμό, αερισμό και κλιματισμό, β) την ασφάλιση έ­ναντι αστικής ευθύνης για ζημιές ή ατυχήματα, γ) την υπεύθυνη δήλωση ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη και την εγκατάσταση πυροσβεστήρων και ανιχνευτών καπνού, ρελέ διακοπής ή ρελέ αντιηλεκτροπληξιακού και ενδείξεων σήμανσης διαφυγής, και δ) την πιστοποίηση μυοκτονίας και απεντόμωσης, και τη διάθεση εντός των ακινήτων φαρμακείου με είδη πρώτων βοη­θειών και οδηγού με τηλέφωνα πρώτης ανάγκης».

Αναδιατύπωση για τα ελεγκτικά όργανα και τα δικαιολογητικά

Για τους ελέγχους στη βραχυχρόνια μίσθωση από κλιμάκια αστυνομικών, εφοριακών και υπαλλήλων του τουρισμού το πόρισμα τονίζει ότι: «Δοθέντος ότι πρόκειται περί ακινήτων εγγεγραμμένων στο ειδικό μητρώο της Α.Α.Δ.Ε. και ότι οι σχετικοί έλεγχοι γίνονται επί τόπου, ο διαχειριστής του ακινήτου ενημερώνεται εγκαίρως προκειμένου, κατ’ ακριβολογία, να μπορεί να επιδείξει στα ελεγκτικά όργανα τα δικαιολογητικά. Ε­πομένως, θα ήταν ακριβέστερο αντί του ρήματος «προσκομίσει» να χρησι­μοποιηθεί ένα καταλληλότερο ρήμα, π.χ., εγχειρίσει, επιδείξει κ.λπ.» , αναφερόμενο στη ρύθμιση του νομοσχεδίου που προβλέπει ότι:

 «Τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν από τον έλεγχο, προηγείται ενη­μέρωση με κάθε πρόσφορο τρόπο προς τον διαχειριστή του ακινήτου, για να προσκομίσει κάθε στοιχείο που επιβεβαιώνει τη συνδρομή των προδιαγρα­φών της παρ. 1».

Καταπέλτης η επιστημονική επιτροπή της Βουλής για πισίνες ξενοδοχείων με θαλασσινό νερό

Το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής κάνει φύλλο και φτερό τη νέα ρύθμιση στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού, (άρθρο 23),  με την οποία «συμπληρώνονται οι παρ. 2 και 3 του άρ­θρου 14 του ν. 2971/2001και συγκεκριμένα  προστίθεται στους σκοπούς για τους οποίους επιτρέπεται η παραχώρηση χρήσης αιγιαλού, παραλίας κ.λπ., σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001, η εκτέλεση έργων εγκατάστασης αγωγών για την άντληση και απάντληση θαλασσίου ύδατος, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί σε κολυμβητική δεξαμενή νομίμως λειτουργούντων ξενοδοχειακών καταλυμάτων, καθώς και η κατασκευή κάθε έργου, που κρίνεται αναγκαίο, συμπεριλαμβανομένου και του αναγκαίου χώρου για την εγκατάσταση του εξοπλισμού και του αναγκαίου προσωπικού για την α­σφαλή λειτουργία και συντήρηση του έργου, προκειμένου να χρησιμοποιη­θεί σε κολυμβητική δεξαμενή. Επίσης, στη νέα παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001 ορίζεται ότι η εκτέλεση των ως άνω έργων επιτρέπεται τόσο στα κύρια όσο και στα μη κύρια τουριστικά καταλύματα της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014».

Σύμφωνα με την  Αιτιολογική Έκθεση έκθεση του νομοσχεδίου «η αξιολογούμενη ρύθμιση εισάγεται προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα εξοικονόμησης ύδατος που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε άλλες αστικές χρήσεις. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ρητά η δυνατότητα εκτέλεσης έργων εγκατάστασης αγωγών για την άντληση και απάντληση θαλασσίου ύδατος προκειμένου να χρησιμοποιηθεί σε κολυμβητικές δεξαμενές νομίμως λειτουργούντων ξενο­δοχειακών καταλυμάτων».

