Του Αργύρη Δεμερτζή/ Από τον Ιούνιο ξεκινούν οι κατασκευαστικές εργασίες για την ανάπτυξη του ακινήτου «Διεθνές Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης (IBC) – Golden Hall» στο Μαρούσι,... «Golden Hall»: Νέο εμπορικό κέντρο και μουσείο Ολυμπιακών αγώνων – Ξεκινούν εργασίες τον Ιούνιο – Νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Του Αργύρη Δεμερτζή/

Από τον Ιούνιο ξεκινούν οι κατασκευαστικές εργασίες για την ανάπτυξη του ακινήτου «Διεθνές Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης (IBC) – Golden Hall» στο Μαρούσι, όπου 14 χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας θα στεγάσει το Μουσείο των Ολυμπιακών Αγώνων, έναν μεγάλο πολυχώρο οικογενειακής αναψυχής και νέα  καταστήματα, τα οποία θα πλαισιώσουν το υφιστάμενο εμπορικό κέντρο Golden Hall, που στεγάζεται στην ανατολική πλευρά του κτιριακού συγκροτήματος.

Συνολικά, προβλέπεται να αναπτυχθούν περίπου 11.500 τ.μ. καθαρών εκμισθώσιμων επιφανειών και 7.000 τ.μ. νέων χώρων στάθμευσης, μαζί με πλήθος νέων χρήσεων από το Μουσείο Ολυμπιακών αγώνων μέχρι ενυδρείο… 

Την έγκριση χωροθέτησης του επενδυτικού σχεδίου αξιοποίησης του ακινήτου «Διεθνές Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης (IBC) – Golden Hall» στο Μαρούσι υπέγραψαν η υφυπουργός Οικονομικών, Αικατερίνη Παπανάτσιου, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος.

Τόσο κατά τη φάση κατασκευής όσο και κατά τη φάση λειτουργίας του νέου συγκροτήματος προβλέπεται μεγάλη συγκέντρωση δραστηριοτήτων και κοινού.

Η απόφαση έγκρισης χωροθέτησης προβλέπει ειδικούς περιβαλλοντικούς όρους και νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις,  υπό τον κίνδυνο να οδηγηθεί σε «έμφραγμα»  η Κηφισίας, το Μαρούσι και η ευρύτερη περιοχή.

Έργα 25 εκατ. ευρώ

Το επίμαχο ακίνητο βρίσκεται στο Μαρούσι και περικλείεται από τη Λεωφόρο Κηφισίας, την οδό Σπύρου Λούη, τον ανατολικό εσωτερικό δρόμο του ΟΑΚΑ και την οδό Αγησιλάου. Το IBC έχει εμβαδόν περίπου 54.600 τ.μ. και είχε ανεγερθεί για τις ανάγκες της τηλεοπτικής κάλυψης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Μετά το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων, το κτίριο μετασκευάστηκε κατά το κύριο μέρος του σε εμπορικό κέντρο, που λειτουργεί με την ονομασία «Golden Hall».  Αποτέλεσε αντικείμενο διαγωνιστικής διαδικασίας από το ΤΑΙΠΕΔ, με τη Lamda Development να αναδεικνύεται νικήτρια τον Φεβρουάριο του 2013, καθώς επένδυσε 81 εκατ. ευρώ για την επικαρπία επί του δικαιώματος αποκλειστικής αξιοποίησης, χρήσης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης του συγκεκριμένου ακινήτου, που περιλαμβάνει τόσο το IBC όσο και το Golden Hall για τα επόμενα 90 χρόνια.

Όπως ανακοίνωσαν πρόσφατα οι εκπρόσωποι της Lamda Development, οι εργασίες επέκτασης του Golden Hall στο δυτικό τμήμα της υφιστάμενης έκτασης, αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιούνιο, για την οποία θα επενδυθούν 25 εκατ.
ευρώ.

