Αυθαίρετα: Κατεδαφίσεις σε ρέματα και αιγιαλό, με μοντέλο το Μάτι
ΚτηματαγοράΟικιστικάΠεριβάλλονΠολεοδομίαΧωροταξία 21 Οκτωβρίου 2019 Αργύρης
Του Αργύρη Δεμερτζή/
Κατεδαφίσεις αυθαιρέτων σε ρέματα και αιγιαλό θα προβλέπει το νέο ειδικό χωρικό σχέδιο για το Μάτι, το οποίο θα αποτελέσει μοντέλο για τις περιοχές αυθαιρέτων σε όλη τη χώρα, που είναι ευάλωτες σε φυσικές καταστροφές.
-«Είναι σαφές ότι υπάρχει μεγάλη πίεση από τους κατοίκους. Ωστόσο, εάν ένα σπίτι είναι πάνω σε ρέμα ή στην πρόσβαση προς την παραλία είναι αντιληπτό ότι θα πρέπει να φύγει» τονίζει ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός.
Σημειώνεται ότι το νέο, πρότυπο χωρικό σχέδιο για το Μάτι και την ευρύτερη περιοχή στην Ανατολική Αττική, το οποίο με απόφαση της κυβέρνησης, που θεσμοθετήθηκε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου έχει ανατεθεί να εκπονηθεί από το ΤΕΕ, με προγραμματική συμφωνία με το ΥΠΕΝ.
Χρονοδιάγραμμα
Για το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το Μάτι υπάρχει αυστηρό χρονοδιάγραμμα να ολοκληρωθεί έως τον προσεχή Ιούλιο, ενώ όπως δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΕΕ σε συνέντευξη του στην Μαριάννα Τζάννε στο «Πρώτο Θέμα», μέχρι τον προσεχή Μάρτιο πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι μελέτες, ώστε να εγκριθούν από τα συναρμόδια υπουργεία και ΟΤΑ και να προχωρήσουν οι διαδικασίες.
Συγκεκριμένα ο Γ. Στάσινος είπε ότι «το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το Μάτι είναι πολύ δύσκολο εγχείρημα καθώς πρόκειται για µια περιοχή, που συγκεντρώνει ρέματα, αναδασωτέες εκτάσεις, νόμιμες οικοδομικές άδειες περιοχές στην πορεία κρίθηκαν αναδασωτέες, έντονη δόμηση κ.ά. Για αυτό και θα πρέπει να ζητήσουμε από όλους τους επιστημονικούς φορείς της χώρας να ασχοληθούν µε αυτό τον πολεοδομικό σχεδιασμό κάτω πίεση μέχρι τον Ιούλιο 2020. Είμαστε στο της επιλογής συνεργατών, πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και μελετητών εκπόνηση αφορούν ρέματα, δασικές εκτάσεις κ.ά. δύσκολο είναι να κρατήσουμε µια ισορροπία ώστε να βοηθήσουμε τον κόσμο που έχει παράλληλα αξιοποιεί (π.χ. λύσεις βιώσιμης αστικής κινητικότητας, λύσεις για ΑΠΕ κ.ά.). Μέχρι τον προσεχή Μάρτιο πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι μελέτες, ώστε να εγκριθούν από τα συναρμόδια υπουργεία και ΟΤΑ και να προχωρήσουν οι διαδικασίες. Είναι σαφές ότι υπάρχει μεγάλη πίεση από τους κατοίκους. Ωστόσο, εάν ένα σπίτι είναι πάνω σε ρέμα ή στην πρόσβαση προς την παραλία είναι αντιληπτό ότι θα πρέπει να φύγει. Θα σας έλεγα ότι για εμένα μπροστά στο Ελληνικό, που είναι µια εμβληματική επένδυση και που πετύχαμε να ξεμπλοκάρουμε µε υπογραφή των σχετικών υπουργικών αποφάσεων, χίλιες φορές πιο δύσκολο είναι το Ειδικό Χωρικό για Μάτι».
Βασικές κατευθύνσεις
Οι βασικές κατευθύνσεις, που δίνει το ΥΠΕΝ στο ΤΕΕ για την εκπόνηση του νέου χωρικού σχεδίου στην Ανατολική Αττική αφορούν:
-Τα διάφορα επίπεδα αναφοράς του ΕΧΣ (ευρύτερη περιοχή, ζώνη άμεσης επιρροής, περιοχή παρέμβασης – σημειώνεται ότι η έκταση αφορά σε περιοχή 7900 στρεμμάτων και περικλείεται ανατολικά από την ακτογραμμή, νότια από τις οδούς Παύλου Μελά- Δημοκρατίας- Φλέμινγκ- Κωστή Παλαμά), δυτικά από τη Λ. Μαραθώνος και το ανατολικό όριο του Π.Δ. προστασίας του Πεντελικού Όρους και βόρεια από τις οδούς Μιλτιάδου- Μαραθώνος- Αεροπορίας- Ευκαλύπτων- Καποδιστρίου- Ποσειδώνος- Αεροπορίας – ΔΛΔ περιλαμβάνει την περιοχή που συγκέντρωσε αναλογικά τις μεγαλύτερες απώλειες σε ανθρώπους, κτίρια και τεχνικές υποδομές κατά την πυρκαγιά του Ιουλίου 2018.