Ο προορι­σμός του αιγιαλού και της παραλίας ως κοινόχρηστων πραγμάτων

Εν προκειμένω, αυτονόητο είναι ότι και μετά την παραχώρηση των εν λό­γω δικαιωμάτων πρέπει να διασφαλίζεται ότι δεν παραβιάζεται ο προορι­σμός του αιγιαλού και της παραλίας ως κοινόχρηστων πραγμάτων, και ότι δεν επέρχεται αλλοίωση στη φυσική μορφολογία τους και τα βιοτικά στοι­χεία τους, για να μην εμποδίζεται ή δυσχεραίνεται η ελεύθερη και απρόσκο­πτη πρόσβαση των πολιτών στην παραλία και τον αιγιαλό», λέει το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής και συνεχίζει αναφέροντας ότι:

-«Περαιτέρω, παρατηρείται ότι δεν διευκρινίζονται ζητήματα που πιθανώς να ανακύψουν κατά την εφαρμογή του παρόντος, όπως ιδίως όσον αφορά την απάντληση του «ακάθαρτου» θαλάσσιου ύδατος από τις κολυμβητικές δεξαμενές και τις συνθήκες επιστροφής του στη θάλασσα ή της αποβολής του, επί παραδείγματι, σε αποχέτευση όμβριων υδάτων ή αλλού». Τονίζεται επίσης στο πόρισμα ότι:

Διασφάλιση της ποιότητας των υδάτων της παραλίας και της υγείας των λουομένων

-«Στο ίδιο πλαίσιο χρειάζονται επίσης διευκρίνιση ειδικότερα συναφή ζητήματα, όπως η διασφάλιση της ποιότητας των υδάτων της παραλίας και της υγείας των λουομένων, και η άνευ διακρίσεως πρόσβαση κάθε καταλύματος στο θαλασ­σινό νερό, χωρίς την ανάγκη τεκμηρίωσης παραμέτρων βιώσιμης διαχείρι­σης, όπως η απόσταση των καταλυμάτων από την παραλία, ο αριθμός των καταλυμάτων τα οποία υφίστανται στην ίδια παραλία, ώστε να μην επέρχε­ται αλλοίωση του περιβάλλοντος λόγω της πληθώρας των σχετικών εγκατα­στάσεων, γεωγραφικά χαρακτηριστικά των περιοχών όπως η λειψυδρία, η ε­πιβάρυνση των υπόγειων υδροφορέων και η μείωση φαινομένων υφαλμύρωσης, αλλά και κοινωνικά κριτήρια κ.λπ».

Τρύπες στη νομιμοποίηση αυθαιρέτων κτισμάτων και έργων στη χερσαία και τη θαλάσσια ζώνη τουριστικών λιμένων

Για τις διατάξεις του νομοσχεδίου, που προβλέπουν «νομιμοποίηση των καθ’ υπέρβαση της χωροθέτησης ή χωρίς ά­δεια έργων και εγκαταστάσεων εντός της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης σε όλους τους χωροθετημένους τουριστικούς λιμένες που λειτουργούν την 1 η.1.2022, με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού, μετά από σύμφωνη γνώ­μη της Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων. Προϋπόθεση για τη νομιμοποίηση της καθ’ υπέρβαση χωροθέτησης είναι η υπαγωγή των αιτούντων ως προς τις υπερβάσεις δόμησης στις διατάξεις του ν. 4495/2017, καθώς και η περιβαλλοντική αδειοδότηση της εφεξής λειτουργίας τους, μετά από σύμφωνη γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης», το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής διαπιστώνει ότι:

Δεν διευκρινίζεται αν η προϋπόθεση της υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4495/2017 αφορά και τα έργα και τις εγκαταστάσεις που έχουν ανεγερθεί χωρίς άδεια εντός της χερσαίας και της θαλάσσιας ζώνης τουριστικών λιμένων. Ομοίως, στην περ. γ) της παραγράφου προβλέπεται η νομιμοποίηση των υφιστάμενων καθ’ υπέρβαση ή χωρίς άδεια κατασκευασθέντων έργων και εγκαταστάσεων εντός της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης σε χωροθετημένους τουριστικούς λιμένες αρμοδιότητας του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ., τα οποία συν­δέονται λειτουργικά με αυτά που είχαν αρχικά εγκριθεί μέσω της απόφασης χωροθέτησης, με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού, μετά από σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων. Και εν προκειμένω δεν διευκρι­νίζεται αν η νομιμοποίηση γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4495/2017».

«Υπό το φως των ανωτέρω, για λόγους σαφήνειας, που αφορά ζητήματα ό­πως ο χρόνος κατασκευής, η στατική επάρκεια των κτηρίων, η ενδεχόμενη απαίτηση εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων, η σύνταξη ειδικής τεχνικής μελέτης για την τεκμηρίωση της προστασίας του οικείου παράκτιου και θαλάσσιου οικοσυστήματος, συμπεριλαμβανομένου τυχόν υπάρχοντος πολιτιστι­κού κεφαλαίου, της γεωμορφολογίας και του φυσικού αναγλύφου των α­κτών κ.λπ., χρειάζεται σχετική διευκρίνιση και συμπλήρωση το τελευταίο εδάφιο της διάταξης, το οποίο παρέχει νομοθετική εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση της διαδικασίας με κοινή υπουργική απόφαση» ζητά η επιστημονική επιτροπή της Βουλής.