Τα νέα έργα 

Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, που έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, το ειδικό σχέδιο χωρικής ανάπτυξης προβλέπει την υλοποίηση των παρακάτω αναπτύξεων:

  • Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων, 3.254,72 τ.μ., το οποίο χωροθετείται αποκλειστικά εντός των αξόνων 1-11, στα επίπεδα (0), (+1) και μεσώροφος (+1). Εντός των εγκαταστάσεων του μουσείου επιτρέπεται να λει­τουργεί χώρος πώλησης και εστίασης για την εξυπηρέ­τηση των επισκεπτών του μουσείου.
  • Χώροι Εμπορικών Καταστημάτων, 38.994,54 τ.μ., οι οποίοι χωροθετούνται στα επίπεδα (0), μεσώροφος (0), (+1), μεσώροφος (+1) και (+2).
  • Χώροι συγκέντρωσης κοινού, 742,04 τ.μ., οι οποίοι χωροθετούνται αποκλειστικά εντός των αξόνων 1-11, στα επίπεδα (0) και (+1), και επιτρέπεται να αναπτύσσονται είτε εντός κλειστού χώρου ή σε προσδιορισμένη έκταση εντός του κοινόχρηστου χώρου του εμπορικού κέντρου. Εντός των χώρων αυτών πραγματοποιούνται θεατρικές παραστάσεις, auditorium και ειδικές προβολές.
  • Χώροι εστίασης-αναψυχής, 3.651,31 τ.μ., οι οποίοι χωροθετούνται στα επίπεδα (0), μεσώροφος (0), (+1), μεσώροφος (+1) και (+2).
  • Χώροι γραφείων, 5.263,64 τ.μ., οι οποίοι χωροθε­τούνται εντός των αξόνων 11-50, εκ των οποίων 739,60 τ.μ. στο επίπεδο (-1), και τα υπόλοιπα στα επίπεδα (+2), (+3) και (+4).
  • Χώροι παιδικής αναψυχής – γυμναστηρίου, 5.952,39 τ.μ., οι οποίοι χωροθετούνται αποκλειστικά εντός των αξόνων 1-11, στα επίπεδα (0), (+1) και μεσώροφος (+1). Εντός των χώρων αυτών επιτρέπεται να περιλαμβά­νονται:
  • -παιδότοποι,
  • -ενυδρείο,
  • -εκπαιδευτικά παιχνίδια,
  • -παιχνίδια δράσης,
  • -παιδικοί διαδραστικοί χώροι,
  • -χώροι παιδικών εκθέσεων και
  • -χώροι παιδικών παραστάσεων.

Επίσης εντός των εγκαταστάσεων αυτών επιτρέπεται να λειτουργεί  χώρος πώλησης και εστίασης για την εξυπη­ρέτηση των επισκεπτών.

  • Υπόγειοι χώροι στάθμευσης και υπόγειοι βοηθητικοί (αποθηκευτικοί) χώροι 59.167,87 τ.μ. σε δύο επίπεδα (-1) και (-2), εντός οριοθετημένου περιγράμματος κτιρίου (αξόνων 1-50) επιφανείας 67.400,99τ.μ.
  • Κοινόχρηστοι και βοηθητικοί χώροι, 30.133,53 τ.μ. σε όλα τα επίπεδα του κτιρίου. Περιλαμβάνουν το σύ­νολο των χώρων κυκλοφορίας κοινού και των βοηθητι­κών διαδρόμων υπογείων και ανωδομής, των κόμβων κατακόρυφων συνδέσεων, των μηχανολογικών shaft, των αποθηκευτικών χώρων της ανωδομής, των κοινό­χρηστων χώρων υγιεινής, των χώρων αποδυτηρίων και πάσης φύσεως βοηθητικών χώρων που εξυπηρετούν τις ανάγκες λειτουργίας του όλου συγκροτήματος. Εντός των κοινόχρηστων διαδρόμων των επιπέδων +0 και +1 και σε προσδιορισμένες θέσεις επιτρέπεται να τοποθε­τηθούν ελαφριές κατασκευές οι οποίες να εξυπηρετούν περιοδικά εμπορικές, διαφημιστικές, προωθητικές και άλλες μη μόνιμες ανάγκες του συγκροτήματος.
  • Χώροι μηχανολογικών εγκαταστάσεων, 14.073,48 τ.μ., οι οποίοι χωροθετούνται στα επίπεδα (-2), (-1), (+2) και (+3). Οι εν λόγω χώροι αφορούν την ομαλή και ασφαλή λειτουργία του ενιαίου κτιρίου (κλιματισμός, αερισμός, θέρμανση, πυρόσβεση, ύδρευση, αποχέτευση, ασφάλεια) και πρόκειται για χώρους ελεγχόμενους και μη προσβάσιμους στο κοινό.