-Τις προϋποθέσεις συμβατότητας με τον υπερκείμενο στρατηγικό σχεδιασμό (π.χ. ΡΣΑ, ΓΠΣ εν ισχύ κ προτάσεις αναθεώρησης, ΖΟΕ – Παραθεριστική κατοικία, κ.α).
Σχετικά με το φυσικό περιβάλλον θα περιλαμβάνει:
-Προώθηση αντιπυρικής – αντιπλημμυρικής προστασίας για ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ,
-Αντιμετώπιση δευτερογενών επιπτώσεων των κατολισθήσεων και προστασία από διάβρωση στο παράκτιο μέτωπο,
-Αποκατάσταση του ιδιαίτερου χαρακτήρα χρήσεις περιοχής που ήταν δενδρώδης – θαμνώδης βλάστηση.
Σχετικά με χρήσεις χρήσεις γης – σύνδεση οικιστικών περιοχών και ελεύθερων χώρων:
-Ρύθμιση χρήσεων σύμφωνα με το χαρακτήρα της περιοχής ΠΑΡΑΘΕΡΙΣΜΟΥ- ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ- ΑΝΑΨΥΧΗΣ και την εξασφάλιση αναγκαίας κοινωνικής υποδομής,
-Έμφαση στο ρέμα Παππά ως σημαντικό φυσικό περιβαλλοντικό στοιχείο κ στοιχείο σύνδεσης στο ΜΑΤΙ και στο ΚΟΚΚΙΝΟ ΛΙΜΑΝΑΚΙ.
Σχετικά με το οδικό δίκτυο και την κυκλοφορία με έμφαση στη βιώσιμη κινητικότητα:
-Ιεράρχηση του Οδικού Δικτύου και ορθολογική αναδιάρθρωσή του,
-Προγραμματισμός αναγκαίας κυκλοφοριακής υποδομής και ρύθμιση της κυκλοφορίας οχημάτων,
-Δημιουργία δικτύου κίνησης πεζών και ποδηλάτων μέσω της σύνδεσης περιοχών κατοικίας με πόλους έλξης, ελεύθερους χώρους πρασίνου, Πεντέλη, Θαλάσσιο μέτωπο κλπ.
Σχετικά με το θαλάσσιο μέτωπο
-Διεύρυνση και ενίσχυση του ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥ – ΔΗΜΟΣΙΟΥ χαρακτήρα παραλιακής ζώνης,
-Αποσυμφόρηση από εκτεταμένες – εντατικές ή και αποκλειστικές δραστηριότητες και εκμεταλλεύσεις και απομάκρυνση ασυμβίβαστων χρήσεων και δραστηριοτήτων,
-Αύξηση προσπελασιμότητας με διευκόλυνση πρόσβασης πεζών ποδηλάτων σε όλο το μήκος της Παρ. Ζώνης με κάθετους πεζόδρομους ικανού πλάτους σύνδεσης του οδικού με το παράκτιο
-Ενιαίο παραλιακό περίπατο Ραφήνα- Ζούμπερι
Σχετικά Άρθρα
- Αυθαίρετα: κατεδαφίσεις από το «μοντέλο Μυκόνου» στο «φιάσκο της Κρήτης»
- Αυθαίρετα: ξήλωσαν τροχόσπιτα για να γλιτώσουν μεγάλα ξενοδοχεία στον αιγιαλό
- ΥΠΕΝ: το ΣτΕ ανοίγει το δρόμο για την ολική αποκατάσταση στο Μάτι
- Ξεκίνησαν αντιδράσεις για νομιμοποίηση αυθαιρέτων πάνω στο κύμα, από Άλιμο
- Μάτι: εκδόθηκε το ΠΔ για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο
- ΥΠΕΝ: διακομματική λύση για τακτοποιήσεις και κατεδαφίσεις αυθαίρετων
Χωρίς φρένο οι αυξήσεις τιμών οικοδομικών υλικών
Ειδήσεις Δεκ 24, 2024
ΑΔΜΗΕ: ανανέωση θητείας Μανουσάκη έως το 2028
ecoinsider Δεκ 24, 2024