Πρέπει να προσδιορισθεί ο όρος της «περιβαλλοντικής απόδοσης» τουριστικών καταλυμάτων

Για το νέο σύστημα περιβαλλοντικής κατάταξης των τουριστικών καταλυμάτων, που εισάγει το νομοσχέδιο και προβλέπει ότι παρέχεται εξουσιοδότη­ση στους αρμόδιους υπουργούς να καθορίζουν με κοινή απόφασή τους τον αριθμό των κατηγοριών «περιβαλλοντικής απόδοσης», τις τεχνικές και λει­τουργικές προδιαγραφές των κυρίων ξενοδοχειακών καταλυμάτων και των ενοικιαζόμενων επιπλωμένων δωματίων -διαμερισμάτων, τον τρόπο και τη διαδικασία κατάταξής τους σε κατηγορίες, τα κριτήρια βαθμολόγησης και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την κατάταξή τους στις κατηγορίες «περιβαλλο­ντικής απόδοσης», οι βασικές διαπιστώσεις και παρατηρήσεις που διατυπώνει το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής είναι:

-«Σχετικώς παρατηρείται ότι ο όρος «περιβαλλοντική απόδοση» είναι καινοφανής όσον αφορά το πλαίσιο νόμιμης λειτουργίας των ως άνω τουριστικών επιχειρήσεων. Στοιχεία ως προς την εξειδίκευσή του παρέχονται στο άρθρο 1, όπου, μεταξύ των σκοπών του νόμου, αναφέρεται «η δημιουργία ενός νέ­ου και καινοτόμου συστήματος κατάταξης καταλυμάτων που βασίζεται στην αρχή της βιωσιμότητας και λαμβάνει υπόψη το περιβαλλοντικό και κοινωνι­κό τους αποτύπωμα», και στο άρθρο 2, όπου, μεταξύ των αντικειμένων του νόμου, αναφέρεται «η θέσπιση συστήματος κατάταξης καταλυμάτων βάσει περιβαλλοντικών κριτηρίων, μέσω της τροποποίησης του ν. 4276/2014 (Α’ 155)».

«Υπό το φως του άρθρου 43 παρ. 2 του Συντάγματος, και για λόγους εφαρμογής της διάταξης, πρέπει να προσδιορισθεί ο όρος της «περιβαλλοντικής απόδοσης» εν προκειμένω ή να γίνει παραπομπή σε ισχύουσες διατάξεις, ό­που αυτός ορίζεται και αφορά και την εφαρμογή του παρόντος, όπως επίσης οι βασικές κατηγορίες «περιβαλλοντικής απόδοσης» ή τα βασικά χαρακτηρι­στικά αυτών των κατηγοριών, όπως, επί παραδείγματι, χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενεργειακή απόδοση, τρόπος διαχείρισης αποβλήτων κ.λπ., προκειμένου να ρυθμισθούν εν συνεχεία, κατά τα ανωτέρω, τα σχετι­κά ειδικότερα, τεχνικά και λεπτομερειακά θέματα».

«Στο πλαίσιο της εφαρμογής της ρύθμισης ενδέχεται να ανακύψει περίπτωση κατά την οποία κατάλυμα εκπίπτει από ανώτερη κατηγορία στην οποία είχε αρχικά υπαχθεί και, μετά από νέα διαδικασία κατάταξης και βαθμολόγησής του, υπάγεται σε κατηγορία κατώτερη της αρχικής. Σε περίπτωση κατά την οποία το Υπουρ­γείο ελέγξει εκ νέου την πλήρωση των προδιαγραφών του καταλύματος, ο έλεγχος θα αφορά προφανώς τη νέα (κατώτερη) κατηγορία, και όχι την αρ­χική κατάταξή του σε ανώτερη κατηγορία. Υπό το φως των ανωτέρω, για λό­γους σαφήνειας, θα ήταν χρήσιμο να διευκρινισθεί στο εν λόγω σημείο της παρ. 5 το πλαίσιο της χρήσης του όρου «αρχική κατάταξη».

Θέμα παντελούς έλλειψης κατάταξης κύριου ξενοδοχειακού καταλύματος

Στις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου αναφέρεται, ότι «(…) αν διαπιστωθεί ότι η κα­τάταξη έγινε σε ανώτερη κατηγορία, χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις που απαιτούνται, η λειτουργία της τουριστικής δραστηριότητας διακόπτεται και η εγκατάσταση σφραγίζεται με απόφαση του προϊσταμένου της κατά τό­πο αρμόδιας Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού έως την προσκόμιση νέ­ου πιστοποιητικού κατάταξης από την επιχείρηση». Το πόρισμα σημειώνει ότι:

-«Εν προκειμένω, δοθέντος ότι γίνεται αποκλειστικά λόγος για την περίπτωση της εσφαλμένης κατάταξης σε ανώτερη κατηγορία περιβαλλοντικής απόδοσης, ερωτάται, στο πλαίσιο της εφαρμογής της διάταξης, πώς θα αντιμετωπίζεται η περίπτωση της παντελούς έλλειψης κατάταξης κύριου ξενοδοχειακού καταλύματος το οποίο δεν θα έχει προβεί στη διαδικασία κατάταξης και δεν θα διαθέτει σχε­τικό πιστοποιητικό».