Περιορισμοί

Στην κοινή υπουργική απόφαση προβλέπεται ότι εντός του υφισταμένου κελύφους κτιρίου μεταξύ των αξόνων 1-50, επιτρέπεται η ανακατανομή των ειδικότε­ρων χρήσεων των παρ. 2 και 3 του παρόντος άρθρου ανά στάθμες και άξονες του κτιρίου, χωρίς να απαιτεί­ται τροποποίηση της παρούσας απόφασης, ούτε των Σχεδίων Γενικής Διάταξης που τη συνοδεύουν, υπό την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι ακόλουθοι περιορισμοί:

Τηρούνται οι ειδικοί περιορισμοί (βασικός χωρικός προσδιορισμός, ένταση χρήσεων) του από 20/23.09.2013 π.δ. «Έγκριση Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης του δημοσίου ακινήτου με την ονομασία «Διεθνές Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης» (ΑΑΠ 336) και η κείμενη πολεοδομική νομοθεσία.

Δεν μεταβάλλεται η κάλυψη του κτιρίου, δεν προκαλείται αύξηση της εγκεκριμένης, σύμφωνα με τις προη­γούμενες οικοδομικές άδειες, δόμησης του κτιρίου και δεν μεταβάλλονται τα καθοριζόμενα στις παρ. 2 και 3 του παρόντος άρθρου μεγέθη ανά κατηγορία χρήσης ή λειτουργίας.

Τα ειδικότερα έργα, δραστηριότητες και εγκαταστάσεις που εμπεριέχονται στο επενδυτικό σχέδιο αξιοποίησης του Δημοσίου ακινήτου «Διεθνές Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης (IBC) – Golden Hall» στο Μαρούσι Αττι­κής εγκρίνονται και χωροθετούνται στην ενιαία ανάπτυξη του κτιρίου (άξονες 1-50), σύμφωνα με το από 20-9/23.9.2013 (ΑΑΠ 336) Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης, τα οποία υλοποι­ούνται εντός του υφιστάμενου κελύφους του κτιρίου, χω­ρίς επέκταση της κάλυψης ή υπέρβαση της υφιστάμενης δόμησης αυτού.

Κυκλοφοριακός σχεδιασμός

Η απόφαση προβλέπει ότι τόσο κατά της φάσης της κατασκευής όσο και κατά τη φάση της λειτουργίας η κυκλοφορία των οχημάτων από και προς το έργο, πρέπει να ρυθμίζεται με τρόπο που να ελαχιστοποιεί τις τοπικές επιβαρύνσεις της Λεωφόρου Κηφισίας στο μέτω­πο του συγκροτήματος και στους επηρεαζόμενους κόμ­βους της, καθώς και στο οδικό δίκτυο που εξυπηρετεί τις κύριες διαδρομές άφιξης – αναχώρησης μέσω περιοχών που κυριαρχεί η κατοικία, καθώς και σε συμμόρφωση με την κυκλοφοριακή μελέτη και των γνωμοδοτήσεων που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της διαβούλευσης επί της ΜΠΕ από την Διεύθυνση Οδικών Έργων της Περιφέρειας Αττικής (Δ9) και την Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Του­ρισμού. Στο πλαίσιο αυτό πρέπει:

α. Η είσοδος και έξοδος των ιδιωτικής χρήσης επι­βατικών οχημάτων από τον σταθμό αυτοκινήτων να πραγματοποιείται, κατά το μέγιστο δυνατό ποσοστό, μέσω της ανατολικής περιφερειακής οδού του ΟΑΚΑ (οδός Πιτταρά) και μέσω της οδού Αγησιλάου, η οποία θα παραμείνει στο πρώτο τμήμα της μονοδρομημένη για την έξοδο των οχημάτων, τα οποία θα κατευθύνονται στην οδό Αρτέμιδος και το σηματοδοτούμενο κόμβο της Λεωφόρου Κηφισίας. Η είσοδος και έξοδος από την ανατολική πλευρά του κτιρίου στον κλάδο σύνδεσης των Λεωφόρων Κηφισίας και Σπύρου Λούη να ελαχιστο­ποιείται και σε κάθε περίπτωση να μην υπερβαίνει την ικανότητα του ισόπεδου κόμβου. Για την ελαχιστοποίηση της επίδρασης των ταξί σε αναμονή επιβάλλεται η χρήση ειδικού χώρου στη δυτική πύλη του συγκροτήματος της οδού Πιτταρά.

β. Οι παραπάνω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις πρέπει να επιτυγχάνονται μέσω «έξυπνου» συστήματος βέλτιστης κατανομής της κυκλοφορίας, η εγκατάσταση του οποίου είναι υποχρεωτική. Η καλή λειτουργία του συστήματος πρέπει να διασφαλίζεται μέσω κατάλληλης τακτικής συ­ντήρησης. Αντιπροσωπευτικά στοιχεία της κυκλοφορίας και της ρύθμισης της από το παραπάνω σύστημα, πρέπει να περιλαμβάνονται στην έκθεση του όρου 4.α.δδ. της παρούσας παραγράφου.

γ. Η είσοδος και έξοδος των οχημάτων τροφοδοσίας πρέπει να πραγματοποιείται αποκλειστικώς μέσω της ανατολικής περιφερειακής οδού του ΟΑΚΑ και εκτός ωραρίου λειτουργίας του Μουσείου. Η ίδια δέσμευση ισχύει και για τα οχήματα συντήρησης, αποκομιδής απορριμμάτων κ.λπ. Ομοίως, κατά τις εργασίες μετα- σκευής, η πρόσβαση των οχημάτων του εργοταξίου πρέπει να πραγματοποιείται αποκλειστικά από την ίδια ως άνω διαδρομή.

δ. Ο φορέας του έργου να λαμβάνει άμεσα τα κατάλ­ληλα μέτρα για την αντιμετώπιση φαινομένων συχνών κυκλοφοριακών συμφορήσεων στο τμήμα της ανατο­λικής περιφερειακής οδού του ΟΑΚΑ (οδός Πιτταρά).. Ενδεικτικά, σε περίπτωση εμφάνισης φαινομένων συμ­φόρησης, η κυκλοφορία πρέπει να καθοδηγείται σε λι­γότερο επιβαρυμένες εισόδους – εξόδους.

ε. Ο φορέας του έργου να εφαρμόζει πρόγραμμα προώθησης της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφο­ράς (ΜΜΜ) από τους πολίτες που προσέρχονται στο Συγκρότημα είτε ως πελάτες, είτε ως εργαζόμενοι. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει:

Έκδοση και διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων, στα οποία θα παρουσιάζονται οι στάσεις και τα δρομολόγια των ΜΜΜ που εξυπηρετούν το Συγκρότημα.

Ανάρτηση σχετικών πληροφοριών σε σημεία μεγάλης αναγνωσιμότητας εντός του Συγκροτήματος.

Συνεννόηση με τους αρμόδιους φορείς και ανάληψη μέρους του σχετικού κόστους από τον φορέα του έργου, ώστε να παρασχεθούν επιπλέον κίνητρα για την χρήση των ΜΜΜ, όπως επί παραδείγματι, πρόγραμμα μείωσης του κόστους των εισιτηρίων για τους εργαζόμενους, έστω σε προσωρινή ή περιοδική βάση, προγράμματα παροχής εισιτηρίων σε τμήματα του κοινού που πραγματοποιεί σημαντικά έξοδα εντός του συγκροτήματος και δημι­ουργία δημοτικής συγκοινωνίας που να εκτελεί τη δια­δρομή «Σταθμός ΗΣΑΠ/Προαστιακού Νερατζιώτισσα – Golden Hall», με στόχο την κατά το δυνατόν μεγαλύτε­ρη διευκόλυνση των εργαζομένων και επισκεπτών που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ. Η κατά τα ανωτέρω δημοτική συγκοινωνία πρέπει να είναι δωρεάν για τους εργαζόμε­νους και τους δημότες Αμαρουσίου.

στ. Παρακολούθηση, έλεγχος και πρόταση βελτιστο­ποίησης, εφόσον απαιτείται, της φωτεινής σηματοδότη­σης των κόμβων του οδικού δικτύου της άμεσης περιοχής μελέτης προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν φαινόμενα κορεσμού. Για την υλοποίηση των παραπάνω προσαρμο­γών βελτιστοποίησης, η λειτουργία των προσβάσεων των κόμβων, και κυρίως αυτών που εξυπηρετούν τις κύριες διαδρομές άφιξης / αναχώρησης, πρέπει να πραγματο­ποιείται με αποδεκτή στάθμη εξυπηρέτησης.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΤΟ ΦΕΚ