 Οι στεγαστικές ανάγκες κρατικών υπαλλήλων δεν εξυπηρετούνται με εποχική μίσθωση δωματίων προσωπικού σε ξενοδοχεία 

Για τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που προβλέπουν ότι «κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η εποχική μίσθωση δωματίων προσωπικού των κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων τους σε υπαλλήλους φορέων του δημοσίου τομέα, ιατρούς, νοσηλευτές, εκπαιδευτικούς και ένστολο προσωπικό που εργάζονται στην περιοχή όπου ευρίσκονται αυτά» το πόρισμα παραπέμπει στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου όπου σχετικά σημειώνεται ότι:.

«Σε ορισμένες πε­ριοχές της Ελλάδας, ιδίως σε νησιά με υψηλή τουριστική ζήτηση, παρατη­ρείται το φαινόμενο έλλειψης διαθέσιμης και προσιτής στέγης στη μίσθωση από υπαλλήλους του δημόσιου τομέα που εργάζονται στην περιοχή, χωρίς να έχουν εκεί τη μόνιμη κατοικία τους. Το φαινόμενο γίνεται όλο και πιο έ­ντονο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να στελεχωθούν επαρκώς δομές που προσφέρουν υπηρεσίες κοινής ωφέλειας στους κατοίκους. Γ ια την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού, προβλέπεται η δυνατότητα διαμονής στα δωμάτια προσωπικού των ξενοδοχείων του άρθρου 1Α του ν. 4276/2014, με ειδικούς όρους και συμφωνίες, των εργαζόμενων του δημόσιου τομέα που αναφέρονται στην αξιολογούμενη ρύθμιση». Η επιστημονική επιτροπή της Βουλής διαπιστώνει ότι:

Το εμβαδόν των δωματίων προσωπικού είναι κατ’ ελάχιστονω 14 τετραγωνικά μέτρα

«Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 1Α του ν. 4276/2014, (στην οποία αναφέρονται οι ρυθμίσεις του νέου νομοσχεδίου) το εμβαδόν των εν λόγω δωματίων προσωπικού είναι κατ’ ελάχιστον δεκατέσσερα (14) τετραγωνικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένου του λου­τρού με τα λοιπά είδη υγιεινής και εξοπλισμό μπάνιου, ενώ απαιτούνται κοι­νόχρηστοι χώροι πλυντηρίου – στεγνωτηρίου και σιδερωτηρίου, καθώς και κοινόχρηστη κουζίνα» Και το πόρισμα επισημαίνει ότι:

-«Υπό το φως των ανωτέρω και δεδομένου ότι οι περισσότεροι από τους ως άνω αναφερόμενους εργαζόμενους το πιθανότερο είναι να διαβιούν μόνιμα στους εν λόγω χώρους, η εποχική μίσθωση των δωματίων προσωπικού σε αυτούς δεν φαίνεται να εξυπηρετεί τον σκοπό της διάταξης, πολλώ μάλλον σε περίπτωση εγκατάστασης και της οικογένειάς τους», καθώς επίσης ότι:

-«Περαιτέρω, θα ήταν σκόπιμο να περιληφθούν στη διάταξη οι ειδικοί όροι και συμφωνίες που αφορούν τις ως άνω μισθώσεις και αναφέρονται στην Αιτιολογική Έκθεση ή να αποτελέσουν αντικείμενο νομοθετικής εξουσιοδότη­σης».

Ποιοί υπογράφουν το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής

Το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής για το νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού υπογράφουν οι:

Οι Εισηγητές

Γεωργία Μακροπούλου, Επιστημονική Συνεργάτις

Δημήτριος Βασιλείου, Ειδικός Επιστημονικός Συνεργάτης

Ξενοφών Παπαρρηγόπουλος,  Προϊστάμενος του Α’ Τμήματος Νομοτεχνικής Επεξεργασίας, τ. Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Αντώνης Παντελής, Προϊστάμενος της Α’ Διεύθυνσης Επιστημονικών Μελετών Ομότιμος Καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Κώστας Μαυριάς, Πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου, Ομότιμος Καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Δείτε ολόκληρο το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής: ΕΔΩ

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.